• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״בית״, ״טהורה״, ״בלתי נשכח״, ״קונג פו פנדה 4״, ״המרוץ לניצחון של ארתור״, ״צוות ג'ונגל מטריפים ת'עולם״, ״מלכת השלג והנסיכה״

20 במרץ 2024 מאת אורון שמיר

לרוב אני משתדל להתייחס כאן לחגי ישראל והסביבה, אבל אין ממש מצברוח לחגוג. אני לא רב, ולא בא לריב, אבל נדמה לי שבפורים הזה לא מוכרחים להיות שמח. לכן חג שמח למי שרוצה, בהחלט, וחג טבול בייאוש המציאות למי שיבחרו להביט בה נכוחה ולא לעטות מסכות. בסינמטקים תוכלו למצוא כל מיני תוכניות לכבוד החג שיתקיים בסופש, לצד אירועים כמו מחווה לנעמי וכתרי שחורי בסינמטקים (הנה התוכניה המלאה בתל-אביב), או הקרנה מיוחדת ביום א׳ של קומדיית אמנויות הלחימה האסטונית ״הקרב הבלתי נראה״ (The Invisible Fight) בסינמטק הרצליה. כן, גם אני לא ראיתי מעולם קומדיית אמנויות לחימה אסטונית, אבל סקרן. עוד משמח להזכיר שבאותו יום ראשון ה-24.3 סינמטק שדרות חוזר לפעילות בשבוע הבא, לראשונה מאז אוקטובר הארור, עם תוכנית ישראלית במיוחד ובמחיר נוח של 10 ש״ח הכרטיס. בחזרה להקרנה בהרצליה, היא תגובה או מחווה לאחד הסרטים שעולים לאקרנים בבתי הקולנוע השבוע (זה שבראש הפוסט), זמן טוב לעבור ולגלות מה ההיצע הפורימי גם שם.

בית – סרטו של בני פרדמן היה הפתעת האופירים, עם תשע מועמדויות (כמו ״הפילגש״ שעלה בשבוע שעבר) ולבסוף שתי זכיות, לשחקן הראשי ולשחקן המשנה הטובים ביותר. אלו הם רועי ניק ודרור קרן, בהתאמה, שאכן מובילים את הסיפור ככוחות מנוגדים. ניק מגלם צעיר חרדי ונשוי טרי, שחלום חייו הוא לפתוח חנות מחשבים בשכונה הסגורה שלו בירושלים. קרן, שגם שותף לתסריט, מגלם את אחד מראשוני המתנגדים למהלך, בטענה כי מחשבים וטכנולוגיה בכלל ימיטו אסון על הקהילה. הגיבור מוצא עצמו מגן על הבחירה שלו ראשית מול הסביבה הקרובה, ובהמשך גם משפחתו ורעייתו. מבוסס על סיפורו של היוצר ובהשתתפות: ירדן תוסייה כהן, רמי ברוך, שרי גבעתי, רועי וינברג, ניב מג׳ר, נבו קמחי וישי לפידות.

טהורה (Immaculate) – מיהדות-חרדית לנצרות קתולית, והפעם מאה אחוז סרט אימה. סידני סוויני, הכוכבת של הרגע באופן שלא היה כבר שנים, מככבת והפיקה את הסרט לעצמה משלב אפס. היא מגלמת את הנזירה ססיליה, שאמונתה האדוקה מובילה אותה למנזר בחלק ציורי במיוחד באיטליה. המקום ספק מבשר רעות ואז מתגלה כי הגיבורה בהריון, מבלי שקיימה יחסי מין כמובן, מה שאומר שהיא או מריה הבתולה או משהו אפל הרבה יותר, כי אנחנו בסרט אימה כזכור. הסרט צולם באיטליה ולכן סביב הכוכבת האמריקאית תוכלו למצוא הרבה פרצופים מקומיים, בסרטו של מייקל מוהן (שביים את סוויני ב״המציצנים״), על פי תסריט הביכורים של אנדרו לובל.

בלתי נשכח (Knox Goes Away) – מייקל קיטון שב לביים, 15 שנה אחרי הניסיון הראשון מאחורי המצלמה (״הג'נטלמנים המבוסמים״), וכמובן לככב. הוא מגלם מתנקש לשעבר בשם נוקס, שמתחיל לסבול מדמנציה אגרסיבית. לכן הוא מחליט שהדבר האחרון שיעשה הוא לעזור לבנו (ג׳יימס מרסדן), המתנכר לו אבל זקוק לעזרתו לאחר שהסתבך עם הצד הלא נכון של החוק. התסריטאי הוותיק (״משחק השמועות״) אך עדיין פעיל (״ערים״) הוא גרגורי פוארייה ועל המסך תמצאו גם את אל פאצ׳ינו, מרשה גיי הארדן ויואנה קוליג הפולנייה (״אידה״, ״אהבה בימים קרים״). האם השם העברי הוא ניסיון לא הגון לקשר לסדרת סרטי ״הבלתי נשכחים״, על גיבורי אקשן מזדקנים? נה, לא יכול להיות.

המרוץ לניצחון של ארתור (Arthur the King) – זה יישמע כאילו הגענו לתת-מדור סרטי הילדים, אבל לא בדיוק, זה פשוט סרט מסוג ״מעורר השראה״ שכמובן מבוסס על סיפור אמיתי. מארק וולברג מככב בתור אתלט המשתתף בספורט האתגרי הקשוח של מרוץ הישרדות, מה שאומר הובלת צוות מצומצם לאורך מאות קילומטרים של טבע קשוח בשלל צורות התקדמות (ריצה, שחייה, טיפוס, רכיבה, גלישה וכו׳) ולאורך עשרה ימים ולילות. זהו המרוץ האחרון שלו ולכן הוא מקווה לנצח סוף סוף, אבל הרפובליקה הדומיניקנית מזמנת לו מפגש עם כלב רחוב שמחליט להתלוות אליו. הוא קורא לו ״ארתור המלך״ וילמד ממנו מה חשוב בחיים, אני מניח. הבמאי הוא סיימון קלן-ג׳ונס, שביים אשתקד את וולברג ב״תוכנית משפחתית״, ואת הסתריט עיבד מייקל ברנדט (״מבוקש״) מתוך ספר מאת מיקאל לינדנורד, שזהו סיפורו האישי למעשה. התמונה לעיל היא מתוך הסרט.

קונג פו פנדה 4 (Kung Fu Panda 4) – הגענו, סרטים לכל המשפחה או רק לילדים מכאן ועד הסוף, עד הסטרימינג השבועי. שמונה שנים חלפו מאז הסרט השלישי בסדרת ״קונג פו פנדה״, בהן נדמה היה שמותג האנימציה של דרימוורקס עובר בלעדית לטלוויזיה עם מספר סדרות. כנראה שאין כמו ההכנסות של המסך הגדול ולכן ג׳ק בלאק שב לגלם את הפנדה הלוחמת פו. הפעם הוא מצוי במסע רוחני כדי להפוך למנהיג של עמק השלום ולאמן לו מחליף בתפקיד לוחם הדרקון. אלא שמרשעת חדשה מאיימת להיות האתגר הגדול ביותר שלו עד כה – הזיקית (ויולה דייויס), שבכוחה לשנות צורה ולספוג כוחות של לוחמים רבים, כולל המאסטרים שהביסו פו וחבריו בסרטים הקודמים. החבורה שלו לא כאן הפעם, מלבד דסטין הופמן בתפקיד מאסטר שיפו, ואת מקומם אמורים לתפוס אקוופינה בתור שועלה וקי הוי-קוואן בתור פנגולין. מייק מיטשל (״טרולים״) ביים.

צוות ג'ונגל מטריפים ת'עולם (The Jungle Bunch 2) – סרט האנימציה הצרפתי מ-2017 זוכה אף הוא להמשכון, שמצטרף בעברית לטרנד הכי פחות ברור לי והוא דיבור ניינטיז בהתעקשות על ת׳ מחברת. ת׳מבין תי? לא, לומבינתך. מה שהבנתי עוד פחות זה תקציר העלילה, שממשיך את הרפתקאות החבורה שהתגבשה ב״צוות ג׳ונגל – כוח הצלה״, והפעם מי שזקוק להצלה הוא היער כולו. זאת משום שהנרי הבונה פיזר ערפל סגול מסתורי בכל הג׳ונגל ובמגע עם מים הוא מוביל לפיצוץ. כיוון שעונת הגשמים בפתח כל המקום בסכנה ולכן הפינגווין הטיגרסי (אל תשאלו) וחבריו מחליטים לסוע מסביב לעולם. כנראה בחיפוש אחר נוגדן כלשהו, לא ממש הבנתי כאמור. ת׳סרט ביימו במשותף לורן ברו, יאניק מולן ובנואה סומוויל. אגב, הטריילר מסגיר קטע קצר של פארודיה על סרטי ״קונג פו פנדה״, אז מועד העלייה לאקרנים כנראה לא מקרי (אם כי הסרט מ-2023).

מלכת השלג והנסיכה (The Snow Queen and the Princess) – סרט אנימציה שלישי והפעם תוצרת רוסיה, אך מדובב לעברית כמו זה שלעיל. ״מלכת השלג״ הוא מותג אנימציה רוסי רב כותרים, שהתחיל סביב הצלחת ״לשבור את הקרח״ האמריקאי, ואם ספרתי היטב הסרט הנוכחי הוא החמישי בסדרה. הבמאים אנדריי קורן ואלכס ציצילין ביימו ביחד או לחוד את שלושת הקודמים, בזה אני יותר בטוח. בכל מקרה, הגיבורה היא בכלל הבת של מלכת השלג, כלומר הנסיכה, המשחררת בטעות רוחות רפאים מאגם קפוא הרודפות את הממלכה השלווה. המצב דורש תיקון מן הסתם ומוביל להרפתקה, מסע ושאר מילים שמופיעות בתקצירים מסוג זה. וכן, סידרתי את הסרטים לפי איכות ההנפשה המתדרדרת.

שומר הברים (Road House) – מה פתאום נזכרתי בסרט הפולחן מ-1989 בכיכובו של פטריק סוויזי המיוזע? לא אני זה שנזכר, אלא אמזון פריים וידאו שהרימו רימייק בכיכובו של ג׳ייק ג׳ילנהול. הוא מגלם לוחם UFC לשעבר המנסה להנות מהפרישה שלו בעיירה קטנה באיי פלורידה, ולהתפרנס מעבודה כשומר ברים. המקומיים קצת יותר אוהבים תגרות ממה שהוא ציפה לו, כפי שמרמז הליהוק של קונור מקגרגור, לוחם MMA בעצמו. עוד בקאסט: דניאלה מלכיאור, בילי מגנוסון ועוד אנשים שלא נראים כמו אלים בשר ודם. דאג לימן ביים ואז יצא נגד הסרט של עצמו כשהוא הבין שאמזון לא יפיצו אותו בקולנוע כפי שהובטח לו. אז הצפייה לבחירתכם ולבחירתכן, אני נוטה לשער שרימייקים לסרטים הידועים בגריעותם נועדו כנראה לצפייה ביתית ורצוי פעילה.

תגובות

  1. רנדל הגיב:

    מה שווה סרט קונג פו פנדה בלי החבורה? אנגלינה גולי היא הלב בסרטים הללו

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.