• כחום הגוף
  • אוסקר 2023/24: הטקס בסיקור חי
  • אוסקר 2023/24: מהמרים על הזוכים
  • מאהבת, מטרידנית, רוצחת
  • אוסקר 2023/24: דירוג כל הסרטים המועמדים
  • אוסקר 2023/24: איך הלך עם ההימורים המוקדמים
  • אוסקר 2023/24: רשימת המועמדים המלאה

סרטים חדשים: ״טובת הילד״, ״בני ערובה״, ״ג'וני אינגליש 3.0״, ״הבית עם השעון המסתורי״, ״איטליה הקטנה״, ״פלואי – גיבור קטן גדול״, ״הנסיכה הגנובה״, ״נגנב על הזנב״

19 בספטמבר 2018 מאת אורון שמיר

גמר חתימה טובה לכל מי שעינו וגאלו את נפשם או נפשן, ומוצאי חג אופניים שמח לכל השאר. לא פחות משמונה סרטים חדשים יחכו לכם ולכן בבתי הקולנוע החל ממחר, והאמת היא שאולי המספר גדול אף יותר. כיוון שיום כיפור נפל השנה על שלישי ורביעי, אני לא בטוח שכל אתרי הזמנות הכרטיסים למיניהם עודכנו כראוי ולכן אני לא ממש בטוח מה הסטטוס של ״מבצע פינאלה״ ו״קליימקס״. שניהם רשומים בתור סרטי הסופש אבל לא הצלחתי לגשת אל מועדי ההקרנה שלהם, מבטיח להשיבם למניין אם יתגלה שהם אכן עולים לאקרנים. גם בלעדיהם, יש עם מה לעבוד ולמי שירצו להשלים צפייה או לצפות שוב בזוכה האופיר הטרי ״האופה מברלין״ – הוא שב להקרנות בודדות בסינמטקים לרגל המאורע. בשבת יחל כמובן פסטיבל הקולנוע ה-34 של חיפה, ואנחנו נתרכז בו עם דיווחים שוטפים לאורך השבוע הבא ועוד קצת.

״טובת הילד״ (The Children Act) הוא עיבוד שני השנה של הסופר איאן מקיואן לספר שלו, אחרי ״על חוף צ׳סיל״. הבמאי הוא ריצ'רד אייר (״רמז לסקנדל״) והעלילה מתמקדת בשופטת (אמה תומפסון) שנישואיה מתקרבים לנקודת שבר, בדיוק כשהקריירה שלה מגיע אל מקרה סבוך במיוחד הנוגע לצעיר גוסס (פיון ווייטהד). הנער זקוק לעירוי דם שיציל את חייו אבל הוריו חינכו אותו כעד יהווה והדבר מצוי בניגוד לאמונתם ולאמונתו, ועל השופטת להכריע האם על המדינה להתערב. סטנלי טוצ׳י כבעלה המוזנח של הגיבורה וגם בן צ׳פלין, מעשירים את הקאסט. אור כבר כתב על הסרט במסגרת פסטיבל ירושלים האחרון.

״ג'וני אינגליש 3.0״ (Johnny English Strikes Again) משיב אל המסך את הסוכן הלא-מאוד-חשאי בגילומו של רואן אטקינסון, ויהיה השלישי בסדרת פארודיות הריגול שהחלה לפני 15 שנה. כפי שמרמזת הכותרת העברית, העלילה תציב את אינגליש המיושן במרכזה של קנוניה דיגיטלית – האקר מסתורי (ג׳ייק לייסי, לא כזה מסתורי) חשף את כל סוכני החרש של הממלכה המאוחדת, מה שמשיב מחיי פרישה את גיבורנו, הסוכן היחיד שלא היה במאגר. למקרה שהקשר לסרטי ג׳יימס בונד לא היה ברור עד כה, הסרט הנוכחי מתהדר בנערת בונד אורגינל – אולגה קורילנקו (״קוואנטום של נחמה״). אמה תומפסון גם היא כאן, תאמינו או לא, כראש ממשלת בריטניה. במאי הטלוויזיה דיוויד קר הופקד על הסרט, אותו כתב וויליאם דייויס שחתום גם על הקודמים (ועל ״עצור או שאמא שלי יורה״ בין היתר). התמונות בפוסט מתוך סרט זה.

״בני ערובה״ (Final Score) נשמע כמו עירוב לא-קדוש בין ״מת לחיות״, כדורגל ומחוות אקראיות ליקום הקולנועי של מארוול. את הליהוק של דייב באטיסטה לתפקיד הראשי עוד אפשר להצדיק, כיוון שמדובר בכוכב אקשן שעשה עוד דברים מלבד ״שומרי הגלקסיה״, אבל מה תגידו על ארץ המוצא של החבר׳ה הרעים בסרט – סוקוביה? בכל מקרה, באטיסטה לא מגלם את דראקס המשמיד אלא חייל-לשעבר שבסך הכל רוצה להנות ממשחק כדורגל עם האחיינית (לארה פיק), חצי גמר אירופאי בין ווסט האם ודינמו FC (אוקיי, אז לא מארוול אבל בטוח מדע-בדיוני). מי שמפריעים לו הם טרוריסטים מזרח-אירופאים, בהנהגת ריי סטיבנסון, המאיימים לפוצץ את המשחק, ליטרלי, אם לא יעזור להם לחשוף אדם המסתתר באיצטדיון, בגילומו של פירס ברוסנן. סקוט מאן (״אוטובוס 657״) ביים, ג׳ונתן פרנק, דייויד טי. וקית׳ לינץ׳ כתבו.

״איטליה הקטנה״ (Little Italy) משיב את הבמאי דונלד פטרי אל עסקי הפיצה, 30 שנה אחרי ״מיסטיק פיצה״. מי שמככבת הפעם היא אמה רוברטס, אחייניתה של כוכבת הסרט ההוא, המגלמת צעירה ממוצא איטלקי השבה אל ביתה ומשפחתה בשכונת ליטל איטלי. למשפחה פיצרייה שכונתית והגיבורה שלנו מתאהבת בבן של הבעלים של הפיצרייה המתחרה, בגילומו של היידן כריסטיאנסן (כן, מסתבר שעדיין יש לו קריירה). את הקאסט משלימים אליסה מילנו, ג׳יין סימור, דני איילו ואנדראה מרטין. את התסריט כתבו סטיב גאלוצ׳ו (״ממבו איטליאנו״) ו-וינאי וירמאני.

״הבית עם השעון המסתורי״ (The House with a Clock in its Walls) פותח את תת-מדור סרטי הילדים והנוער להפעם, אם כי בכלל לא בטוח שסרט בבימויו של איליי רות׳ (״הוסטל״, ״דפיקה בדלת״) יכול לענות על ההגדרה הזו. בכל זאת, הוא האיש הופקד על העיבוד הקולנועי של הראשון מבין ספרי הפנטזיה הגותית לנוער מאת ג'ון בלאיירס, יחד עם התסריטאי אריק קריפקה, גם הוא מעולמות האימה (סרטי ״בוגימן״ למשל). העלילה עוקבת אחר יתום צעיר (אואן וקארו) הנשלח לגור בבית משונה עם דודו (ג׳ק בלאק) ושותפתו (קייט בלאנשט). במהרה יגלה הגיבור כי צמד ההורים החדשים שלו הם מכשפים וכי הבית קסום אף הוא, כולל שעון יום הדין המוחבא בתוכו ומתקתק לאחור. עליהם למצוא את המכשיר ולעצור אותו, לפני שתגיע אליו אלמנתו של בונה השעון (רנה אליז גולדסברי וקייל מקלכלן, בהתאמה).

״פלואי – גיבור קטן גדול״ (PLOEY – You Never Fly Alone) הוא הראשון מבין שלושת סרטי האנימציה לסופש זה, שמציגים בדיבוב עברי, וגם זה שנראה הכי פחות כמו אפליקציה ממוחשבת מאמצע העשור הקודם. הוא מספר על גוזל חופמאי שלא לומד לעוף וננטש בידי משפחתו, כך שעליו לשרוד את החורף הקשה במטרה להתאחד איתם כשישובו באביב. הסרט נדד אלינו מאיסלנד ובויים בידי ארני אסגיירסון.
״הנסיכה הגנובה״ (The Stolen Princess: Ruslan and Ludmila) הוא הפקת אנימציה אוקראינית, כפי שאפשר לראות משמות הדמויות, בהובלת הבמאי אולה מלאמוז׳. הדמות הראשית היא (לוד)מילה, נסיכה מרדנית הנחטפת בידי מכשף מרושע וזקוקה להצלה מידי אהובה רוסלאן, וכולי תקווה לאיזה טוויסט פמיניסטי ברוח התקופה למקרא התקציר הזה.
״נגנב על הזנב״ (Two Tails) חולק את השורש ג.נ.ב. עם קודמו, ואולי מנסה להיקשר במוחם של ההורים לילדים שיבקשו לצפות בו לסרטי ״גנוב על…״ והמיניונים. אך למעשה, מדובר בהפקת אנימציה רוסית של הבמאי ויקטור אזייב, שהטריילר שלה חשף הנפשה נחותה מזו של שומרי מסך בתחילת הניינטיז. העלילה היא כבר סוג של הזיית סמים – חתול ובונה משתפים פעולה כדי להציל את יתר החיות מחטיפת חייזרים.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.