• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "החוב", "50/50" ו-"השוטר"

20 באוקטובר 2011 מאת אורון שמיר

פסטיבל חיפה עוד רחוק מלהסתיים, עופר עוד לא סיים לדווח מניו יורק, יש עוד חג רחמנא ליצלן וגלעד שליט בבית – אבל יש גם שגרה להתחשב בה. כלומר, שלושה סרטים חדשים עולים בסוף השבוע הנוכחי לאקרנים. ואלו הם:

הרימייק האמריקאי לסרט הישראלי "החוב" ("The Debt") מגיע סוף סוף. הלן מירן במקום גילה אלמגור, ג'סיקה צ'סטיין בתפקיד נטע גרטי, וכו'. ג'ון מאדן ("שייקספיר מאוהב") ביים את הגרסה הבינלאומית לסרטם של אסף ברנשטיין ועידו רוזנבלום, על שלושה סוכני מוסד שיצאו לפני ארבעים שנה למשימה של לכידת פושע נאצי, אשר מהדהדת בחייהם עד היום. קראו את דעתו של אור על הסרט, אשר הוקרן גם במסגרת הפסטיבל החיפאי, בו התארחו הבמאי ואחד המפיקים, יחד עם רומי אבולעפיה, לה תפקיד קטן בסרט.

"50/50" ("50/50", דא) הוא דרמה קומית על בחור צעיר אשר בגופו מתגלה, יום בהיר אחד, סרטן. ג'וזף גורדון לוויט מגלם את התפקיד הראשי, סת' רוגן הוא החבר הטוב ואנה קנדריק תומכת מאחור. ג'ונתן לוין ביים את התסריט של וויל רייזר, וזה בסדר גמור לא להכיר את השמות האלה אבל לרצות לראות את הסרט בזכות הקאסט והטריילר החביב. זה המצב שלי, לדוגמה.

בשעה טובה מגיע להקרנות מסחריות גם "השוטר", סרט הביכורים המרשים והמתעתע של נדב לפיד, אשר הוקרן בפסטיבל ירושלים. זהו סיפורו של שוטר ביחידה ללוחמה בטרור (יפתח קליין) ושל חבריו הגברתנים-ישראליים. זהו גם סיפורה של חבורת אנרכיסטים צעירים (ביניהם מיכאל אלוני, מיכאל מושונוב ויערה פלציג), אשר מנבא את מאורעות הקיץ האחרון ומחאת האוהלים. שתי העלילות וכל הדמויות יתנגשו בסוף הבלתי נמנע. הנה הסקירה המלאה של אור מימי פסטיבל ירושלים. והנה הטקסט על הגבלת הצנזורה, אשר שונתה מאז. אנחנו שבים ומבטיחים לכם סקירה קבוצתית על הסרט הזה, שלכולנו יש עוד מה להגיד ולהגות בו. מגיע לו. אבל רק אחרי הפסטיבל. ספרו לנו קצת מה שלומכם.

 

תגובות

  1. גיא הגיב:

    ביום ראשון בערב הלכתי לראות את "Attack The Block" בבאר שבע. רצתי לי במעלה המדרגות הנעות, מעדתי ("דפקתי גלבה" בעגה המקומית) ובאורח פלא התחלתי לדמם כמו מטורף מבוהן כף רגלי השמאלית. בהתחלה לא שמתי לב, ניגשתי לדלפק, שאלתי מתי מקרינים, אמרו לי – אין לנו את זה. ואז קלטתי שהסנדל שלי הפך לסירה של דם, ושעם כל צעד אני משפריץ קדימה דם. אז תפסתי מונית למיון, חבשו לי את זה, ועכשיו אני לא יכול ללכת לראות את הבכורה של "השוטר" שכן מציג כאן.
    זה שלומי + ביקורת של הסרט (לפחות בגירסתו הבאר-שבעית).
    אולי אתה צריך פחות להתעניין בשלומנו? או שאני צריך פחות להגיב?
    הממ.
    חג שמח!!!

  2. Niv Maoz הגיב:

    הסרט 50/50 איננו סרטו הראשון של ג'ונתן לוין, קדם לו ב-2008 סרט בשם "the wackness".
    לסרט הזה הגעתי לגמרי במקרה וללא תכנון מראש או ציפיה. להפתעתי הוצג לפני סרט שלכד אותי בדמויות השובות שלו, במשחק מצוין של כל הקאסט (ובייחוד של בן קינגסלי שתפס יום טוב) ובפסקול מהוקצע ביותר שהחזיר אותי הישר לשנות ה-90 (לחלק הטוב שלהם כמובן). אני ממליץ על צפייה בסרט מכל הלב!

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.