• כחום הגוף
  • אוסקר 2023/24: הטקס בסיקור חי
  • אוסקר 2023/24: מהמרים על הזוכים
  • מאהבת, מטרידנית, רוצחת
  • אוסקר 2023/24: דירוג כל הסרטים המועמדים
  • אוסקר 2023/24: איך הלך עם ההימורים המוקדמים
  • אוסקר 2023/24: רשימת המועמדים המלאה

סריטה וסינמטק חולון מציגים: הקרנת טרום בכורה ל"פטרסון" של ג'ים ג'רמוש

28 במרץ 2017 מאת אור סיגולי

די במפתיע וכנגד רוב הסיכויים, יוצא לבתי הקולנוע בארץ "פטרסון" (Paterson), סרטו העלילתי האחרון של במאי האינדי הנערץ ג'ים ג'רמוש, שוודאי מוכר לכם בזכות סרטיו "זרים" שהציג לראשונה את סגנונו הייחודי, "נרדפי החוק", "גוסט דוג: דרכו של סמוראי", "גבולות השליטה", "פרחים שבורים" ולאחרונה "רק האוהבים שורדים" שהוקרן בפסטיבל חיפה, ולאחר מכן אפילו יצא להקרנות מסחריות בישראל.
הסרט ייצא לבתי קולנוע נבחרים בישראל ביום חמישי ה-6 לאפריל, אבל סינמטק חולון מארגן הקרנת טרום בכורה משמחת במיוחד, שכוללת הנחה לקוראי סריטה, ופתיחה קצרה שלי על ג'רמוש ופועלו.
זה יקרה ביום ראשון, ה-2 באפריל, בשעה 20:30. מהרו ורשמו ביומניכם.

"פטרסון" מביא שבוע בחייו של משורר חובב ונהג אוטובוס בפועל (אדם דרייבר), ששמו הוא פטרסון וגם גר בעיירה פטרסון שבמדינת ניו ג'רזי. בסרט משתתפים גם השחקנית גולשפיטה פרהאני, וכלבה אחת מתוקה שזכתה לשבחים על הופעתה בסרט הזה יותר מאשר רוב השחקנים בשנת 2016.
בכורת הסרט הייתה בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן לפני שנה, וכבר הופיע בדברי הימים של הבלוג לא פחות משלוש פעמים. לראשונה בדיווח של אורון מהריביירה הצרפתית, לאחר מכן על ידי עופר לאחר הקרנתו בפסטיבל ירושלים, ובסוף במצעד סרטי השנה של הבלוג.

אורון שיבץ אותו במקום ה-5 בעשיריית הלא מופצים הטובים ביותר של 2016, וכתב עליו: "את חמישיית הזהב פותח סרטו האהוב עליי ביותר של ג׳ים ג׳רמוש מאז ״גוסט דוג״, ואחד הגדולים שלו אי פעם בעיניי. זהו מעין סיכום של הקולנוע הג׳רמושי אם תרצו, כולל הופעת השנה בקולנוע של כלב (המגולם בידי כלבה), הדבר הכי דומה למשחק בקריירה של אדם דרייבר (בתפקיד אדם נוהג). זה סרט כל-כך מקסים באגביות שלו ובאהבתו לחיים, וגם חוויית קולנוע שהיא הכי קרובה לישיבה עם חברים לבירה בסוף יום עבודה או בתחילת סוף שבוע."

אצל עופר הוא הופיע במקום ה-8: "ג'ים ג'רמוש יוצר קולנוע על צירופי מקרים קטנים, מגע בין-אנושי המשלב חוסר הבנה וקרבה. הסרט הזה הוא אולי הסרט הכי טוב שלו מאז שנות השמונים, תמונה מזוקקת של אדם האוהב את עבודתו הפשוטה, את העיר בה הוא חי. אדם אשר קופסת גפרורים יכולה להיות עבורו המוצא לשיר האהבה לאישה שלכאורה לא מתאימה לו כלל, אך יש ביניהם הרמוניה ייחודית."

אם אתם צריכים עוד כל מיני שכנועים, דעו לכם ש"פטרסון" השתבץ במקום השישי ברשימת סרטי 2016 של אתר הקולנוע הנפלא IndieWire, ואדם דרייבר נבחר לשחקן השנה על ידי איגוד המבקרים של לוס אנג'לס.

סינמטק חולון האהוב נמצא ברחוב גולדה מאיר 6, ולא תאמינו כמה קל להגיע לשם בתחבורה ציבורית, אם אין ברשותכם רכב.
כרטיסים אפשר להזמין דרך האתר. קוד ההנחה של סריטה הוא 666 (לא נעלבנו), והוא יקנה לכם כרטיס במחיר של 28 ש"ח בלבד.

תוכלו לראות פרטים נוספים ולהכריז על הגעתכם קבל עם ופייסבוק דרך דף האיוונט של הרשת החברתית: https://www.facebook.com/events/1865816890334044/

 

תגובות

  1. דורון (אחר) הגיב:

    הו! כמה חבל שאני לא פנוי באותו ערב…
    באילו בתי קולנוע נבחרים הוא יוקרן?

    1. אורון שמיר הגיב:

      על פי היח״צ, הסרט ייצא ״בסינמטק תל אביב, בקולנוע כוכב רמת השרון ובבתי הקולנוע ברחבי הארץ״. אני מניח שבשבוע הבא עת יגיע לאקרנים נדע את הרשימה המלאה יותר והמעורפלת פחות 🙂

      1. לב הגיב:

        ראיתי את הטריילר (הארוך והמשעמם) ביס פלנט, אז כנראה ההפצה של הסרט תהיה רחבה. זה נס אמיתי ש״פטרסון״ יוצא בארץ להקרנות מסחריות. סרט כל כך נבון, עדין, קשוב ולא מסחרי בעליל.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.