• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״בציר ראשון״, ״הפנים האחרונות״, ״חיבור פשוט״

7 ביוני 2017 מאת אורון שמיר

לפעמים נראה כאילו יש איזה היגיון נסתר בבחירת הסרטים שעולים לאקרנים כל שבוע, ושלושת המצטרפים החדשים הפעם ממש מספרים סיפור (לפחות בדרך שבה סידרתי אותם בכותרת). על שניים מהם אכתוב לעכבר העיר, בעוד בסריטה כנראה שנתמקד בעיקר בעונת הפסטיבלים הגואה – מהפסטיבל הגאה שפתח את החודש ודרך פסטיבל קולנוע דרום שמתחיל ביום ראשון הקרוב (ובאופק: פסטיבל סרטי הסטודנטים ופסטיבל פרינט סקרין, אליהם נתייחס סמוך יותר לאמצע החודש). פסטיבל אחד שכנראה לא נספיק להתייחס אליו בהרחבה אבל שווה להכיר הוא פסטיבל מדיטרנה אשדוד, שיתקיים בין ה-8 ל-15 ביוני ויאגד זו השנה החמישית מופעי מוזיקה, אמנות, קולנוע וקולינריה על טהרת מדינות הים התיכון. מבין תריסר הסרטים שיוקרנו יצא שכתבנו על לא מעט במרוצת הזמן כאן בסריטה: ״הפרה ז׳קלין״, ״אפקט המים״, ״אל קלאסיקו״, ״פגישות עיוורות״, וכמובן ״החולמים מבבילון״ ו״בן גוריון, אפילוג״, שניהם מישראל. החצי השני של סרטי הפסטיבל כולל יצירות מצרפת, ספרד, גיאורגיה, טורקיה ובוסניה-הרצגובינה ואפשר לקרוא עליהן ולבדוק את זמני ההקרנה שלהן ושל יתר המופעים והאירועים באתר הפסטיבל.

״חיבור פשוט״ (Gifted) מציג את כריס אוונס בתפקיד דרמטי, לראשונה מזה שנים, כלומר מאז נטמע במותג העל של ״הנוקמים״ בתור קפטן אמריקה. הוא מגלם גבר המגדל את אחייניתו (מקינה גרייס, רק בת 11 אבל עם רזומה המכיל מעל 40 תפקידים), שמתגלה כעילוי במתמטיקה. בעוד הדוד שלה מתכנן עבורה חיים נורמליים, אמו (לינדזי דאנקן) רוצה לקצור הצלחה מן הגאונה הקטנה, מה שמוביל לקרב על הזכות לגדל את הילדה. ג׳ני סלייט מגלמת את המורה של הצעירה המחוננת, ואוקטביה ספנסר את בעלת הבית של הגיבורים. טום פלין כתב את התסריט, ומי שביים הוא מארק ווב, שקצת כמו הכוכב שלו נחלץ בעצמו מרשת הקורים של סרטי גיבורי-העל לאחר שביים את שני הסרטים האחרונים של ספיידרמן המופלא עבור אולפני סוני, השתקם בטלוויזיה (בין היתר בסדרה ״האקסית המטורפת״) והתפרסם לראשונה עם ״500 ימים עם סאמר״.

״הפנים האחרונות״ (The Last Face), סרטו המושמץ של שון פן מפסטיבל קאן הקודם, מגיע לאקרנים בישראל לאחר שנגנז לחלוטין בארצות הברית ואמור לצאת בהמשך הקיץ בפלטפורמות ביתיות בלבד. הקאסט שלו כולל בין היתר את שרליז תרון, חבייר בארדם, גארד האריס, ז׳אן רנו ואדל אקזרקופולוס, כולם מגלמים נציגים שונים של גופים המבקשים לסייע לאזרחי ליבריה ודרום סודן המצויים בקונפליקט אלים ומתמשך. בדרך, חלק מהם מוצאים אהבה, מה שעורר את מירב הביקורת נגד הסרט בפסטיבל קאן לפני שנה, בטענה כי הסרט ״לבן מדי״. לדעתי יהיה דווקא מעניין לבחון את סרטו החמישי כבמאי של פן, על פי תסריט של ארין דיגנאם, מעוד זוויות מלבד זו של פוליטיקת הזהויות. או לפחות, כך אנסה לעשות.

״בציר ראשון״ (Premiers Crus), שהוצג לראשונה בפסטיבל חיפה ומשם המשיך אל פסטיבל הקולנוע הצרפתי לפני כמה שבועות, מנסה כעת את מזלו בבתי הקולנוע (בהמשך החודש יגיע גם ״רופא הכפר״ שעשה את אותו המסלול). סרטו של ז'רום לה מר, שגם כתב את התסריט בשיתוף עם ונסה פורטל ורמי בזנסון, מתמקד בכרם של משפחת מארשל אשר באיזור בורגונדי. בן המשפחה, המגולם בידי ז׳ליל לספר, חוזר אל ביתו לאחר שנים כמבקר יין ברחבי צרפת, וכעת נדרש לא רק להשתלב בעסק המשפחתי אלא ממש להצילו. עוד בקאסט: ז׳ראר לאנבן, אליס טאליוני, לורה סמט, ולאניק גוטרי. תודה ליח״צ ולסרטי נחשון על התמונות מתוך הסרט המעטרות את הפוסט.

תגובות

  1. ראובן הגיב:

    'חיבור פשוט'- אנושי, יפה ונוגע. נהניתי מאד.כריס אוואנס במשחק נהדר של דוד המגדל אחיינית שהיא עילוי מתמטי לאחר מות אחיו,לאמו השתלטנית יש אג'נדה משלה לנכדתה המחוננת.מומלץ בחום.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.