• סרטים חדשים: ״זומבילנד: ירייה כפולה״
  • פסטיבל חיפה 2019: דיווח שישי, והרביעי של אור
  • פסטיבל חיפה 2019: דיווח חמישי
  • פסטיבל חיפה 2019: אור חוזר עם חמישה סרטים
  • פסטיבל חיפה 2019: דיווח שלישי של עופר
  • פסטיבל חיפה 2019: אור מצטרף לדיווחים היומיים
  • פסטיבל חיפה 2019: דיווח ראשון של עופר
  • מה לראות בפסטיבל הקולנוע של חיפה 2019
  • ״יום גשום בניו יורק״, סקירה
  • ״ג׳וקר״: ההבדל בין סרט מדובר לסרט גדול
  • כל הנציגים לפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר
  • איש מזל התאומים
  • המלצות סינמטקים - מהדורת אוקטובר 2019

סרטים חדשים: ״ארץ פצועה״, ״הבן של שאול״, ״דדפול״, ״המלבישה״, ״המדריך לסינגלס״

10 בפברואר 2016 מאת אורון שמיר

חמישה סרטים חדשים עולים מחר לאקרנים, עם המשך המסורת השבועית של נציג אוסקרי אחד לפחות. אבל גם אלה שלא מתמודדים על הפסלון המוזהב מדוברים למדי, כולל הישראלי שבחבורה, לו ערכנו אתמול טרום-בכורה בסגנון סריטה. למעשה, כדי להתאושש ממנה ולצבור כוחות לסקירות הסופש אני מוותר על פינת הפלוס הפעם ואפילו עובר ישר לעניין.

״ארץ פצועה״, סרטו של ארז תדמור שהקרנו בהצלחה אמש בטרום-בכורה, יהיה זמין לכל דורש או דורשת החל ממחר בבתי הקולנוע. הסרט שהחל את דרכו בפסטיבל ירושלים, אז כתבתי עליו לראשונה, זינק משם על טקס פרסי אופיר ויצא עם שלושה פרסים – איפור, בימוי, ושחקן ראשי, הפרס אותו קטף רועי אסף, אחד מאנשי השנה שלנו. אסף מגלם שוטר המתבקש על-ידי מח״ש להפיל בפח את מפקדו (דביר בנדק) החשוד בשחיתות, ובעודו מתייסר בדילמה האישית נקטע רצף חייהן של הדמויות בפיצוץ שמחריד את העיר התחתית של חיפה. הסיטואציה שמתבררת במהרה היא פיגוע טרור, שבו המחבל נותר בחיים והובהל לבית החולים רמב״ם. החוק מורה לטפל קודם כל בפצועים במצב האנוש ביותר, והשוטרים מוצאים עצמם מגינים בגופם על המפגע מפני ההמון שיקיריו נפצעו קשה בפיגוע לו גרם אותו מחבל. מכאן העלילה תתהפך עוד כמה פעמים על ראשה, במותחן משטרתי שהזכיר לי בסימבוליקה העזה שלו סרטים קוריאניים. כתבתי על כך בביקורת שלי עליו בעכבר העיר, בעוד אור ראיין את הבמאי לטובת כתבה בכלכליסט.

״הבן של שאול״ (Son of Saul) הוא סרט האוסקר השבועי שלנו, נציג הונגריה בקטגוריית השפה הזרה וגם הפייבוריט לזכייה. זאת משום שסרט הביכורים של לסלו נמש זכה בפרס הגדול בפסטיבל קאן (שני רק ל״דקל הזהב״), העיטור הראשון במה שהפך להיות ארון גביעים מרשים למדי. לכאורה נדמה טבעי שסרט העוסק ומתרחש בתקופת השואה, ספציפית ביממה מסוייטת באושוויץ של שלהי 1944, יזכה באוסקר מטעם האקדמיה שכה מחבבת סרטים מסוג זה. אבל ״הבן של שאול״ הוא סוג של אנטיתזה לז׳אנר סרטי השואה הגימיקיים ומלאי הפילטרים המרככים, המשתמש בסגנון הישיר של ״סרטי העורף״ האירופאיים כדי להביא את סיפורו של זונדרקומנדו בשם שאול (גייזה רוהריג), שמוצא סיבה לא שגרתית לחיות בתופת של תאי הגזים. כתבתי עליו בקצרה עת צפיתי בו בקאן, שם תהיתי ביני לבין עצמי האם בכלל יופץ בישראל, אז עכשיו תור חבריי לבלוג להביע את התרשמותם מהסרט הכביר הזה – אור בכלכליסט שוב, ועופר כאן אצלנו בבלוג.

״דדפול״ (Deadpool) מביא עימו את הקיץ, או לפחות ינסה לעשות זאת – מדובר בסרט קומיקס/גיבור-על שמגיע אלינו כבר בפברואר. זוכרים את ווייד ווילסון, הדמות שגילם ריאן ריינולדס ב״אקס-מן: המקור – וולברין״, שהייתה הדבר הכי טוב בסרט הנשכח הזה? אז הוא קיבל ספין-אוף, ובמקרה של דדפול זה אומר סרט גיבורי-על שמדורג R, כי הוא פשוט לא מפסיק לנבל את הפה. או לשבור את הקיר הרביעי. או לשבור דברים אחרים ולהיות מרוצה מעצמו תוך כדי. לפני שהיה ברנש בחליפה ומסכה שאין לו בעיה להרוג את החבר׳ה הרעים, ווייד ווילסון היה שכיר חרב שהסכים להשתתף בניסוי שיעניק לו כוחות ריפוי עצמי מדהימים, מה שהפך במהרה לסיפור נקמה באנשים שהרסו את חייו. איש האפקטים טים מילר ביים לראשונה בקריירה, ואת התסריט כתבו רט ריס ופול וורניק, שאחראים על ״זומבילנד״. כתבתי על הסרט לעכבר העיר, אבל לא נשאיר אתכם ואתכן בלי סקירה כאן אצלנו.

״המדריך לסינגלס״ (How to be Single) מעמיד במרכזו ארבע גיבורות ניו-יורקיות מסוגים שונים, כולן מצויות בשלבים שונים של רווקות. דקוטה ג׳ונסון מגלמת את הבחורה החדשה בעיר שמחפשת את עצמה בזמן הפסקה מהחבר שלה, רבל ווילסון היא הרווקה הפרועה שלוקחת אותה תחת חסותה ומראה לה את דרכי העיר, ולסלי מאן מגלמת את אחותה של הדמות הראשית, רופאה שמבקשת להביא לבדה ילד לעולם. גם אליסון ברי, בתפקיד לחוצת חתונה לא קונבנציונאלית, משתרבבת לסיפור. ניסיתי להיות מעודן בעת כתיבת התקצירון, אבל תודו שלמרות זאת הסרט לא נשמע מעצים או פמיניסטי במיוחד. את הגברברים המרכזיים מגלמים אנדרס הולם, ניקולס בראון וג׳ייק לייסי, ואת הסרט ביים כריסטיאן דיטר, שנעזר בשלושה תסריטאים כדי לעבד את ספרה של ליז טוצ׳ילו – מארק סילברסטון, דיינה פוקס, ואבי כהן (אוי, זה מוזר בעברית). תיתכן סקירה מכיווני.

״המלבישה״ (The Dressmaker), שפתח את שבוע הקולנוע האוסטרלי, מביא אל המסך את קייט ווינסלט בתפקיד תופרת השבה אל עיר הולדתה באוסטרליה, ובאמתחתה היכולת לשנות ללא היכר את אופנת הנשים המקומיות. הסיבה האמיתית לחזרתה היא תיקון עוול שנעשה לה בעבר, ועל הדרך תהיה גם קצת רומנטיקה, או כך לפחות מבטיחים התקציר והליהוקים הנוספים: ליאם המסוורת׳, הוגו וויבינג, שרה סנוק, וג׳ודי דייויס. הסרט מבוסס על ספרה של רוזלי האם, אותו עיבדו למסך התסריטאי פי.ג׳יי. הוגן (״החתונה של החבר שלי״) והבמאית ג׳וסלין מורהאוס (״מעשה בשמיכת טלאים״, ״Unconditional Love״). תיתכן סקירה.

תגובות

  1. גיל הגיב:

    היי, האם תהיה הקלטה של האירוע של "ארץ פצועה" לטובת מי שלא יכל להגיע להקרנה?

    1. אור סיגולי הגיב:

      הי, גיל. הפאנל אכן הוקלט באמצעים שעמדו לרשותנו, אך טרם הספקתי להקשיב לו ולראות האם האיכות הייתה ראויה. אשתדל לעשות זאת בקרוב, ואם יתאפשר, בהחלט נעלה אותו לבלוג.

  2. לב הגיב:

    "הבן של שאול" מתאר זוועה, ו"המלבישה" סתם זוועה. אני כנראה האדם היחיד בעולם שנתן לשניהם את אותו הציון… בכל מקרה, אני מקווה ש"ארץ פצועה" יתפוס אצל הקהל.

השאר תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.