• כחום הגוף
  • אוסקר 2023/24: הטקס בסיקור חי
  • אוסקר 2023/24: מהמרים על הזוכים
  • מאהבת, מטרידנית, רוצחת
  • אוסקר 2023/24: דירוג כל הסרטים המועמדים
  • אוסקר 2023/24: איך הלך עם ההימורים המוקדמים
  • אוסקר 2023/24: רשימת המועמדים המלאה

סרטים חדשים: ״העי״ג״, ״החיים הסודיים של חיות המחמד״

29 ביוני 2016 מאת אורון שמיר

הסופש הראשון של יולי, או האחרון של יוני מאיפה שאנו נמצאים כעת, מביא עימו רק שני סרטים חדשים לכבוד בוא החופש הגדול (או שזה ב-20 ביוני? אני כבר זקן מדי בשביל לדעת). כצפוי, שניהם מיועדים בראש ובראשונה לקהל צעיר, כולל דיבובים ותלת מימד אם תרצו, אבל על אחד מהם גם חתום אחד הבמאים הגדולים בתולדות הקולנוע. כדי לפצות על הדלילות, פינת הפלוס תורחב משמעותית.

״העי"ג״ (The BFG) הוא הסרט החדש של, ובכן, תלוי את מי שואלים. אני אישית הייתי מזכיר את סטיבן ספילברג ראשון בהקשר שלו, כי בתור במאי שתמיד מדברים על הפרוייקט הבא שלו, רק כדי לגלות שהוא כבר המשיך הלאה, נחמד לראות שהוא חוזר לקצב עשייה. שנית, שווה לציין כי הסרט מבוסס על ספר של רואלד דאל, מי שאחראי לבסיס לסרטים כמו ״צ׳רלי וממלכת השוקולד״, ״מתילדה״, ״ג׳יימס והאפרסק הענק״ וגם ״מר שועל המהולל״. אבל, כשהייתי בקאן הפרסומים הכריזו בגאון על סרט חדש מבית אולפני וולט דיסני. שיהיה. העלילה עוקבת אחר יתומה בשם סופי (רובי בראנהיל הטירונית) שחוזה לילה אחד בענק המשוטט בעירה, ונחטפת על ידו לביתו אשר בעננים. הענק מתגלה כידידותי (וגדול), ומכאן הקיצור המהווה את שמו, אבל שכניו הענקים מעוניינים לאכול את הילדה, שלומדת על עבודתו של חברה החדש כלוכד חלומות. מארק ריילנס, שזכה אשתקד באוסקר על הופעתו ב״גשר המרגלים״, מגלם את הענק בעזרת המון עבודת מחשב, ולצידו ג׳מיין קלמנט, ביל הדר, רבקה הול ופנלופה ווילטון. מלבד ריילנס, הסרט משיב את ספילברג לעבוד עם התסריטאית מליסה מתיסון, שכתבה איתו את ״אי.טי.״ והלכה לעולמה אשתקד, וכמובן שגם הצלם יאנוש קמינסקי והמלחין ג׳ון וויליאמס מצטרפים אליו. כתבתי על הסרט החביב אך מעט מפוספס הזה לעכבר העיר.

״החיים הסודיים של חיות המחמד״ (The Secret Life of Pets), הפקת האנימציה החדשה של אולפני יוניברסל, נדמתה לי עוד בשלב הראשון כניסיון להעביר את ההצלחה של סרטוני חיות חמודות ביוטיוב אל המסך הגדול. אחר-כך הגיעה הטריילר ששיחזר במדוייק את העלילה של ״צעצוע של סיפור״ הראשון, ודרכינו נפרדו (של הסרט ושלי). אז אל תצפו לסקירה. בין המדבבים המפורסמים בגרסה האנגלית של הסרט ניתן למצוא את לואי סי.קיי., ג׳ני סלייט, אלברט ברוקס, סטיב קוגן, חניבעל בורוז, לייק בל, דיינה קארבי, אלי קמפר וקווין הארט. הבמאים הם כריס רנו הוותיק (״הלורקס״, ״גנוב על הירח״ והמשכיו) והאנימטור יארוי צ׳ני המביים לראשונה בסרט באורך מלא. כתבו: קן דאריו, בריאן לינץ׳ וסינקו פול (שהרזומה שלהם דומה למדי לזה של רנו הבמאי).

פלוס – המון אירועים, ממחר ועד בכלל

פסטיבל ירושלים – הודיע על הקצפת שברשימת האורחים שלו. עם כל הכבוד לקוונטין טרנטינו, שהמפגש שלו עם הקהל מכר כרטיסים בקצב של הופעת רוק והם אזלו מזמן, יגיעו גם האמנית לורי אנדרסון (עם סרט שעופר צפה ויכתוב עליו), הבמאי וויט סטילמן (גם את החדש שלו ראינו ונדווח עליו), הצלם היווני אנדראס סינאנוס (שהרבה לעבוד עם אנגלופולוס), המפיק העצמאי אנתוני ברגמן (שותף קבוע של צ׳רלי קאופמן), הקולנוען האיסלנדי גרימור האקונרסון (״אילים״) השחקנית אמה סוארז שמככבת ב"חולייטה" של אלמודובר שפותח את הפסטיבל, ועוד. פוסט ההמלצות שלנו כבר עולה על גדותיו וכמעט גולש, אז נוריד אותו מהאש ממש בקרוב.

פרסי אופיר – עדכנו את רשימת הסרטים הקצרים העלילתיים המתמודדים השנה. אני מצידי עדכנתי אותם בפוסט האופירים, שהפך עכשיו למלא למדי (צר לי על הסרטים שטרם מצאתי תמונות שלהם). בקצרה, השנה יתמודדו 17 סרטים על הזכות להפוך לחמישייה, חלקם תוצרת סטודנטים וסטודנטיות לקולנוע ואחרים נוצרו באופן עצמאי. נשתדל לראות את כולם, ביחד או לחוד.

דבורית שרגל – אשת התקשורת שהפכה לבמאית מהוללת עם סרטה ״איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו סאן״, חוזרת לעשייה עם ״אפריקה!״, הממשיך את הקו של סרטה התיעודי הקודם. הפעם יוצאת הבמאית בעקבות גיבורת הספר ״סיאה הילדה מאפריקה״ בתקווה למוצאה, ואם זה לא ספויילר גדול מדי, אספר שסיאה תגיע לבכורת הסרט בישראל בחודש הבא, במסגרת פסטיבל סרטי הילדים והנוער (עליו ארחיב בפוסט החדשים של השבוע הבא, בלי נדר). ליתר דיוק, זה יקרה ביום שישי ה-8.7 בשעה 13:00, כשאנחנו נהיה עמוק בפסטיבל ירושלים.

לילה לבן – יתקיים בתל-אביב בלילה שבין שישי לחמישי ה-30.6, וגם בסינמטק נערכים לאירועים. החל מחצות ימולאו כל האולמות בסרטים שעלותם 10 ש״ח בלבד (״פרינסס שואו״, ״לעולם בעקבות הספארקס״, ״מלחמת הכוכבים: הכח מתעורר״ ו״מופע הקולנוע של רוקי״, איך לא), ובהרצאתו של דורון פישלר על סצנות הסקס הגרועות והביזאריות בתולדות הקולנוע. הוסיפו לכך הקרנות של סרטי מציאות מדומה באדיבות ״סטימר״, סרט ניסיוני על מבנה הסינמטק עצמו (מה?) ומוזיקה ברחבה – והרי אירוע שכדאי לקרוא עליו עוד פרטים באתר הסינמטק.

סופ"ש קנאביס – אני לא ממציא את זה, יתקיים בסינמטק תל אביב בשישי ושבת ה-1 וה-2 ביולי. מה זה אומר? מצד אחד פאנלים שנשמעים רציניים למדי (גידול נכון של מריחואנה, סגולותיה הרפואיות ועוד) והסרט ״המדען״ של צח קליין, ומצד אחר קומדיות סטלנים כמו ״להציל את גרייס״, ״פיינאפל אקספרס״, ״ביג ליבובסקי״, ״כולם רוצים את זה!!״ (שיוקרן פעמיים) ונציגות ישראלית עם ״מצב החסה״ של גור בנטביץ׳ ו״הדילרים״ של עודד דוידוף. יוזמה מעניינת וגם הפעם, כל הפרטים באתר הסינמטק.

לי להב – גיבורת האנימציה הישראלית שעובדת בלוס אנג'לס, יצרה פיילוט לסדרת רשת חדשה שנדמה כאילו כולם כבר הספיקו לראות חוץ ממני (עד לרמה שהסדרה כבר הגיעה לשלב הפנארט! מה שלא משפר את הייאוש שלי מול מחסור בזמן פנוי). קוראים לזה ״Belle & Tina are Time Travelers״, מה שדי מסביר את עצמו, ויכול להיות שהעובדה שהגיבורות עובדות בספריית וידאו גרמה לי לחבב מיד את השתיים. או שזו השליטה של להב בייצוגים שאינם סטריאוטיפיים של נשיוּת גיקית אך מגוונת, בתוספת הומור לזריזי מחשבה. תנו מבט בעצמכם ובעצמכן:

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.