• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: "גן עדן לאוהבים", "חדשות בהפרעה", "נון-סטופ", "פומפיי", "צ'אנס אחרון"

27 בפברואר 2014 מאת אורון שמיר

חמישה סרטים חדשים לסוף השבוע האחרון של פברואר. באופן מסורתי את שישי ושבת שלפני האוסקר אני נוטה להקדיש להשלמות לקראת הטקס (שיתקיים בלילה שבין ראשון לשני הקרובים, כולל סיקור אובססיבי שלנו). אבל השנה יש גם מה לראות באולמות שאינו בהכרח קשור לאוסקרים. לדוגמה:

"גן עדן לאוהבים" (Paradise: Love) הוא החלק הראשון בטרילוגיה של אולריך זיידל ("ייבוא/ייצוא", "ימי שרב"), שאת חלקיה הבאים ("אמונה" ו"תקווה") כנראה שלא נזכה לראות על המסכים. כלומר, לראות שוב. הכל כבר הוקרן בפסטיבל חיפה הקודם, שם צפה בהם אור. בסרט זה, ששמו העברי ודאי יגרום לכמה וכמה מקרים של דרישת הכסף חזרה, אוסטרית מבוגרת בשם תרזה (מרגריטה סיטל) יוצאת לנופש בקניה עם כמה חברות. המטרה שלהן: להניע את הכלכלה המקומית בעזרת תשלום לגברים צעירים ומקומיים תמורת שירותי מין. המטרה שלה: למצוא אהבה. עופר יפליא במילותיו על הסרט במהלך הסופש.

"חדשות בהפרעה" (Anchorman 2: The Legend Continues) הוא ההמשכון המשמח לקומדיה שלא הוקרנה מסחרית בארץ, אך זכתה לשם העברי "והרי החדשות" (Anchorman: The Legend of Ron Burgundy). מדובר בשיתוף פעולה נוסף בין הבמאי-תסריטאי אדם מקיי ("אחים חורגים", "החבר'ה האחרים") והכותב-כוכב וויל פארל (שאני מקווה שאין צורך להציג). פארל שב לגלם את דמותו של מגיש החדשות רון בורגנדי, אדם שהעולם סביבו משתנה בזמן ששנות ה-70 מפנות את דרכן. יחד עם מגישים עמיתים (פול ראד, דייויד קושנר וסטיב קארל) הוא יוצא למשימה שהייתה מהפכנית בזמנה – להצטרף לערוץ חדשות המשדר 24 שעות ביממה. אור נתן בסקירה, אני ניסיתי את כוחי בעכבר העיר ועופר מבקש להוסיף את ביקורתו הקצרה: "הסרט הזה מצחיק ברמה שמסוכנת לבריאות".

"נון-סטופ" (Non-Stop) גם הוא שיתוף פעולה מחודש של קולנוען ושחקן. אלא שהפעם מדובר בשניים שאחראים למותחן האקשן בעל הטוויסט המטופש "זהות לא ידועה", הלא הם הבמאי חאומה קולט-סרה וגיבור האקשן החדש ליאם ניסן. ומה אתם יודעים – דבר לא השתנה, למעט פרטי עלילה. גם הפעם מדובר במותחן חתול ועכבר עם כמה קטעי פעולה, כאשר ניסן מגלם מארשל אווירי, כזה שתפקידו לדאוג בחשאי לביטחון הנוסעים והנוסעות בעת טיסה טראנס-אטלנטית. הוא מקבל איומים מטרוריסט מסתורי וצריך לפעול במהירות כדי למנוע שרשרת טרגדיות. לגבי הסרט הזה, פבלו יפציץ בקרוב. אגב, יש גם ב-4DX.

"פומפיי" (Pompeii) הוא סרט האסונות הרומנטי של הבמאי פול "לא תומאס" אנדרסון, שכנראה נמצא כרגע בקריירה בתקופה שחוקרי תרבות עשויים להגדיר יום אחד בתור "בוא ניקח מיתוסים היסטוריים ונעשה מהם סרטי פיצוצים". אז אחרי "שלושת המוסקטרים" מודל 2011 הגיע תורה של העיר הרומית שנמחקה תחת עפרו של הר הגעש וסוביוס לקבל את הטיפול האנדרסוני. העלילה מונעת, משום מה, בידי דמות ראשית של גלדיאטור שהפך לעבד (כן, גם לי זה נשמע מוכר) שצריך להיאבק באיתני הטבע כדי להציל את אהובתו מהעיר החרבה. בתפקיד הראשי: קיט הרינגטון (ג'ון סנואו ב"משחקי הכס", בתמונה לעיל). בתפקיד האשה ששווה לדרוך בשבילה בלבה רותחת: אמילי בראונינג ("סאקר פאנץ'"). מוצג גם ב-3D.

"צ'אנס אחרון" (One Chance) מביא אל המסך את סיפורו של פול פוטס, בגילומו של ג'יימס קורדן, סתם-אחד די דחוי בדרך כלל אך גם זמר אופרה חובב בהיחבא, שהפך לסנסציה בתוכנית הכשרונות "Britain's Got Talent". כל התקצירים שראיתי, וגם המציאות כמובן, כבר מספיילרים איך נגמר סיפור הסינדרלה של פול, כך שאני אסתפק בלומר שזהו שיתוף פעולה בין התסריטאי של "מתים על החיים" לבמאי של "השטן לובשת פראדה". או ג'סטין זקהאם ודייויד פרנקל, בהתאמה, כפי שהאמהות שלהם קוראות להם. יש לי הרגשה שזה מבטיח בדיוק את מה שאתם חושבים ואתן חושבות שזה מבטיח.

ובפינת האוףטופיק – דדליינים:
שמתי לב שלאחרונה מדור "סרטים חדשים" מסתיים בהמלצות ועניינים שאינם נובעים מעצם הגדרתו, אבל זה מצא חן בעיניי אז אנסה למסד זאת. והפעם – מועדי הגשה לפסטיבלים המתקרבים.

החברים בפסטיבל קולנוע דרום, שמהדורתו ה-13 תבוא עלינו לטובה בראשית חודש יוני, מזמינים יוצרים ויוצרות עצמאיים להגיש את סרטיהם לתחרות האלטרנטיבית עד ה-9.3. כל הפרטים בקול קורא באתר הפסטיבל, אני רק אזכיר שזו התחרות שגילתה את "ג'ו + בל" ואת "לא בתל אביב", בין היתר. גם החברים מפסטיבל הקולנוע של ירושלים פתחו את שעריהם להגשות במסגרת פרס חג'ג' (לשעבר וולג'ין) לסרטים עלילתיים ותיעודיים. גם הפעם כל הפרטים באתר הרשמי של הפסטיבל. ואם יש לכם תסריט קומי שלא היה מקבל מענק הפקה בימים עברו, עכשיו זו ההזדמנות – קרן הקולנוע הישראלי פותחת מסלול מיוחד לקומדיות. תכלס, באמת שזה מה שחסר כאן הכי הרבה לטעמי. הפגיזו אותם, שיצחקו וישקיעו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.