• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סיכום סיכומי שנת 2010 (בינתיים)

29 בדצמבר 2010 מאת אורון שמיר

סוף השבוע המתקרב מסמל גם את קיצה של השנה הנוכחית. בלילה שבין שישי לשבת נעבור כולנו משנת 2010 הישר אל 2011, ואני באופן אישי כבר סולד מראש מכתיבת תאריך שנגמר ב-11. זה פשוט נראה ממש מוזר. תראו את יום שבת למשל – 1/1/11. איך אפשר לדעת איפה מתחיל חודש ונגמר יום, או מה זה מספר ומה זה סלאש/לוכסן. סליחה, איפה היינו? אה, כן, סוף השנה האזרחית. אז כמדי סוף שנה אזרחית, הגיע זמן הסיכומים. באתרי העולם זה די מובן, הם חיים מינואר לדצמבר. בישראל לעומת זאת, בעיקר תופסים טרמפ ונדמה כי שנה נמשכת לה משהו כמו 4 חודשים. אז לפני בואו של סוף השבוע ועימו סיכום השנה המשולש של "סריטה", הנה כמה סיכומי שנה של אחרים, שמצאתי אותם חביבים.

בסלאשפילם ריכזו ועוד מרכזים כל קליפ סיכום שנה אפשרי וכל מיני רשימת 10 הגדולים של ידוענים או גופים למיניהם. אני אישית הכי חיבבתי את המונטאז' הבא, אז אאמבד אותו לכאן:

אתר עין הדג המחודש מתחיל את סיכום השנה שלו, שנה בה לא היה עין הדג לראשונה מזה עשר שנים, עם חמשת הסרטים ש(כנראה) לא ראיתם השנה. האמת שראיתי בדיוק חצי מהם (כן, זה אפשרי) ואני רוצה להצטרף להמלצות על "פובידיליה", "מופע הפלאים של דוקטור פארנסוס" וחלקים רבים מ"אגורא" שראיתי והיו נהדרים. עוד אשלים את "אני אוהב אותך פיליפ מוריס", "איפה אליס?" ואת הדקות החסרות של "אגורא". האתר גם מבקש את עזרת הציבור במציאת הסרטים הכי טובים שלא הוקרנו בארץ. מחכים להמשך.

בסינמסקופ עומל יאיר רוה על סיכום השנה שלו, אשר התחיל בפנייה אל הגולשים להמליץ על סרטים מודל 2010 שאולי והחמיץ, והתחיל רשמית עם הביקורת המיוחלת על "הרשת החברתית". גם כאן נמשיך ונעקוב כמובן.

במגזין המקוון של האוזן השלישית מסכמים שנה עם פרוייקט גרנדיוזי למדי והכי מקיף שמצאתי בשפה העברית ברשת. יש בחירות לפי נושאים, קטגוריות ושאר פילוחים ז'אנריים או גיאוגרפיים ויש גם נבואות לעתיד בדמות הסרטים הטובים ביותר של 2011.

אתם מוזמנים להוסיף סיכומים ורשימות נוספות הראויים לאזכור, ולחכות איתנו עד סוף השבוע והשנה כדי לדעת מהם סרטי השנה של כותבי הבלוג.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.