• סרטים חדשים: ״אמא!״ מגיע לבתי הקולנוע
  • על היחס הביקורתי לסרטים ישראליים בידוריים
  • ״סיפורי מאירוביץ׳״, סקירה וניתוח
  • פרויקט כל זוכי האוסקר לסרט הטוב ביותר - פרק 46
  • ״אנשים ומקומות״, סקירה
  • פרויקט כל זוכי האוסקר לסרט הטוב ביותר - פרק 45
  • דיווח שני ואחרון מפסטיבל הקולנוע של ניו יורק
  • גם בניו יורק יש פסטיבל קולנוע
  • פסטיבל חיפה 2017: הסיכום של עופר
  • פסטיבל חיפה 2017 - סיכום ופרידה של אור
  • ״חזק יותר״, סקירה
  • בלייד ראנר 2049
  • כל הנציגים לאוסקר הסרט הטוב ביותר בשפה זרה
  • המשחקים של ג'ראלד
  • קינגסמן: מעגל הזהב

סרטים חדשים: ״תברח״, ״אשתו של שומר גן החיות״, ״פורשים בסטייל״

26 באפריל 2017 מאת אורון שמיר

מסתבר שאנחנו ממשיכים עם מספר הקסם של שלושה סרטים חדשים גם בסוף השבוע האחרון של אפריל. בחודש מאי המצב אמור להשתנות עם בוא הפסטיבל וסרטי הקיץ הכבדים יותר מבחינת יומרה בקופות. אבל עד סוף החודש ממש אמשיך לדווח מפסטיבל טרייבקה, ומיד לאחר מכן נפרסם את המלצותינו לקראת דוקאביב המתקרב ובא. כך שמשעמם לא יהיה פה בזמן הקרוב, גם אם אנחנו ממעטים בסקירות הסופש באשמת ההיצע הדליל. אני גם מוותר על פינת הפלוס בסוף הפוסט כי נדמה שאת שני האירועים המעניינים של השבוע פספסתי, שכן הם קרו אתמול והמדור מכוון לימי רביעי – המפגש האחרון לעונה של ״שיעורים בקולנוע״ בהנחיית ד״ר פבלו אוטין והפעם בהשתתפות הבמאי-כוכב נוני גפן, וכן פאנל בנושא מצבו הנוכחי של הקולנוע הישראלי בהנחיית ד״ר אריאל שוייצר בעקבות ספרו ״קולנוע ישראלי חדש״. מישהו או מישהי היו ויספרו איך היה?

בכל זאת אמליץ על שני אירועים נוספים שעדיין לא קרו, אלא יקרו מחר, יום חמישי ה-27.4. בשעה 17:00 במכון לתרבות רומניה תתקיים הקרנה של ״עצמאות ליום אחד״, סרטו של ליביו כרמלי, בוס-לשעבר וחבר בהווה, שתיעד פנים שונים של הישראליות במהלך יום עצמאות אחד תחת הקונספט של מדינה שמרגע שהכריזה על עצמאותה החלה להילחם. הכניסה חופשית ואת הקרנת הסרט תקדים שיחה בין ליביו לאיש העיתונות הרומני ג'יורג'ה ג'ילאה. בהמשך הערב, בשעה 20:30 בסינמטק הרצליה, תיערך לראשונה מזה שנים הקרנת הסרט ״גרטרוד״ של קארל תיאודור דרייר, בליווי הקדמה של נחמן אינגבר הגדול. והנה שאר האופציות לבילוי קולנועי בסופש.

״תברח״ (Get Out) מגיע סוף סוף לאקרנים בישראל, אחרי הצלחה באמת יוצאת מגדר הרגיל בארצות הברית וטרום-בכורה מקומית בהרצליה, שאפשרה לי לפרסם מבעוד מועד את הסקירה שלי. מותחן האימה הקומי של ג׳ורדן פיל, הצופן בחובו דרמה חברתית, מתמקד במפגש בין כריס (דניאל קאלויה, הזכור מפרק הריאליטי של ״מראה שחורה״) להורים (בראדלי וויטפורד וקתרין קינר) של זוגתו (אליסון וויליאמס). ואם לפגוש לראשונה את ההורים של החברה שלך בחמשת החודשים האחרונים לא נשמע מלחיץ מספיק, קחו בחשבון שכריס הוא האפרו-אמריקאי היחידי בבית הלבן והאמיד, כלומר מלבד עוזרת הבית והגנן. עד מהרה ״פגוש את ההורים״ הופך ל״תינוקה של רוזמרי״, אם להיתלות באילנות גבוהים. אבל האמת היא שאני באמת לא בטוח שעוצמת ההייפ יכולה לקלקל את ההנאה מהסרט הפשוט אדיר הזה.

״אשתו של שומר גן החיות״ (The Zookeeper's Wife), במעבר חד, מגיע כמה ימים באיחור כדי להיחשב כצפייה אפשרית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. ג׳סיקה צ׳סטיין מגלמת את אנטונינה זבינסקי, שאת מקצועה ומעמדה אפשר להסיק מהכותרת. מה שלא מספר שם הסרט הוא שהעלילה מתחילה בוורשה של קיץ 1939, רגע לפני שפולין ואירופה ישתנו לבלי היכר. גן החיות של גברת זבינסקי ובעלה (יוהאן הלדנברג, ״המעגל השבור״) מופגז מן האוויר על ידי גרמניה הנאצית, שהופכת את המקום לשדה קטל ואז שולחת אליו כוחות צבאיים כדי להשתמש בו כמחנה מאולתר. הזואולוג הראשי של הרייך (דניאל ברוהל) מעוניין גם בחיות הנותרות ואף בגברת זבינסקי, אך בני הזוג מוצאים לעצמם שליחות – הם מסתירים ומבריחים יהודים מגטו ורשה הסמוך. הישראלים הבולטים בקאסט הם אפרת דור (״בננות״, ״בתולות״), עידו גולדברג (״התנגדות״, ״סיילם״), ושירה האס (״פרינסס״), ואת הסרט ביימה ניקי קארו (״לרכב על הלוויתן״) וכתבה אנג׳לה וורקמן על פי ספרה של דיאן אקרמן. לחובבי בעלי החיים מומלץ לכסות את העיניים בסיקוונס ההפצצה, ולחייך ברוב הרגעים האחרים בסרט. כתבתי על זה ועל עוד כמה דברים (כמו ההחלטה ללהק שחקנים בינלאומיים שידברו אנגלית במבטא מכובס) בביקורת שלי על הסרט בעכבר העיר.

״פורשים בסטייל״ (Going in Style) מפגיש על המסך את מייקל קיין, מורגן פרימן ואלן ארקין כשלושה פנסיונרים שבקושי מצליחים לחיות בכבוד, והוגים תוכנית לשיפור מצבם – שוד בנק. העובדה שאף אחד מהם לא יודע אפילו לירות באקדח ממש לא תעצור בעדם, בקומדיה שביים זאק בראף (״גארדן סטייט״, ״הלוואי והייתי כאן״). ואם נשמע לכם או לכן שרשף לוי (״לצוד פילים״) יכול כבר להכין תביעה על פלגיאט, אזכיר שהתסריט של תיאודור מלפי (״מאחורי המספרים״) מבוסס על סרטם של מרטין ברסט (״השוטר מבברלי הילס״, ״ניחוח אישה״) ואדוארד קאנון מ-1979.

 

תגובות

  1. hamlet הגיב:

    ״תברח״ – סרט גדול…גם מצחיק,גם מותח….
    הפעם ההייפ היה מוצדק

  2. רפי הגיב:

    תברח- מעולה

השאר תגובה