• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: "פנתר לבן", "משחקי הרעב: התלקחות", "לאבלייס", "גשם של פלאפל 2"

21 בנובמבר 2013 מאת אורון שמיר

שבוע נוסף של ארבעה סרטים חדשים בבתי הקולנוע, לפני המתקפה הכוללת של חג החנוכה. הפעם יש לנו בתפריט שלושה אמריקאים שלא יכולים להיות שונים יותר זה מזה, ואחד מהישראלים האלה שאנחנו כאן בבלוג מריעים לו כבר תקופה ארוכה ורק כעת מגיע להקרנות מסחריות.

אז נתחיל עם "פנתר לבן", סרטו של דני רייספלד שקנה את אורון בפסטיבל דרום ואשר רצינו בהצלחתו במירוץ לאופירים (הוא הסתפק בזכייה במסלול הפרינג'/גרילה, אשר העניקה לו מועמדות לפרס הסרט). הסרט מתרחש בטבריה ומתמקד בדמותו של צעיר ממוצא רוסי (יבגני אורלוב) המוצא עצמו בין נאמנות למשפחתו (נטשה מנור כאימו והראפר "וולקן" בתפקיד אחיו הגדול), לבין ניסיון להשתלב בחברה הישראלית, בעידודו של שוטר (זאב רווח) הלוקח עליו חסות ומתחיל לאמן אותו באגרוף. אלא שלאותו מנטור, פנתר שחור לשעבר, יש גם בת יפה (מיטל גל) ומכאן העלילה הולכת בדיוק לאן שאתם חושבים שהיא הולכת. בעיניי אין בזה שום דבר רע אלא להיפך, כפי שכתבתי בעכבר העיר. אני מת על הסרט הזה ומודיע כבר עכשיו שאם הוא לא ימצא קהל, אני לא רואה איך למישהו יש זכות להתלונן על כך שאין סרטים ישראלים שנעשים עבור קהל ישראלי. עופר ירחיב בשבחו בטקסט שיעלה לבלוג במהלך הסופש.

הסרט עם השם הגדול של סוף השבוע הוא "משחקי הרעב: התלקחות" (The Hunger Games: Catching Fire), סרט ההמשך המתבקש והמצופה ללהיט דאשתקד, ועיבוד לספר השני בסדרה של סוזן קולינס. העלילה הפעם תופסת את מנצחי הסרט הראשון, קטניס (ג'ניפר לורנס) ופיטה (ג'וש האצ'רסון) בסיבוב במחוזות השונים כאשר הם נקראים על-ידי הקפיטול למשחק חדש עם חוקים אחרים לגמרי. ואיך אומרים ב"המשחק של אנדר"? זה לא משחק. הבמאי הפעם הוא פרנסיס לורנס ("אני אגדה", ושום קשר לשחקנית הראשית) ועל התסריט חתומים מייקל ארנדט ("צעצוע של סיפור 3") וסיימון בופוי ("127 שעות"). בעקבות מאורעות הסרט הקודם, החלטתי לוותר על הסדרה הזו ואני מזמין אתכם ואתכן לקרוא את שכתב אור על הסרט בעכבר העיר.

"לאבלייס" (Lovelace) הוא שם הבמה של כוכבת הפורנו הראשונה, לינדה לאבלייס, בסרט הידוע לשמצה "גרון עמוק". בסרט זה, סוג-של-ביוגרפיה על חייה המוקדמים, מגלמת אותה אמנדה סייפריד, יחד עם פרצופים מוכרים נוספים שעברו הסבה לסבנטיז: פיטר סארסגארד הוא בעלה המתעלל של לינדה, שרון סטון ורוברט פטריק הם הוריה השמרניים, ג'ונו טמפל בתפקיד חברת הילדות, האנק עזריה ובובי קאנבייל משחקים את הבמאים של "גרון עמוק" וג'יימס פרנקו מגיח בתור יו הפנר. לאחר צפייה בו, אני לא בטוח שיש לי המון מה להגיד על סרטם של  רוב אפסטין וג'פרי פרידמן ("יללה"), אבל ייתכן שאנסה בכל זאת.

הסימן היחידי לשבוע לזה על כך שחופש חנוכה מתקרב הוא סרט האנימציה הצבעוני "גשם של פלאפל 2" (Cloudy with a Chance of Meatballs 2) אשר משיב אלינו את השם העברי המטופש ואת הממציא הגאון פלינט לוקווד (בדיבובו של ביל הדר בגרסה המקורית). בסרט הראשון הוא יצר מכונה הממטירה מזון ומשחקי מילים הקשורים במזון והפעם פלינט וחבריו צריכים להתמודד עם האבולוציה של המצאתו, שבראה יצורים שהם הכלאה בין חיות למאכלים. בחיי, זה מה שכתוב בתקצירים. קודי קמרון וכריס פרן (עזבו, אתם לא מכירים) הופקדו הבימוי, ואת הקולות בשפת המקור תרמו אנה פאריס, ג'יימס קאן, אנדי סמברג וניל פטריק האריס, בין היתר. הסרט יוקרן בשלוש גרסאות – דו-מימד אנגלית, דו-מימד עברית, ותלת-מימד עברית. רוצים גרסה תלת-מימדית לא מדובבת? אין.

מי שהולך או הולכת ל"משחקי הרעב 2" – נא להרים יד. כמו קטניס ופיטה בצילום למעלה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.