• כחום הגוף
  • אוסקר 2023/24: הטקס בסיקור חי
  • אוסקר 2023/24: מהמרים על הזוכים
  • מאהבת, מטרידנית, רוצחת
  • אוסקר 2023/24: דירוג כל הסרטים המועמדים
  • אוסקר 2023/24: איך הלך עם ההימורים המוקדמים
  • אוסקר 2023/24: רשימת המועמדים המלאה

"ידידים פלוס", סקירה

9 בספטמבר 2011 מאת אורון שמיר

זוכרים את הפרק של "סיינפלד" בו ג'רי ואיליין מחליטים להיות בקשר אינטימי נטול מחוייבות? אחרי שהיו ידידים, בני זוג ושוב חברים טובים, מנסים השניים לעשות את מה שגבר ואשה רוצים אבל לא מסוגלים – לשכב זה עם זו בלי כל הבולשיט מסביב. לשם כך הם מנסחים קוד התנהגות, של מותר ואסור, בשנינות הסיינפלדית המוכרת. גם אם לא ראיתם את הפרק, בטח די ברור לכם שלא הולך להם מי יודע מה. אבל מה היה קורה לו במקום ג'רי סיינפלד וג'וליה לואיס דרייפוס היינו מציבים את ג'סטין טימברלייק ומילה קוניס? הוסיפו פנימה אייפד וכמה סמארטפונים ויש לכם בראש תמונה של סצינת המפתח מתוך "ידידים פלוס" ("Friends with Benefits"), קומדיה רומנטית שמאיימת לצפצף על אהבת אמת.

תראו איזה יפים וחמודים אנחנו! למה בעצם שלא נצליח להיות בקשר מיני בלבד, נטול מחוייבת וכאב ראש זוגי?

דילן (טימברלייק) הוא בלוגר מבטיח שנחטף על-ידי מגזין GQ מלוס אנג'לס לניו-יורק. מי שאיתרה אותו עבור המשרה היא ג'יימי (קוניס), ציידת ראשים מודרנית במקצועה. כיוון שדילן חדש בעיר וחבריו לעבודה נראים קצת משוגעים (וודי הרלסון מגלם הומו-מאצ'ו אגרסיבי), ג'יימי עושה לו סיבוב ומסייעת לו להכיר אנשים. העובדה ששניהם בדיוק נזרקו (על-ידי אמה סטון ואנדי סאמברג) מסייעת להם להתיידד סביב הנושא המשותף והתקופה הפגיעה רגשית. אבל הבדידות והניכור של העיר הגדולה גורמת להם להרהר בסוג הקשר שהוזכר לעיל – רק סקס, בלי קשר חונק. מנקודה זו, מערכת היחסים בין השניים תשתנה מספר פעמים, כאשר ברקע יחשפו בפנינו גם המשפחות שלהם, אשר ללא ספק גרמו לשריטה בנפשם. בין אם זו האם המטורללת של ג'יימי (פטרישיה קלרקסון) או אחותה הנדחפת של דילן (ג'נה אלפמן), המטפלת באביו חולה האלצהיימר (ריצ'רד ג'נקינס), שדילן גדל בצילו.

הפלוס בשם הסרט, למקרה שתהיתם, הוא כמויות העור החשוף של שני הכוכבים הראשיים. אם אי פעם דמיינתם איך ייראו מילה קוניס וג'סטין טימברלייק במיטה, זה הכי קרוב שתקבלו. אפשר כמעט לדמיין את הילדים שלהם בכמה סצינות, למרות שהשמרנות ההוליוודית בהחלט קבעה את הגבולות. אחד מהרגעים הללו מספק את פרץ הצחוק הארוך והמסיבי ביותר בסרט, כאשר דילן זקוק לבית הכסא בזמן שהעניינים מתחממים. זה פחות מגעיל מאיך שזה נשמע ובכלל, הסרט מצחיק למדי ומשתדל לא להתדרדר לקיצוניות או לקחת את עצמו ברצינות יתרה. כלומר, עד שזה מגיע למה שהוא מנסה להסתיר.

טימברלייק מגלם ארט-דירקטור מומחה למתיחת פנים של אתרי אינטרנט. בפגישתם הראשונה דמותה של קוניס מלמדת אותו איך למכור, להתחנף, לעשות בכאילו. כל הסרט השניים עסוקים בלשמור על איזה פאסון או פוזה במקום להתנגש זה בזו בחיבוק מלא דמעות, כשני כלכלבים רגשניים. באופן אירוני, גם הסרט קצת כזה. הוא נראה עכשווי עד מאוד ויורד בלי חשבון על קומדיות רומנטיות ואפילו חוטא בחילול הקודש כאשר הוא מזכיר מפורשות את "סיינפלד", סוגר את האפשרות שמדובר בצירוף מקרים. למעשה, הסרט הזה כל-כך מעודכן שנדמה כי הוא נעשה בכלל ב-2012 – שימוש נרחב בגאדג'טים, חיים אורבניים קיצוניים, כולם מדברים מהר, חושבים לאט ונראים מעולה תוך כדי. וויל גלאק מביים את התסריט המושחז באנרגיות וקצב שרק ניו-יורקים, רצוי בני הדור הנוכחי, מסוגלים לעמוד בו. הבמאי הצעיר ממשיך את הקו מסרטו הקודם והזכור לטוב, “באה בקלות", עם עיצוב מוצלח של דמויות המשנה כעוגנים קומיים.

אבל עמוק בפנים, מתחת לכל העדכניות והחידודים, "ידידים פלוס" יודע שהוא קומדיה רומנטית. הכי שטאנצית שבעולם, עם אביר, סוס לבן ואפילו כרכרה, אם אפשר. הוא אפילו מצא דרך כמעט-מחוכמת לשלב את כל אלה פנימה, עם סרט פיקטיבי וקיטשי בטירוף שאהוב מאוד על הגיבורה. כך שהאירוניה מתחילה בעצם להיכנס לפעולה לקראת הסוף. זה הרי קצת בעייתי לרדת על רומנטיקה הוליוודית עד השליש האחרון ואז להתחיל לפתח רגשות, או בעצם להיזכר שיש לך כאלה. לא פלא שהצופים שישבו איתי באולם הגיבו בציניות ונחירות בוז קלות נוכח הרגעיים הרומנטיים או המרגשים של הסרט.

גם אם כרגע הוא נראה ונשמע כמו עוד קומדיה רומנטית קיצית, בדברי הימים עשוי להיזכר כסרט האחרון לפני התפקיד הגדול באמת של צמד כוכביו. הכימיה המצויינת בין קוניס וטימברלייק יוצרת את הזוג הכי חמוד וסקסי שנראה השנה על המסך. מה גם ששניהם התפתחו כשחקנים באופן דרמתי, תרתי משמע, ונמצאים על סף עליית מדרגה, אחרי שינויים קלילים. ג'סטין פשוט מוכרח להוציא מהחוזה שלו את הסעיף שמחייב אותו לשיר בסרטיו, בעוד מילה צריכה לוותר על מניירה או שתיים של ג'קי ברקהארט, דמותה מן הסדרה "מופע שנות ה-70”. בזכות בחירת תפקידים מוצלחת בשנים האחרונות, שניהם בדרך למעלה ולא ירחק היום בו יהיו לכוכבים גדולים אפילו יותר ממה שהם היום. אם הדבר יקרה בשנה הבאה, עוד יזכרו את "ידידים פלוס" כמקפצה האחרונה של השניים, מסדרת טלוויזיה סמי-מפגרת ולהקת בנים פופית, אל השורה הראשונה של הוליווד.

רגע, אף אחד בהיסטוריה האנושית לא הצליח לעשות את זה? אפילו לא סיינפלד? טוב, עדיף שנתאהב כבר וזהו.

הטקסט הנ"ל פורסם בעכבר העיר אונליין, עכשיו בעיצוב שיקי וזוהר מתמיד.

תגובות

  1. נהנתי הגיב:

    סרט מצחיק,קולע,שחקנים מעולים אין ספק שמצאתי את עצמי צוחקת המון ונהנית מהקלילות!מומלץ 🙂

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.