• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

תחרות Done in 60 seconds של וויסקי ג'יימסון: צרו גרסה בת דקה לסרט מפורסם וטוסו ללונדון

10 בדצמבר 2013 מאת אורון שמיר

בשיטוט האחרון שלכם או שלכן ביוטיוב, ייתכן מאוד שקפצה מולכם הפרסומת האחרונה לוויסקי ג'יימסון. זאת שנראית כמו מערבון-אקשן-הוליוודי בן כדקה אחת. מסתבר שהחבר'ה בג'יימסון כבר מזמן החליטו להעמיק את הקשר בין קולנוע וחיסכון בזמן – זו השנה השלישית שבה התחרות הבינלאומית שלהם ליצירת גרסאות של 60 שניות לסרטים אהובים, תתקיים גם בישראל.

כל מה שצריך לעשות כדי להשתתף, הוא לארגן גרסה שלא תעלה על דקה המתפקדת כרימייק ביתי (או "שיווד" על פי מישל גונדרי) לסרט כלשהו. מה שבא לכם או לכן. זה יכול להיעשות באולפן מקצועי עם מיטב שחקני ישראל והעולם, בצילום של טלפון חכם עם כמה חברים, באנימציה על כל סוגיה או בכל דרך יצירתית אחרת שתבחרו ותמצאו לנכון. השלב השני הוא להעלות את הסרטון לאתר התחרות. רק בדקו שאתם ואתן עומדים ועומדות בכל כללי התחרות, חבל שתשקיעו זמן ואנרגיה במשהו שייפסל טכנית (רמז: אל תעברו את השישים שניות). התחרות נסגרת ב-13 בפברואר, אז כדי להתחיל להתארגן לכל הפחות. כעת מגיע השלב השלישי והסופי, שמוכיח כי ייתכן ששלב היצירה אפילו לא יהיה החלק הכי כיפי בכל הסיפור הזה.

יוצרי ויוצרות הסרטים הטובים ביותר יזכו בכרטיס טיסה זוגי ללונדון וייצגו את ישראל בטקס הענקת הפרסים של ג'יימסון אמפייר, אשר יתקיים בחודש מרץ 2014. אישית, הייתי עושה את רק בשביל הטיול ללונדון, אבל החבר'ה בג'יימסון גם מתעקשים שיהיו כל מיני מפורסמים מתעשיית הקולנוע העולמית בטקס. למקרה שתמיד רציתן או רציתם להיות באותו החדר עם טום הידלסטון, לדוגמה. הנה כמה מהאורחים של השנה שעברה, ויש להם גם כמה רעיונות לסרטים (כולל סיימון פג וניק פרוסט, השאר פחות חשובים)

עוד רעיונות, וגם קצת השראה משני סוגים לפחות, אפשר למצוא בין הפיינליסטים של השנה שעברה. הסוג הראשון של ההשראה הוא "מה? אני יכול לעשות משהו הרבה יותר טוב מזה!", מה שעשוי לדרבן לפעולה. הסוג השני של ההשראה נוגע למוצלחים יותר מבין הסרטונים, כמו למשל השיווד הבריטי דל התקציב ל"הג'וב האיטלקי" (המקורי, כולל גרסה ג'ינג'ית של מייקל קיין הצעיר) או הטייקאוף המעולה על "ברבור שחור". הקדישו לזה כמה דקות צפייה, אולי זה יתפוס גם אתכם ואתכן.

בשבועות הקרובים, אנחנו כאן בסריטה נסקר מדי פעם את התחרות, נבחר סרטונים בולטים או שהתחבבו עלינו במיוחד ונזכיר לכם ולכן שאפשר וכדאי להשתתף. וכן, הפוסט הזה מוגש בחסות וויסקי ג'יימסון, וכך גם יהיו הבאים. בואו נקרא לזה ניסוי משותף של בלוג ושל קהל קוראיו וקוראותיו. עד אז, צ'ירס.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.