• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״מראות שבורות״, ״בוקר טוב ילד״, ״דמבו״

27 במרץ 2019 מאת אורון שמיר

חודש מרץ תיכף נגמר ומלאי הסרטים מתחדש בשלושה שמות חדשים בלבד, לפני שיגיע אפריל ואיתו האביב הקולנועי. באופן יוצא דופן שניים מתוך שלושת סרטי השבוע הם תוצרת ישראל, מה שאומר שבכותר המדובר של דיסני לסופש זה נדון רק בסוף. כרגיל, ניסיתי להכפיל את הכמות בעזרת איתור ואזכור של סרטים שמגיעים למסך הביתי, בדגש על כאלה שלא הופצו מסחרית בקולנועים.

״מראות שבורות״, סרט הביכורים של אמרי מטלון ואביעד גבעון, מגיע אל בתי הקולנוע אחרי שלוש מועמדויות לאופיר וסבב פסטיבלים. שירה האס ויפתח קליין מגלמים את הדמויות המרכזיות של אב ובתו. איש הצבא הקשוח והקפדן נוהג להעניש את ילדתו על עבירות קלות כחמורות, דפוס שנטמע בה וגורם לה לצאת למסע של הענשה עצמית בזמן שהאב מחפש גאולה אחרי שקורה אסון. עוד בקאסט: לאורה ריבלין, רננה רז, יעקב זדה דניאל, יואב רוטמן, מנואל אלקסלסי. דניאל מילר צילם את הסרט (ואת התמונות בפוסט זה), למי שרוצה לעשות דאבל פיצ׳ר עם ״עץ תאנה״ שהגיע לקולנוע לא מזמן, שני סרטים שכתבנו עליהם קצרות כשהיו חלק מיום הקולנוע הישראלי. כמובן שזו הזדמנות עבורנו לשוב ולהתייחס לסרט.

״בוקר טוב ילד״ הוא סרטו השני כבמאי ותסריטאי של שרון בר זיו, אחרי ״חדר 514״, וגם הפעם העלילה מתרחשת ברובה בחלל אחד. אלא שהפעם מדובר במיטת בית חולים בה שוכב מחוסר הכרה לוחם צה״ל, המקבל אהבה ותמיכה ממשפחתו וחבריו ליחידה בצנחנים בתקווה שישוב ויתעורר, אז יצפה לו תהליך ארוך של שיקום. בר זיו, גם שחקן כידוע (״בלוז לחופש הגדול״), משתתף כאביו של החייל, אותו מגלם אביב אלקבץ. קרן מור מגלמת את האם, ולצידם אפשר למצוא את הדר ברוך, אסיה נייפלד, יותם קושניר ועוד. הצלם הוא זיו ברקוביץ׳ (״נמל בית״) ועל הסרט אפשר לקרוא את דבריו של אור מימי פסטיבל חיפה, מה שגם במקרה זה לא פוסל התייחסות מחודשת שלנו.

״דמבו״ (Dumbo), הסרט היחיד השבוע שאינו דובר עברית ככל הידוע לי, הוא הראשון מבין מתקפת עיבודים מחודשים של דיסני לקלאסיקות מונפשות של עצמם שמאיימים לכלות את הקיץ הנוכחי. או בעיבוד נוסף לספר הילדים של הרולד פרל והלן אברסון, אחרי גרסת 1941 של אולפני ההנפשה, איך שתרצו להסתכל על זה. טים ברטון, שרקח עבור דיסני את ״אליס בארץ הפלאות״, אחראי גם הפעם, אז כפי שאפשר לנחש לא אני אכתוב את הסקירה על סיפורו של קרקס כושל המגלה כי הפיל גדול האוזניים שנולד לו מסוגל לעוף ולהציל את העסק. דמבו הפילון יהיה מונפש באנימציה ריאליסטית, ולצידו אפשר יהיה למצוא שניים משותפיו הוותיקים של הבמאי, מייקל קיטון ודני דה ויטו, כמו גם את קולין פארל, אווה גרין, אלן ארקין, ניקו פארקר ופינלי הובינס. את התסריט כתב ארן קרוגר שאחראי ללא פחות משלושה סרטי המשך של ה״רובוטריקים״, למי שעוד היו לו תקוות.

צפייה ביתית

גבול (Border) – סרטו השבדי של עלי עבאסי מגיע אל ה-VOD של yes באחד באפריל, וזו לא בדיחה. אווה מולנדר ועבודת איפור יוצאת מגדר הרגיל מגלמת אשה יוצאת דופן, שחיה בבדידות בשל מראהה החיצוני עד שהיא פוגשת מישהו שדומה לה ויודע את סודה. מדובר בסרט המקורי של אשתקד אם תשאלו אותי, ששמחתי בו בפסטיבל קאן ואף בחרתי בו כאחד מסרטי 2018 שלי, לפני שכתבה עליו גם לירון בפסטיבל אוטופיה.

רוצה להיות שכן שלי? (?Won't You Be My Neighbor) – הסרט הדוקומנטרי המקסים על האיש המקסים אף יותר, מנחה הטלוויזיה נעים ההליכות ואהוב הילדים פרד רוג׳רס, בחר גם הוא בתאריך של ה-1.4 וינחת אצל סלקום TV (בהמשך החודש גם אצל יס). לסרטו של מורגן נוויל הקדשתי פוסט בפינת מחכים לתרגום, ואני שב וממליץ לצפות בו כעת כשהוא זמין ולפני שתגיע הגרסה העלילתית עם טום הנקס כמיסטר רוג׳רס.

הרודפים (The Highwaymen) – נסיים כצפוי עם סרט השבוע של נטפליקס, שנראה ונשמע מסקרן הפעם. כבר ברמת התקצירון זה נשמע מעניין, שכן הסרט מתיימר להביא את סיפורם האמיתי של שני אנשי החוק שצדו את צמד הפושעים הנודע בוני וקלייד. את השוטרים הטקסנים מגלמים קווין קוסטנר ו-וודי הרלסון, כאשר לצידם אפשר למצוא את קתי בייטס וג׳ון קרול לינץ׳. הבמאי הוא ג׳ון לי הנקוק (״הזדמנות שנייה״) ואת התסריט כתב ג׳ון פוסקו (״הידלגו: ים של אש״). כמנהגם של סרטי נטפליקס, הוא יגיע ביום שישי, כלומר ב-29.3.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.