• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים מחוץ לזרם: היכונו למפגש השני

9 ביוני 2013 מאת אורון שמיר

בזמן שאנחנו עדיין מעכלים את התגובות החמות שלכם ושלכן על האירוע הקודם, הגיע הזמן להסתכל קדימה אל סוף החודש הנוכחי ולהכריז על ההתכנסות הבאה שלנו בקולנוע לב. זה יקרה שוב ביום שישי בשעה 11:00, בקולנוע לב אשר בדיזנגוף סנטר. התאריך הפעם הוא ה-28.6, והסרט יהיה "מעבר לגבעות" (Beyond the Hills), אשר כיכב בפסטיבל קאן הקודם עם זכייה כפולה לשתי השחקניות הראשיות (כריסטינה פלוטור וקוסמינה סטראטן) בנוסף לזכייה בפרס התסריט עליו חתום, כמו גם על הבימוי, כריסטיאן מונג'יו. בפינת הפרסים הפחות נחשבים, הוא גם כיכב ברשימות סיכום השנה שעברה של אורון. מאז ועד היום הוקרן אך ורק בפסטיבל חיפה הקודם, כך שזה יותר ממשמח להעניק לו גאולה נוספת, שבתקווה והפעם תהיה גם ממושכת ולא רק חד פעמית. בכל מקרה, כמו במפגש הקודם, אנחנו מבטיחים הכנה בלוגית נרחבת וכן שיחות לפני ואחרי ההקרנה.

מונג'יו הוא שם נרדף לקולנוע הרומני החדש, כאשר העלה את ארצו מחדש על המפה בשנת 2007 עם יצירתו המכוננת "ארבעה חודשים, שלושה שבועות ויומיים" (Four Months, 3 Weeks and 2 Days) שהפכה לסמל והדגל של הקולנוע הרומני העכשווי. זה שמקדים אפילו את הקולנוע הישראלי בנוכחות חובה בפסטיבלי תבל ואשר מייצר לפחות פעם בשנה מאז ועד עכשיו סרט שמכה גלים בבריכת הקולנוע העולמי. סרטים כמו "שם תואר, משטרה", "אם אני רוצה לשרוק, אני שורק", "יום שלישי אחרי החגים", וכן כמה בולטים שהקדימו את זכייתו הגדולה של "4,3,2", כגון "מותו של מר לזרסקו" ו-"12:08 מזרחה לבוקרשט".

למרות שמספר רב של יוצרים חתומים על ההצלחות הללו, כאשר עבור רבים מהם מדובר בסרטי ביכורים או סרטים שניים בפילמוגרפיה, אפשר בהחלט לאפיין סגנונית את הקולנוע הרומני החדש. סרטים אלה נוטים להיפר-ריאליזם, בדרך כלל של סיפורים משפחתיים ודרמתיים מאוד, אשר משיגים את האפקט הרצוי באמצעות צילום ועריכה מבוססי שוטים ארוכים-ארוכים, וסטטיים למדי, המעניקים את הבמה לשחקנים (אחדים מהם לא-מקצועיים, כמו שתי הכוכבות של "מעבר לגבעות"). אלה, מצידם, נשענים על תסריטים הכתובים בפירוט רב ומייצרים דמויות בלתי נשכחות, כמו שתי החברות שעומדות במרכז סרטו הקודם של מונג'יו, אשר יעשו הכל האחת בשביל השניה. והמשמעות של המילה "הכל" עומדת למבחן במרכז הסרט ההוא. גם בסרטו הנוכחי, אשר לשמו התכנסנו, חברות אמיצה בין שתי נשים מניעה את העלילה כאשר אחת מהן באה לבקר את חברתה הטובה שעברה לגור במנזר מבודד, אשר ישמש כלוקיישן הכמעט יחידי של הסרט המופלא הזה.

פרטים נוספים, כמו גם אירוע פייסבוק ופוסטים מיוחדים שלנו על הקולנוע של מונג'יו בפרט והקולנוע הרומני בכלל – בוא יבואו. בינתיים, שמרו את התאריך – יום שישי ה-28.6 בשעה 11:00 בקולנוע לב אשר בדיזנגוף סנטר. ותתחילו לעבוד על הרומנית שלכם ושלכן.

תגובות

  1. שגיא הגיב:

    למה לא פיאטה בסוף??

    1. אל חשש, גם תורו יגיע 🙂

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.