• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים (ב-10 שקלים) חדשים: ״השתיקה״, ״תתקשרי לג'יין״, ״לזלי היקרה״, ״תרקדי איתי״, ״השורד האחרון״

2 בנובמבר 2022 מאת אורון שמיר

בוקר של אחרי בחירות לכנסת תמיד מצריך מנה כפולה של אסקפיזם, שמדור הסרטים החדשים תמיד שמח לספק. בבתי הקולנוע התכוננו לכל תוצאה של מערכת הבחירות (החמישית בארבע שנים, ספרתי טוב?) והכריזו מבעוד מועד על יום חמישי הסמוך אליהן כעל יום הקולנוע. לא יום הקולנוע הישראלי, כמו זה שבוטל בספטמבר, אלא היוזמה הוותיקה יותר – פשוט יום בו כל ההיצע הנוכחי בבתי הקולנוע מוזל מאוד. הכוונה לסרטים הקיימים ולחמשת המצטרפים החדשים שתיכף אקדיש להם כמה פסקאות, כמו לכל העשרות שמתנחלים באולמות כבר שבועות וחודשים אז אל תצפו שאזכיר את כולם. יש סבירות של מאה אחוז שהם היו במדורים קודמים, וסיכוי לא רע שכתבנו עליהם סקירות. המחירים ינועו בין 10 ש״ח לסרט רגיל ברכישה בקופות ו-14.5 ש״ח בהזמנת אונליין, לצד הנחות נחמדות על כל מיני פורמטים של הקרנה, מאיימקס ועד VIP. אזכיר גם שלפנינו חודש עמוס במיוחד בפסטיבלי קולנוע, לכן הקדשתי לכך פוסט נפרד אתמול. הקרוב ביותר הוא דוקאביב גליל מעלות תרשיחא, שמתחיל מחר (2.11) ויסתיים במוצ״ש (5.11) עבור מי שזקוקים וזקוקות לבריחה עוד יותר נועזת.

השתיקה – בתזמון שלא יכול להיות מקרי, סרט ישראלי ובמרכזו מערכת בחירות פיקטיבית מגיע לאקרנים השבוע. ולא סתם, כי אם סרטו החדש של שמי זרחין הוותיק והמוערך, שנעל את פסטיבל חיפה. מוריס כהן מככב בתור אביהו, איש טלוויזיה שלא מתבייש להביע את דעותיו הפוליטיות, מה שמסבך אותו בתקופה מתוחה של בחירות. המועמד המפתיע לראשות הממשלה, בגילומו של אושרי כהן, לא מוכן לדבר עם התקשורת (או בכלל) אבל אולי כיוון שהוא תלמיד לשעבר של אביהו יהיה מוכן להעניק דווקא לו ראיון בלעדי. במקביל, הנשים בחייו הפרטיים של הגיבור משקפות את הבעיות המקצועיות שלו – שתי אהבות שמגלמות ליאת הר לב ואסתי זקהיים, וגם אמו (לבנה פינקלשטיין) שגזרה על עצמה נדר שתיקה. התקציר לא ממש עושה חסד עם העלילה העמוסה, הכוללת גם את לירון בן שלוש, צחי הלוי ואלי דנקר. סקירה בקרוב.

תתקשרי לג'יין (Call Jane) – מוקדם יותר השנה נחשף הסרט התיעודי ״The Janes״, על מחתרת ההפלות של שיקגו בסוף הסיקסטיז. זוהי הגרסה העלילתית לסיפורן של נשים שעזרו לנשים אחרות להפסיק הריונות בלתי רצויים, בתקופה שזה היה מחוץ לחוק בארה״ב. במקרה כזה, הייתה לך האפשרות ״להתקשר לג׳יין״, שם קוד למי שתענה באנונימיות למספר טלפון שהודבק באופן מחתרתי ברחובות. איזה מזל שמדובר בהיסטוריה רחוקה ואה, לא משנה. אליזבת בנקס מגלמת אישה נשואה שנכנסה להריון המסכן את חייה. ועידה המורכבת מגברים בלבד לא מאשרת לה לסיים אותה, מה שמוביל אותה אל הג׳ייניות והופך אותה לאחת מהן, תוך שהיא מסתכנת יחד איתן במאסר. סרטה של פיליס נגי (התסריטאית של ״קרול״), אותו כתבו היילי שור ורושן סת׳י. עוד מככבות: סיגורני וויבר, קייט מארה, וונמי מוסאקו וכריס מסינה (כי לא כל הגברים). התמונה בראש הפוסט היא מתוך הסרט.

לזלי היקרה (To Leslie) – סרט נוסף שהיבהב לרגע בפסטיבל חיפה הוא סרט הקולנוע הראשון של איש הטלוויזיה מייקל מוריס (״סמוך על סול״). לזלי, בגילומה של אנדריאה רייסבורו, היא אם יחידנית מטקסס שזוכה בפרס גדול בהגרלת הלוטו. האופוריה מתחלפת בייאוש כאשר היא מבזבזת את כספי הזכייה ומעכירה את העתיד של בנה, והנקודה בה הסרט מתחיל היא מה שמתרחש שנים לאחר מכן. מעין ניסיון לקום מההריסות ואולי לבנות חיים חדשים וטובים יותר. ריאן ביאנקו כתב את התסריט בהשראת אירועים אמיתיים, ולצידה של רייסבורו אפשר למצוא את מארק מארון, אליסון ג׳ני, סטיבן רוט ואואן טיג בתור הגרסה המבוגרת של בנה של הגיבורה.

תרקדי איתי (Rumba La Vie / Rumba Therapy) – קומדיה צרפתית-בלגית, בבימויו ובכיכובו של פרנק דובוסק ("כל הדרך אליך"). הוא מגלם נהג הסעות של ילדים בפרבר צרפתי מנומנם, המנהל שגרה מסעירה עוד פחות. ביקור פתע בבית החולים מוביל אותה להרהר במצבו המשפחתי ולנסות למצוא את בתו האבודה, אותה לא ראה מאז שהייתה תינוקת לפני 20 שנה. מסתבר שלאתר את הבת (לונה אספינוזה) זה החלק הקל, משום שהיא מלמדת ריקוד בפריז. אבל להיחשף בתור אבא שלה קצת יותר קשה לגיבור, שפשוט נרשם לשיעור שלה בזהות בדויה. אין ספק שרק בצרפתית תקציר כזה הוא קומדיה ולא טרגדיה שתיגמר באסון, אבל אני בטוח שלסרט יש את כל ההסברים אצלו.

השורד האחרון (Last Man Down) – לא הסרט של וולברג-ברג בעל השם הזהה, אלא אקשיונר מהשנה שעברה המשתייך לסוג שמופץ ברוב העולם ישירות לצפייה אונליין ואיכשהו מוצא את דרכו אל בתי הקולנוע בישראל. בואו נגיד שאפילו את השחקן על הפוסטר לא זיהיתי, ואחרי בירור קצר מתגלה כי דניאל סטיסן הנורווגי הוא בעיקר ניצב שרירי נטול קרדיט בהרבה הפקות הוליוודיות (מ״ליגת הצדק״ ועד ״עולם היורה״). כאן הוא בתפקיד ראשי, ג׳ון ווד (אני לא ממציא), שהרעים הורגים את אשתו. תגובתו? לעבור לחיות בבקתה מבודדת ביער. עד שמתדפקת על דלתו זרה נאה הטוענת כי וירוס מהונדס השתלט על העולם והיא התרופה, אז הוא חייב להגן עליה. זה רוב מה שהבנתי מהטריילר שהיה חשוך מאוד וערוך בצורה לא קוהרנטית, אבל למזלי המבטאים והתחביר באנגלית היו כל-כך צורמים אז חלק מהמסרים עברו. הפרחים לבמאי השוודי פנסו ניאה, שגם כתב יחד עם השחקן הראשי ועם אנדראס ואסהוג, לרוב אחד מאנשי התלבושות של מארוול. בחלומי אני עולה על טיסה לישראל ונוחת בדיוק בזמן ליום הקולנוע כדי לצפות בכל הטוב הזה ב-10 ש״ח בלבד.

סרטים חדשים ב-VOD

אחותי הקטנה (My Little Sister) – הרבה סרטים חדשים מצטרפים גם אל ההיצע הביתי בתאריך של חמישי ה-3.11 ונתחיל בסרט בלעדי של yes שלקח לו זמן מה להגיע ארצה. נינה הוס, בכירת השחקניות הגרמנית כיום, מגלמת מחזאית שנוטשת את ברלין לטובת חיים עם בעלה וילדיה בשווייץ. אך כאשר אחיה התאום (לארס איידינגר) מאובחן כחולה סרטן, היא שבה אל ברלין כדי לטפל בו. בזמן שהוא מתעקש שהכל תקין ומעוניין לשוב אל קריירת המשחק שלו, הגיבורה נפגשת בכל פינת רחוב עם החיים שהותירה מאחור. את הסרט כתבו וביימו סטפני שוואט ו-ורוניקה ריימונד השוויצריות (״The Little Room״).

באטמן וסופרמן: הדור הבא (Batman and Superman: Battle of the Super Sons) – בזמן שבלאק אדם משנה את ההיררכיה של גיבורי-העל לבית די-סי, או משהו כזה, במחלקת התכנים המיועדים לצפייה ביתית ממשיכים עם הסרטים המונפשים. במקרה הנ״ל, שיהיה זמין מחר ב-yesVOD ונדמה לי שרק שם, הבנים של באטמן וסופרמן יצטרכו לשלב כוחות כדי להציל את העולם בזמן שההורים שלהם מפשלים. נדמה לי שכל שאר הגיבורים מצויים בשליטה מוחית של כוכב הים החייזרי מ״יחידת המתאבדים״, אבל הטריילר שראיתי לא חשף הרבה. מאט פיטרס (״Injustice״) ביים, על פי תסריט של ג׳רמי אדמס, גם הוא כותב פורה בצד המיועד לצפייה ביתית אצל וורנר/די-סי.

מכונת התופת (The Infernal Machine) – נישאר באותו תאריך אבל נעבור אל סלקום tv שם תוכלו למצוא את המותחן של אנדרו האנט (״Miles Between Us״). גאי פירס מגלם סופר מתבודד המקבל כמות חריגה של דואר ממעריץ אובססיבי. הסיבה שהוא מתבודד היא שהספר השנוי במחלוקת שכתב, ששמו כשם הסרט, צויין על ידי נער-רוצח בתור ההשראה למעשי הזוועה שלו. האם הצעיר המעורער והכלוא במתקן שמור הוא העומד מאחורי מכתבי המעריצים המטרידים? או אולי מעריץ חדש? ההימור שלי הוא דווקא על ההורים של הקורבנות, כי הם לא מוזכרים אפילו בטריילר. עוד מככבים: אליס איב, אלכס פטיפייר וג׳רמי דייויס.

אנולה הולמס 2 (Enola Holmes 2) – לא להתבלבל עם אנולה גיי, השיר של להקת OMD / המטוס שהפציץ את הירושימה / אמו של הטייס על שמה היה קרוי כלי הטייס. אנולה הולמס לעומת זאת היא אחותו הקטנה של שרלוק, ולפני שנתיים היא קיבלה סרט נטפליקס בו גילמה אותה מילי בובי בראון. חשוב לי לציין שהיא כבר מזמן אדם מבוגר ועדיין ממשיכים ללהק אותה לתפקידים של ילדה מאנפפת. לא נוח לי עם זה, או עם המבטים שלה למצלמה כמו בסרט הקודם. אחרי שפתרה את התעלומה הגדולה הראשונה שלה, בהדרכת אמה (הלנה בונהם-קרטר) ובלי בעזרתו של שרלוק (הנרי קאביל), אנולה היא בלשית פרטית הנשכרת למצוא נערה נעדרת. זה הולך ומתפתח משם, אבל אז ראיתי שגם דייויד תיוליס בקאסט אז אין ברירה אלא לשקול צפייה בכל מקרה. הבמאי הוא שוב הארי ברדביר והתסריטאי החוזר הוא ג׳ק ת׳ורן, שעיבד את ספרה של ננסי ספרינגר. זמין בנטפליקס החל מה-4.11 שזה יום שישי.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.