• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״הלהקה האחרונה בלבנון״, ״חיים משוגעים״, ״התופת״, ״נפלאות החושים״, ״טרולים״, ״כלב מי שמנגן״, ״היידי בת ההרים״

12 באוקטובר 2016 מאת אורון שמיר

שבעה סרטים חדשים לשבירת הצום ולהמשך עונת החגים, מגיעים מחר אל בתי הקולנוע. אחד ישראלי ומצחיק ואיתו נתחיל, ואחריו יגיעו סרט הפתיחה של פסטיבל חיפה המתקרב ובא, הפרק השלישי בטרילוגיה מצליחה, סרט צרפתי מעודן ולא מעט סרטי ילדים.

״הלהקה האחרונה בלבנון״ הוא קומדיית קיץ מובהקת שהתגלגלה משום מה אל עונת הסתיו. עפר שכטר, עופר חיון ואורי לייזרוביץ׳ מגלמים את שלושת החיילים האחרונים שנותרו בלבנון, בבוקר שלאחר נסיגת צה״ל. הם בורחים מהחיזבאללה ומצד״ל לסירוגין, בזמן שטיב קשרי העבר ביניהם מתגלה, ובמחסום הגבול נחקר הקצין שהותיר אותם שם (איציק קריחלי) בידי מ״צ (דניאל גל) החושדת כי הבריח כמות גדולה של סמים בזמן היציאה משטחי דרום לבנון והשתמש בשלושת חסרי המזל כפעולת הסחה. קריחלי גם חתום על הבימוי לצידו של בן בכר (״ארץ נהדרת״) וכתב יחד עם שותפו הוותיק אורי הלוי (״שמש״, ״המובילים״). עופר כתב בקצרה על הסרט שחיבבנו עוד מתקופת האופירים, בניגוד לחברי וחברות האקדמיה, במסגרת יום הקולנוע הישראלי בחודש שעבר. את דעתי מחוץ לסריטה אפשר יהיה לקרוא בעכבר העיר.

״חיים משוגעים״ (La Pazza Gioia / Like Crazy), סרט הפתיחה של פסטיבל חיפה, נידון גם הוא בבלוג בעבר. למשל בבכורתו בפסטיבל קאן שם ראיתיו לראשונה, ובו ראיינתי עבור עכבר העיר את הבמאי פאולו וירזיהון אנושי״) ואת הכוכבת ולריה ברוני טדסקי (שתתארח בחיפה ואז כבר לא אהיה כזה מיוחד). ברוני-טדסקי מככבת לצידה של מיכאלה רמאצוטי, זוגתו של הבמאי בחיים האמיתיים, כצמד חוסות במוסד לחולי נפש הבורחות מן המקום וזורעות כאוס קומי-טרגי בדרכן. פרנצ׳סקה ארקיביוג׳י כתבה את התסריט יחד עם וירזי.

״התופת״ (Inferno), החלק השלישי בטרילוגיה הקולנועית של רון האוורד המבוססת על ספריו המצליחים של דן בראון (אחרי ״צופן דה וינצ׳י״, ״מלאדים ושדים״). חוקר הסמלים המפורסם בהיסטוריה, רוברט לנגדון (טום הנקס), מוצא עצמו בבית חולים באיטלקיה וסובל מאובדן זיכרון. יחד עם דוקטור סיינה ברוקס (פליסיטי ג׳ונס) הם יוצאים למסע ברחבי אירופה ובנבכי ״הגיהנום״ של דנטה כדי לעצור מזימה להפצת וירוס שיחסל חצי מאוכלוסיית העולם. דיוויד קויפ שוב נקרא לעבד את הספר לתסריט, ובין הכוכבים הנוספים ניתן למנות את בן פוסטר, עומאר סיי, ואירפאן חאן.

״נפלאות החושים״ (Le Goût Des Merveilles), שהוקרן בישראל במסגרת פסטיבל הקולנוע הצרפתי, מוצא את דרכו לבתי הקולנוע בהפצה מסחרית. לואיז (וירג׳יני איפרה, בקרוב גם ב״היא״ של ורהובן), אלמנה פלוס שניים בקשיים כלכליים, פוגעת במכוניתה בפייר (בנז׳מה לאברנה), בחור בעל הפרעה התנהגותית. היא מחליטה לטפל בו למרות שאינו באמת פצוע, והשניים מגלים כי ביכולתם לעזור זה לזו במובנים רבים. זוהי נקודת המוצא העלילתית לסרטו של אריק בנאר, הבמאי של ״Cash״ ו-״In Gold we Trust״ והכותב של ״בבילון A.D.״. תמונה להמחשה – בסוף הפוסט, ותודה ליח״צ על כך.

״טרולים״ (Trolls), סרט האנימציה החדש של דרימוורקס, מקים לחיים את סדרת בובות המשחק בעלות השיער המיתמר מעלה. או שעדיין משחקים בהן ופשוט אני זה שהתבגר? בכל מקרה, העלילה מתרחשת בעולם הטרולים (לא, לא האינטרנט) הצבעוני ומלא השירה והחדווה, ובו מנהיגת היצורים (בקולה של אנה קנדריק) חוברת אל טרול שהוא ההיפך הגמור ממנה (ג׳סטין טימברלייק) ויחד הם יוצאים להרפתקה מעבר לעולם המוכר להם. יש גם יצורים בשם ברגנס שאוכלים טרולים, וטונה של מדבבים מפורסמים נוספים: זואי דשנל, גוון סטפני, ג׳פרי טמבור, כריסטופר מינץ-פלאסי, ראסל ברנד, ג׳יימס קורדן, ג׳ון קליז, קווז׳ני וואליס (״חיות הדרום הפראי״) ועוד ועוד. הסרט יוקרן בישראל גם בדיבוב המקורי, אגב, לא רק בעברית כמו שני הבאים בתור. על הפוסטרים כתוב ״מהיוצרים של ׳שרק׳״, אבל שני הבמאים הם מייק מיצ׳ל (שחתום על ״שרק 4״ בלבד) ו-וולט דורן, שקשורים יותר ל״בובספוג״, האמת. הכותבים הם ג׳ונתן אייבל וגלן ברגר (״מפלצות נגד חייזרים״, סרטי ״קונג פו פנדה״). אור כתב על הסרט לכלכיסט, ועופר יעשה זאת כאן אצלנו בסריטה.

״כלב מי שמנגן״ (Rock Dog) ו״היידי בת ההרים״ (Heidi) יפתחו את פינת סרטי הילדים המדובבים לעברית בלבד, ויסגרו את הפוסט כולו. הראשון הוא הפקת אנימציה סינית-אמריקאית, בבימויו של אש ברנון (״צעצוע של סיפור 2״ ו״תפוס ת׳גלים״), אודות כלב שרדיו שנופל מן השמיים משכנע אותו לצאת למסע להגשמת חלומו להיות מוזיקאי. השני אינו מונפש, מגיע אלינו מגרמניה ושוויץ יחדיו, ומתחקה אחר סיפורה הנודע של הילדה המתגוררת עם סבה רועה העיזים באלפים השוויצרים. זוכרים את ״הרוח הקטנה״? אותו במאי – אלן גספונר.

נפלאותת החושים 1 בסקינד

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.