• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: "בין כוכבים", "האם זה אתה?", "קרניים", "מנצחים"

6 בנובמבר 2014 מאת אורון שמיר

כנראה שאחרי ארבע שנים של אירוח השרתים של וורדפרס לא רוצים לתת לבלוג שלנו לעבור דירה. הכל כבר מוכן בדירה החדשה, אפילו כבר הזמנו סבלים ומובילים, אבל השרת הנוכחי שלנו ממאן לשחרר עבורנו את טריליון המילים, התמונות ושאר הקבצים/חפצים שמרכיבים את תכולת הבלוג הזה. עד שהעניין ייפתר אנחנו עדיין כאן בביתנו הצנוע במהלך הסופש כולו, מקבלים בברכה את פניהם של ארבעה סרטים חדשים שעולים לאקרנים היום בבתי הקולנוע. אחד מהם כה מדובר עד שהרשתי לעצמי להזכירו ראשון, למרות שהאחרים בחבורה כוללים סרט ישראלי זוכה אופיר, סרט עם דניאל רדקליף על הפוסטר וגם מסחטת דמעות תוצרת צרפת.

"בין כוכבים" (Interstellar) הוא אחד הסרטים המצופים של השנה. משפט שנכון כנראה לגבי כל סרט חדש של כריסטופר נולאן מזה עשור פחות או יותר. כשטרילוגיית "האביר האפל" מאחוריו וכך גם מעורבתו בסרטי סופרמן ובאטמן הבאים, התפנה הבמאי להשתלט על תסריט שספילברג זנח ושנכתב בידי אחיו, ג'ונתן נולאן. מדובר באפוס מדע בדיוני, המתרחש בכדור הארץ על סף שואה אקולוגית. השורדים תולים תקוות במשימת התאבדות – שיגור משלחת מאויישת לחלל במטרה למצוא בית חלופי לאנושות. מכל האנשים בעולם, מתיו מקונוהי נבחר לצוות, שכולל גם את אן התאוויי והמון הפתעות שלא אגלה. כתבתי על הסרט לעכבר העיר בידיים רועדות והכי פחות אובייקטיביות שיש – בכל זאת, הקולנוען האהוב עליי. עופר ירטוט קצת פחות יש להניח ויסקור את הסרט עבור סריטה.

"האם זה אתה?", זוכה פרס אופיר בקטגוריית הפרינג' לשנת 2014, מגיע אל בתי הקולנוע אחרי סבב פסטיבלים עולמי שכלל גם את חיפה בחודש שעבר. אלון אבוטבול מגלם מקרין מבוגר בבית קולנוע שמפוטר רגע לפני הפנסיה, ויוצא לארה"ב כדי לחפש אחר אהובת נעוריו שחמקה. הוא פוגש סטודנטית לקולנוע (נרונה דה מסדו קפלן) המצלמת סרט על החמצות וחרטות, שהופכת לשותפתו למסע. רני בלייר מפציע לתפקיד קטן-גדול בתור אחיו של הגיבור, והבמאי הוא דני מנקין ("18 קילו של אהבה", "ז'ה טם איי לאב יו טרמינל") שגם כתב את התסריט במשותף עם אשכול נבו. גם על הסרט הזה כתבתי לעכבר העיר, ואם תרצו התייחסות גם כאן – סרט חביב שאין המון מה לומר עליו וההגדרה "פרינג'" יאה לו.

"קרניים" (Horns) הוא בראש ובראשונה סרט בכיכובו של דניאל רדקליף, אז בזמן שמעריצי ומעריצות הארי פוטר מתאוששים מההתעלפות אספר כי הבמאי הוא איש האימה אלכסנדר אז'ה ("גבעות הפחד", "מראות") והתקציר של הסרט ביזארי למדי. רדקליף מגלם בחור שאהובתו נרצחת והופך לחשוד העיקרי ושנוא העיירה שלו (עד כאן תיקו עם ״נעלמת״), ולפני שהוא מספיק להבין בידי מי צומחות קרניים על ראשו. אותן קרניים, כך מסתבר, מעניקות לו את היכולת לחלץ את האמת מכל אחד, והוא משתמש בה כדי לנסות ולברר מי האשם האמיתי. גם ג'ונו טמפל, מקס מינגלה והתר גראהם בעסק, בעוד את התסריט כתב קית' ביונין ("בטיפול" האמריקאית) ע"פ ספרו של ג'ו היל. סקירה תוצרת אור תבליח בקרוב.

"מנצחים" (De Toutes Nos Forces) הוא אחד מהסרטים האלה שמביאים את הרגשנים והרגשניות שבינינו לדמעות כבר בשלב הרעיון – ילד הסובל משיתוק מוחין מתאמן יחד עם אביו לתחרות הספורט "איש הברזל". אם לא התמלאתם נוזלים עדיין, דמיינו את כל זה בצרפתית. רק הזכרונות מ"מחוברים לחיים" צריכים לעשות את העבודה. הבמאי הוא נילס טברנייה ("עסקי נשים") ותסריטאיו הם פייר לייסיאו ולורן ברטוני. ייתכן שאנחנו חבורה צינית מדי עבור הסרט הזה, אז נשמח לעזרה מהקהל.

פלוס – טיפשים על פוסטרים

בשבוע הבא יגיע אלינו ״טיפשים בלי הפסקה 2״ (Dumb and Dumber To) שמחזיר את ג׳ים קארי וג׳ף דניאלס לתפקידיהם האיקוניים כהארי ולויד, שתיים מהדמויות הפחות מבריקות שנראו על מסכי הקולנוע. בחו״ל החליטו להתלבש על קידומים של סרטים אחרים כדי להכניס את ההמשכון לתודעה, וכך בעוד שסקרלט ג׳והנסון משתמשת ב-100 אחוז מהמוח שלי ב״לוסי״, נחשפו הנתונים גם לגבי לויד בפוסטר מחווה חצי פארודי. ראו אנשי היח״צ המקומיים של הסרט כי טוב והחליטו לשתול את הצמד גם בפוסטרים של סרטים ישראליים (של יונייטד, אבל זה אומר המון). הנה כמה שהתחבבו עליי במיוחד, חלקם אפילו משפרים את הסרט המקורי אם יורשה לי לנחש.

נתחיל עם משהו חדש:

tipshim-mita

נמשיך עם משהו קלאסי:

tipshim-hearatShulaim

ונסיים עם זה, כי איך אפשר שלא:
מי מפחד מהזאב הרע

תגובות

  1. hamlet הגיב:

    ג'ו היל
    הבן של סטיבן קינג?

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.