• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״כיפה אדומה״, ״קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים״, ״הרס״

27 באפריל 2016 מאת אורון שמיר

שלושה סרטים חדשים מצטרפים אל לוח ההקרנות לכבוד סיום חודש אפריל, מה שאומר שבקרוב תתחיל עונת הפסטיבלים. אגב, אני לא יודע מה אתם עושים ואתן עושות בכל המועד, אבל אנחנו רואים סרטים שיוקרנו בדוקאביב כדי לגבש פוסט המלצות. עוד קצת סבלנות והוא יגיע. בינתיים, הנה מה שאפשר לראות בסוף השבוע, כולל סרט ישראלי חדש-ישן, סרט אמריקאי של במאי נחשב ועם כוכב גדול שיוצא בלי יותר מדי רעש משום מה, והסרט שיוצא עם הכי הרבה רעש שאפשר ומאיים להיות משמיד הקופות העיקרי של השנה עוד לפני שהקיץ מתחיל רשמית.

״כיפה אדומה״, סרטו של ארנון צדוק, אולי זכור לכם ולכן מעונת פרסי אופיר 2014, שם הסתפק בשלב המוקדמות. אשתקד הפציע לרגע על המסכים כחלק מיום הקולנוע הישראלי, וכעת ינסה את כוחו בהפצה מסחרית. העלילה, עלילה חתום ערן ב.י., עוקבת אחר מנהיג המאפיה המרוקאית (אביב אלוש) החוזר ארצה אחרי ישיבה ממושכת בכלא הרוסי, רק כדי לראות שהמאפיה הרוסית בעלייה. הוא מחליט לאמן נערה ממוצא רוסי (דניאל גל) כדי שתתקרב לגנגסטרים המתחרים ותחסל את מנהיגם. מה שנקרא בעולם הפשע ״תעשה להם כיפה אדומה״ (חיסול מפתיע מצד מקורב). אם לשפוט על פי הפוסטר, כנראה שיש גם קשר לאגדת הילדים המפורסמת ולא רק למונח המאפיונרי, אבל הטאגליין של הסרט מבהיר כי ״בעולם הפשע אין מקום לילדות קטנות״. אכתוב על הסרט לעכבר העיר ברגע שאצפה בו, לא נערכה הקרנה מקדימה ככל הידוע לי מלבד לפני שנה או שנתיים.

״קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים״ (Captain America: Civil War), למקרה שצריך להציגו, הוא תחילת השלב השלישי ביקום הקולנועי של גיבורי מארוול קומיקס. הפעם שני הנוקמים הבכירים קפטן אמריקה (כריס אוונס) ואיירון מן (רוברט דאוני ג׳וניור) מסתכסכים עד כדי פילוג ומלחמה פנימית בתוך האוונג׳רס. האחים אנטוני וג׳ו רוסו, שחתומים על ״קפטן אמריקה: חייל החורף״, חוזרים אל כס הבמאים, וכמוהם שבים כל הדמויות שרק תרצו מהסרטים הקודמים. במסגרת החידושים: אנט-מן (פול ראד) מצטרף לחבורה, וכמוהו גם הפנתר השחור (צ׳דוויק בוסמן), קרוסבונז (פרנק גרילו) וגם ספיידרמן (טום הולנד, לא אנדרו גארפילד) שהיה שייך לאולפני סוני אבל נרכש לסרט הזה כי הינו חלק מהקומיקס המקורי, ויזכה לסרטי סולו נוספים בהמשך תחת תאגיד מארוול. אור ועופר צפו בסרט אתמול בלילה, ויחלקו את הכתיבה ביניהם לכלכליסט וסריטה, אתם ואתן יכולים לעשות זאת כבר היום במקום בחמישי.

״הרס״ (Demolition), שעשוי להיות המעניין מבין סרטי השבוע, הוא קודם כל סרטו החדש של ז׳אן-מארק וולה (״מועדון הלקוחות של דאלאס״, ״הולכת רחוק״ ולא ״הולכת בדרכה״ כפי שטוען הפוסטר הישראלי של הסרט) בכיכובו של ג׳ייק ג׳ילנהול. סיבות מספקות לאופטימיות בעיניי. את התסריט כתב בריאן סייפ (״A Million Miles״, ״Alpha Mail״) ובמרכזו בנקאי שחייו קורסים בעקבות טרגדיה אישית. מכתבים זועמים לנציגת תלונות (נעמי ווטס) של מכונות אוטומטיות לממכר מזון ומשקה מוצאים אוזן קשבת הקולטת את מצבו הנפשי של הכותב. היא נפתחת בפניו בתמורה ויחד עם ההיכרות הלא שגרתית נפתח גם נתיב לגאולה עבור שניהם. כריס קופר וג׳ודה לואיס משלימים את הקאסט, תיתכן סקירה שלנו.

פלוס – הרשמה נסגרת, הרשמה נפתחת

חממת סם שפיגל – סוגרת את ההרשמה השנתית שלה בשבוע הבא, ב-4 במאי ליתר דיוק, למחזור השישי של הפרוייקט המצליח. בשנה שעברה הגיע בוגר המחזור השני של חממת הסרטים הבינלאומית, לסלו נמש, עד זכייה בפרס הגדול של פסטיבל קאן ומאוחר יותר באוסקר לסרט הטוב ביותר בשפה זרה עם ״הבן של שאול״. גם פיליפ לקוט מחוף השנהב, ונדב לפיד הישראלי, הגיעו מהחממה לקאן בעבר עם ״ראן״ ו״הגננת״ בהתאמה. השנה אין אכזבות, כאשר שני סרטים נוספים יוצגו בפסטיבל היוקרתי לאחר שפותחו במסגרת הפרוייקט – ״השוליה״ הסינגפורי ו״שבוע ויום״ הישראלי (אפשר לקרוא עליהם בפוסט של עופר). בקיצור, לא חסרות סיבות לנסות ולהירשם, להלן תנאי הזכאות להגשה על-פי האתר: יוצרים ויוצרות במאים-כותבים (ניתן גם לעבוד עם תסריטאי שותף) אשר נמצאים בתהליך עבודה יחד עם מפיק על סרטם הארוך הראשון או השני וביימו לפחות 2 סרטים קצרים אשר עוררו בעשייתם הד בינלאומי ו/או מקומי. ההרשמה נעשית באתר החממה.

האקדמיה הישראלית – הודיעה על פתיחת ההרשמה לתחרות פרסי אופיר, היקרים לליבו של הבלוג. זה קורה מעט מאוחר מן הרגיל השנה, שכן בדרך כלל בשלב זה כבר הייתה לנו רשימת מועמדים, ובחודש הבא כבר היו יכולים חברי האקדמיה להתחיל לצפות בהם. נקווה שזה לא יתעכב בהרבה, ובכל מקרה נזרז את כל מי שיכול להירשם כדי ליצור לנו רשימת צפייה והתלבטויות בשלב ההצבעות. ניתן לרשום סרטים עלילתיים באורך מלא או קצרים (עד 40 דקות), וכן סרטים תיעודיים בשני אורכים (מעל או מתחת ל-60 דקות). הקרנות האקדמיה הן ההזדמנות הראשונה שלנו כחברים מן המניין לראות (גם אם לא להביע דעה בכתב עדיין) את הסרטים הישראליים החדשים, מה שמעניק למאורע את המקום המיוחד בליבנו, כך שאני באופן אישי לא מבסוט מהעיכוב, שנוצר להבנתי מעיכוב בטקס פרסי הטלוויזיה שגם עליו אחראית האקדמיה ונמצא כעת בשלב ההצבעה. נעדכן כהרגלנו כשיגיע שלב הרשימה הראשונית של המתמודדים, כלומר כל אלה שעכשיו מתבקשים להגיש. בהצלחה לכולנו.

Little Red Riding Hood (1)

/// תודה לסרטי יונייטד קינג על התמונות מתוך ״כיפה אדומה״ המקשטות את הפוסט.

תגובות

  1. ערן ב.י הגיב:

    הייתה הקרנה למבקרים לפני שבועיים. צור אתי קשר בפייסבוק. ערן ב.י

  2. אורי הגיב:

    ניסיתי להעריך כמה פיצ'רים יכולים תאורטית להשתתף השנה באופיר והגעתי לכ-45[!]

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.