• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "הפלישה למערב", "קונאן", "ליל האימה", "יום אחד" ו-"אהבה, חתונה נישואין"

18 באוגוסט 2011 מאת אורון שמיר

החלטתי לנסות לדחוס את כל שמות הסרטים לכותרת הפוסט השבועי, בהנחה שלא מדובר ביותר מדי ושאף אחד מהם לא ארוך מדי. השבוע זה נראה בסדר לטעמי, מעניין איך יחזיק. ואם אתמול הבטחתי הפוגה מקולנוע ישראלי, גם המפיצים הצטרפו ובחרו שלא לשחרר אף סרט ישראלי חדש השבוע, בניגוד לקודמים. מצב שישתנה כבר בסוף השבוע הבא, אגב.

אז ראשון ומעט מסקרן הוא "הפלישה למערב" ("Cowboys & Aliens"), שלו היה צדק בעולם היה צריך להיקרא "בוקרים וחייזרים". העלילה מספרת על מפגש לא צפוי בין קאובואים (ואינדיאנים) לחוצנים מאיימים, בעידן המערב הפרוע. קונספט חביב, כמעט כמו נינג'ות נגד ערפדים. ג'ון פאברו, הבמאי של שני סרטי "איירון מן" הופקד על הבימוי והכוכבים הם דניאל קרייג, הריסון פורד, סאם רוקוול, פול דיינו ואוליביה וויילד. אבל הסיבה שאני חושש שהרעיון החביב יילך לעזאזל מורכבת הן מהעובדה שעל הסרט חתומים שישה תסריטאים (והוא בכלל מבוסס על קומיקס של סקוט מיטשל רוזנברג), ובעיקר על היות שניים מהם רוברטו אורקי ואלס קורצמן. כן, השניים שכתבו בין היתר את "רובוטריקים" הראשון והשני. נקווה לטוב (בולע רוק).

הבלוקבאסטר וואנאבי הבא בתור הוא "קונאן" ("Conan the Barbarian"), רימייק לסרט ההוא שהפך את שוורצנגר לשוורצנגר. אל נעליו הגדולות של השרירן האוסטרי נכנס ג'ייסון מומואה, המוכר לצופי הסדרה "משחקי הכס" בתור חאל דרוגו. זהו תפקיד די דומה לזה אותו הוא משחק בסרט, העוקב אחר הלוחם קונאן הברברי במסע הנקמה שלו אחר רוצח אביו. רון פרלמן ורוז מקגוון תומכים מאחור, כאשר על כס הבמאי הושב מרקוס ניספל, במאי קליפים שהתמחה ברימייקים לסרטי אימה בשנים האחרונות ("המנסרים מטקסס", "יום שישי ה-13").

ואם כבר חידושים לסרטים מבהילים, השבוע עולה גם "ליל האימה" ("Fright Night"), רימייק לסרט משנת 1985 שאתם אולי זוכרים בתור "מי מפחד מהשכן ממול". התשובה, אגב, היא גיבור הסרט, אשר מגלה כי השכן ממול הוא ערפד. בגרסה הנוכחית תוכלו למצוא את אנטון ילצין בתפקיד הראשי וקולין פארל בתור הערפד. דייויד טננט, טוני קולט וכריסטופר מינץ-פלאסי-מקלאבין, משלימים את הקאסט. קרייג ג'ילספי ("לארס והבחורה האמיתית"), ביים. וכן, זו בעיקר קומדיה, פשוט עם ערפדים די מפחידים.

מז'אנר אחר לגמרי מגיעים שני הסרטים האחרונים להפעם, והרומנטיים-משהו. הראשון הוא "יום אחד" ("One Day") המעביר את סיפורו של זוג דרך אותו התאריך, בו נפגשו לראשונה, במשך עשרים שנה. אני מקווה שזה יותר ורסטילי מאיך שזה נשמע. אן הת'אוויי וג'ים סטרג'ס מגלמים את הזוג, לון שרפיג ("לחנך את ג'ני") ביימה ודייויד ניקולס עיבד את ספרו שלו לתסריט. הסרט הרומנטי הנוסף הוא "אהבה, חתונה ונישואין" ("Love, Wedding, Marriage"), המספר על יועצת נישואין (מנדי מור) שהיא נשואה טריה, אשר תפיסת עולמה מתערערת כאשר הוריה מתגרשים. השחקן הוותיק דרמונט מולרוני, שכיכב בעצמו בסרט עם חתונה בכותרת, ביים לראשונה בקריירה. גם עבור התסריטאיות קפריז קריין ואנושקה צ'ידזיק זהו פיצ'ר בכורה, כך שאני מקווה שהצלחתי לכתוב נכון את שמותיהן בעברית.

מי ראה או ראתה משהו מן ההיצע של סוף השבוע?

תגובות

  1. גידי ויגו הגיב:

    כמעט נבוך להגיד, אבל ראיתי את "אהבה, חתונה ונישואין". להגנתי יאמר שקיבלתי כרטיסים חינם.
    בתחילת ההקרנה הייתה תקלה, והתחילו להקרין סרט אחר לשלוש דקות. וחבל שלא השאירו אותו, כי "אהבה, חתונה ונישואין"… זה פשוט סרט חלש. בערך מכל בחינה אפשרית.

  2. מיכאל 23 הגיב:

    היי מה שלומך אורון?
    האם צפית ב'הארי בראון' עם מייקל קיין ו'ג'ון ראבה' עם סטיב בושמי?

    1. אני בסדר, תודה. מקווה שגם אתה.
      שני הסרטים מוכרים לי אבל לא צפיתי באף אחד מהם… ספר לי אם הפסדתי.

  3. מיכאל 23 הגיב:

    אכן הפסדת… יש לך פייסבוק?

    1. אין לי פייסבוק, אבל יש לי בלוג קולנוע בו אנשים מוזמנים להמליץ על סרטים ולהחליף דעות 🙂

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.