• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״פטר השלישי״, ״אהבה וידידות״, ״מדינת ג׳ונס החופשית״, ״הג׳וב הצרפתי״, ״שווים״, ״עידן הקרח: מסלול התנגשות״, ״החופשה הראשונה״

16 ביולי 2016 מאת אורון שמיר

זהו כנראה המועד המאוחר ביותר בו הרשתי לעצמי לפרסם את פוסט הסרטים החדשים השבועי, שבדרך כלל מגיע ברביעי-חמישי יחד עם ההיצע הטרי של בתי הקולנוע. הנסיבות המקלות הן כמובן שיאו של פסטיבל ירושלים, שהכריז על זוכיו שלשום, והעובדה שאין לנו אף סקירה לאף אחד משבעת הסרטים המצטרפים אל לוח ההקרנות, על חלקם כבר כתבנו ואחרים אולי נשלים בהמשך. תסלחו אם גם אוותר הפעם על פינת הפלוס כדי להספיק עוד סרט או שניים לפני שייגמרו החגיגות בירושלים, ונעבור ישר לסרטים.

״פטר השלישי״, הסרט הישראלי לשבוע זה, החל את דרכו לפני כשנה ברשימת המתמודדים לפרסי אופיר, אך נאלץ להסתפק בהשתתפות בלבד. נדמה לי שזהו סרטו הראשון של טומי לנג, שחזר גם השנה לאופירים עם ״הולכת שבעה״, שמוקרן מסחרית. הסרט מתמקד באלמן בשם פטר (רוברט הניג) המבקש לרוץ לכנסת כדי לשנות דברים למען בני גילו, ועושה זאת בעזרת מלצרית (דנה ילין) בבית הקפה הקבוע שלו ושל חבריו, ביניהם נרקם קשר מיוחד. כותרת המשנה ״קומדיה רומנ(ט)ית״ משלימה את רוב מה שצריך לדעת, יחד עם העובדה שבתפקיד משנה כפול מככב נתן נתנזון במבטא רומני כבד (הוא מפציע גם ב״ילדי הסתיו״ של איתן גפני, והרי לכם ולכן קאמבק מפואר).

״אהבה וידידות״ (Love & Friendship), סרטו החדש של וויט סטילמן, הוקרן בבכורה בפסטיבל ירושלים, שם התארח הבמאי (ואף התראיין פעמיים, אצל אור בכלכיסט וגם אצלי בעכבר העיר). על הסרט עצמו כתבנו בפוסט ההמלצות טרום-הפסטיבל, והוא כנראה ימשיך להיות המלצה חמה יחסית לכל מה שמוקרן כעת בקולנוע. סטילמן עיבד נובלה של ג׳יין אוסטן הצעירה, במרכזה ליידי סוזן ורנון בגילומה של קייט בקינסייל. העלילה נפתחת עם התאלמנותה של ליידי סוזן, מה שמוביל אותה ובהמשך את בתה הצעירה פרדריקה (מורפיד קלארק), לשהות אצל קרובים אמידים. הליידי מחפשת שידוך לבתה, אבל חומדת כמה מן המחזרים לעצמה, במעשיה השנונה והמשעשעת המתרחשת בסוף המאה ה-18 אבל רלוונטית ביותר לימינו. עוד בקאסט: קלואי סביני, אקסבייר סמואל, סטיבן פריי, אמה גרינוול וגנב ההצגה הרשמי של הסרט – טום בנט.

״מדינת ג'ונס החופשית״ (Free State of Jones) שב אל מלחמת האזרחים האמריקאית, ומביא את סיפורו של חקלאי דרומי (מתיו מקונוהי) שנלחם בצבא הקונפדרציה ואיגד תחתיו מספר בעלי אדמות ואפילו עבדים לשחרור מדינת ג׳ונס שבמיסיסיפי. לצידו של הכוכב מופיעים מהרשלה עלי, קרי ראסל, ג׳וג׳ו מבתה-רו (אני מקווה שעברתתי נכון את שמה), כרסיטופר ברי, שון ברידג׳ס ועוד. את הסרט ביים גארי רוס הוותיק (״ביג״, ״פלזנטוויל״, ״משחקי הרעב״ הראשון) שגם כתב במשותף עם ליאונרד הארטמן (עבודת ביכורים). כתבתי על הסרט לעכבר העיר.

״הג'וב הצרפתי״ (Bastille Day), שמגיע ארצה במיוחד לכבוד יום הבסטיליה (יום העצמאות הצרפתי), הוא בכלל דרמת אקשן בריטית-צרפתית. בצירוף מקרים די מחריד שמתנגש עם המציאות, הסרט עוסק בפיגוע טרור בצרפת ובניסיון למנוע את הבאים בתור ולטהר את שמו של החשוד. ריצ׳רד מאדן מגלם את הכייס שבטעות גנב תיק עם פצצה אבל נעצר כטרוריסט, ואידריס אלבה הוא סוכן ה-CIA שינסה לעזור לו לטהר את שמו כדי לרדת לשורש הרוע האמיתי. קלי ריילי ושרלוט לה בון משלימות את הצד הנשי בקאסט. ג׳יימס ווטקינס (״האישה בשחור״) ביים ואף כתב, יחד עם אנדרו בולדווין שזהו לו תסריט ראשון עליו הוא חתום. אור כתב על הסרט לכלכליסט.

״שווים״ (Equals) הוא מסוג הסרטים שקל לתאר בשורה אחת – בעולם ללא רגשות, שני צעירים חוזרים להרגיש. כדי לפרט קצת יותר, זה קורה בעקבות מחלה מסתורית והשניים מופרדים מן החברה בדרכם להילחם על החופש ואולי גם למצוא אהבה. את התפקידים הראשיים מאכלסים קריסטן סטיוארט וניקולס הולט, אבל מה שהופך את הסרט מבנאלי למסקרן מבחינתי הוא הבמאי – דרייק דורמוס יצר לפני כחמש שנים את ״Like Crazy״, גם הוא סרט שלוקח סיטואציה מוכרת (קשר זוגי בין יבשתי) ומציג אותה באופן מערב רגשית. הוא נעזר בנייתן פארקר (״ירח״ של דאנקן ג׳ונס) בכתיבת התסריט.

״עידן הקרח: מסלול התנגשות״ (Ice Age: Collision Course) הוא הפרק החמישי ב-15 שנים בסדרת החיות הפרהיסטוריות המונפשות שפשוט מסרבות להיכחד. ההתרחשות הפעם: במרדף אחר הבלוט שלו, סקארט משתגר לחלל (?!?) ובטעות מייצר שרשרת אירועים קוסמיים המובילה מטאור להיכנס למסלול התנגשות עם כדור הארץ ולסיים את חיי הגיבורים מני, סיד, דייגו וכל היתר. בנסיונם למנוע את הגורל המר הם יוצאים לסביבות אנימציה חדשות, ובדרכם יפגשו עוד דמויות שיאפשרו לכתוב מדבבים מפורסמים נוספים על הפוסטר. הבמאים הם גיילן טי צ׳ו ומייק תורמייר, האחד אנימטור שקודם לכס הבימוי והשני מלווה את הסדרה מהפרק הראשון, למקרה שחשבתם שהעבודה שלכם משעממת.

״החופשה הראשונה״ (Good Kids) הוא סרט הביכורים של כריס מקוי, המתמקד בארבעה בוגרי תיכון המבקשים לשנות את האופן בו הם נתפסים בחברה במהלך חופשת הקיץ. נדמה כי זו ההזדמנות האחרונה שלהם לגרד את תוויות הלוזרים שדבקו בהם לאורך הלימודים, והם מתכוונים לעשות את המעשה במסיבת סיום הקיץ הגדולה אליה לא הוזמנו אפילו. זואי דויטש, אשלי ג׳אד, ניקולס בראון וג׳וליה גארנר מככבים, דמיאן בישיר מגבה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.