• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״המבשר״, ״באטמן נגד סופרמן – שחר הצדק״, ״זוטרופוליס״ וכרטיסים להקרנת הסיום של ״ג׳וני ואבירי הגליל״

23 במרץ 2016 מאת אורון שמיר

שלושה סרטים חדשים עולים לאקרנים בסוף השבוע הפורימי הזה. לצד סרט ישראלי חדש ותיעודי, מגיעים גם סרט האנימציה הגדול הראשון של דיסני לשנה זו, וסרט הקומיקס שקיווה להיות השחקן המשמעותי הראשון השנה, אבל ״דדפול״ כבר הפתיע וגנב לו את התואר הזה. מלבדם ישנם שני אירועים קולנועיים חשובים לא פחות המתרחשים ביום שישי בסינמטק תל אביב. על הקרנת ״המלאך היה שטן: גרסת הבמאי״ כבר כתבתי פוסט שלם, ובסופו של פוסט זה אתייחס לאירוע בו אקח חלק באופן פעיל, יחד עם אדוה לנציאנו – הקרנת הפרקים הנועלים של הסדרה ״ג׳וני ואבירי הגליל״ על המסך הגדול, ואחריה פאנל בהנחייתינו ובהשתתפות כוכבת הסדרה ג׳וי ריגר, ויוצרי הסדרה דני רוזנברג ותום שובל. רוצים ורוצות כרטיסים? קפצו לסוף הפוסט.

״המבשר״, סרטו הדוקומנטרי של דורון ערן (״נמס בגשם״) משרטט קווים לדמותו של יעקב דמקני, פושע לשעבר שהפך ליהודי משיחי בעקבות פגישה בארה״ב. סיפור חייו כולל התמחות בגניבות ופריצת כספות בגיל צעיר, בריחה לניו יורק שם פגש בנוצרי אוונגליסט שהראה לו את דרכו של ישו היהודי, חיים בכפר משיחי בקליפורניה וחזרה לישראל כדי לנסות ולהביא את הבשורה של ישו אל יהודי ארץ הקודש, מה שמוביל לעימותים הן בתוך קהילת היהודים המשיחיים, והן עם יהודים חרדים. כך התגלגל לפתחו של דמקני עולם הפשע ממנו חמק, שכן חייו נתונים תחת איומים בלתי פוסקים גם כמנהיג רוחני. התמונות מתוך הסרט בפוסט זה הן באדיבות Cinemajet והיח״צ.

״באטמן נגד סופרמן – שחר הצדק״ (Batman v Superman: Dawn of Justice) הוא הסרט הגדול הראשון של די.סי. קומיקס לשנה זו, אותה תחתום ״יחידת המתאבדים״ (Suicide Squad) שתציג כמה נבלים מפורסמים יותר או פחות משתפים פעולה. סרטו של זאק סניידר ממשיך היכן ש״סופרמן: איש הפלדה״ הסתיים, ומציב את סופרמן (הנרי קאביל) כדמות שנויה במחלוקת – מושיע האנושות מצד אחד, אבל גם כוח עליון שאין עליו שליטה או פיקוח. מי שמבקש להתעמת מול הטוטאליות של גיבור-העל הם שניים: ברוס וויין/באטמן (בן אפלק) החרד מפני כוחו של עמיתו הפוטנציאלי, ולקס לותור (ג׳סי אייזנברג) המבקש ״להרוג את אלוהים״. איימי אדמס ודיאן ליין שבות לתפקידים של אהובתו ואימו של הגיבור, בהתאמה, בעוד המצטרפים החדשים הבולטים ביותר מלבד הצמד שהוזכר כבר הם ג׳רמי איירונס בתפקיד אלפרד, יד ימינו של איש העטלף, וגל גדות בתור וונדרוומן, שמגיעה לעשות סדר לפני שתקבל סרט סולו משלה בשנה הבאה. לא הסתרתי את חיבתי ליצירה הדי מעניינת הזו בביקורת שלי בעכבר העיר, או את סלידתי ממוצריה חסרי ההשראה של מארוול (כי אני פשוט חייב), אבל צפו גם לסקירה יותר מאוזנת כאן בסריטה.

״זוטרופוליס״ (Zootopia) הוא לא מקרה קלאסי של שם עברי משונה, אלא הוראה מגבוה – בארה״ב אמנם נקרא הסרט ״זוטופיה״, אבל חטיבת דיסני האירופאית מקדמת אותו תחת הכותרת הפחות מזמינה ״זוטרופוליס״ בכל היבשת וגם בישראל. כיוון שכך הדמויות בסרט גם כותבות ומבטאות את שמה של עיר החיות בה מתרחשת העלילה, אין סיבה להתלונן הפעם. זוטרופוליס היא אכן מטרופוליס של בעלי החיים המצויירים, אליה מגיעה ארנבת נחושה (ג׳ניפר גודווין) שסיימה בהצטיינות את בית הספר לשוטרים ושוטרות. הצ׳יף המקומי הוא שור זעפן (אידריס אלבה) המציב אותה כפקחית חנייה, אבל זה לא מונע מן הגיבורה להתעמת עם נוכל רחוב שועלי וחלקלק (ג׳ייסון בייטמן) וגם להפוך לשותפתו הלא סבירה בתיק בלתי מפוענח המאיים על האיזון העדין של עולם החיות. קצרה היריעה מלהסביר עד כמה דיסני שיחקו אותה עם הסרט הזה בעיניי, אז בואו רק נגיד שמעולם לא ראיתי כל כך הרבה רפרנסים מוצדקים ל״שתיקת הכבשים״ ו״הסנדק״ בסרט אנימציה לכל המשפחה. עוד תשבחות אפשר למצוא בביקורת השנייה שלי בעכבר העיר לשבוע זה, בעוד על הסקירה אצלנו יהיה חתום עופר, גם הוא נהנה כהוגן.

פלוס – הנה…ג׳וני!

בתחילת החודש בישרתי על האירוע הנדיר למדי במחוזותינו של הקרנת סדרה ישראלית בשלמותה בסינמטק תל אביב, והנה מגיע כבר הסוף. ״ג׳וני ואבירי הגליל״ שודרה ב-yes ונוצרה בידי בוגרי בית הספר לקולנוע ע״ש סם שפיגל דני רוזנברג, שגם ביים, ותום שובל הנוער״), ונמצאו בה איכויות קולנועיות מספקות בכדי להיות מוקרנת במלואה, בשלושה חלקים, בצהרי ימי שישי האחרונים גם בהיכל הקולנוע הסינמטקי. אני מודה שכאשר דני פנה אליי בבקשה להנחות את אחד הפאנלים חששתי להתערב בנושא כמו סדרת טלוויזיה, בטח ובטח סדרה שמה שהכי קסם לי בה הוא גברים במלכודת ונשים בעמדות של עליונות וכוח. מה ששיכנע אותי סופית להיות שותף לאירוע הוא הקלף המנצח של הסדרה – הכוכבת העולה ג׳וי ריגר, עכשיו על המסכים בסרטה של סופי ארטוס, ״עמק״, ובקרוב לצד נלי תגר בסרטו הבא של אבי נשר – ״החטאים״. כדי שתהיה נציגת סריטה שגם מבינה משהו בטלוויזיה, בניגוד אליי, תצטרף אלינו אדוה לנציאנו, ויחד נקים את ליגת הצדק הישראלית! או שנשב על הבמה בתום הקרנת פרקים 10 עד 13 ונתדיין עם הקהל, מה שיבוא לנו בטוב. על מה נשוחח? על הגבול שבין קולנוע וטלוויזיה בישראל, מצד היוצרים והצופים, על יחסי נשים-גברים וייצוגם על המסכים, ועל שאר הנושאים שהסדרה מלאת הרבדים הזו מעלה לדיון באופן קליל אך מורכב.

זה יקרה ביום שישי הקרוב, ה-25.3, החל מהשעה 14:00 באולם 4 של סינמטק תל אביב (ההוא עם קיר האקורדיון התכלכל). האורך הכולל של ההקרנה, לא כולל דברי פתיחה קצרצרים ושיחה בסיום, יהיה 130 דקות. מי שכבר גמע או גמעה את כל הסדרה בבינג׳ ורוצה להצטרף רק לשלב הפאנל המסכם בהחלט מוזמן או מוזמנת לעשות זאת. מכיוון שזה לא אירוע סריטה נורמטיבי וחינמי בו כל האולם שלנו, אבל כן אשמח שיגיעו כמה שיותר קוראות וקוראים של הבלוג, יש לנו 20 מקומות שמורים באולם. ניתן אותם בכיף בצורת 10 כרטיסים זוגיים לראשונים או הראשונות שיבקשו זאת כאן בתגובות (אבל לא במייל או בפייסבוק/טוויטר/אינסטגרם, נשאיר את זה מרוכז כאן). רק אל תשכחו להשאיר כתובת מייל אמיתית במקום המיועד. כלומר לא בגוף ההודעה, עוד ישלחו לכם ולכן ספאם בגללי, אלא איפה שתתבקשו לעשות זאת כדי לשלוח תגובה. השתדלו גם להגיב בשם שאפשר יהיה לזהות ולרשום אותו כך שהסדרן בכניסה לאולם יוכל לזהותו. כשייגמרו לנו החינמים, אפשר ורצוי להזמין כרטיס באתר הסינמטק, או פשוט להגיע לקופות קצת לפני. נתראה שם, והנה עזר אינפוגרפי להגברת החשק:

joninvite

תגובות

  1. לב הגיב:

    אם מישהו רוצה לראות את המחוות הכי הזויות לקלאסיקות בסרט אנימציה לכל המשפחה, מוזמן לצפות בזבלון הדרום אפריקאי שהוקרן כאן לפני שנתיים, "קומבה". כולל ציטוט בלתי נשכח מ"פסיכו"

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.