• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

"מכוניות 2", טריילר 2

9 במרץ 2011 מאת אורון שמיר

בעוד אני מקשקש על הטריילר המלא של "פול", אשר שינה דעתי וציפיותיי מהסרט, צץ לו ברשת (ובעין הדג) קדימון שני במספר גם ל"מכוניות 2" ("Cars 2"). אל שני הסרטים הללו התייחסתי בעבר בפוסט אחד… האם היקום מנסה להגיד לי משהו? אם כן, אז הוא לא עושה עבודה טובה, כי אני לא מבין מה הוא רוצה. ובניגוד לפרומו החדש של "פול" אשר גרם לי להתלהבות קלה עד בינונית, זה של "מכוניות 2" בעיקר הותיר אותי מבולבל. במיוחד הסיום (אני מניח שהוא מתרחש ביפן). שיפטו בעצמכם, וקפצו פנימה אל המשך הפוסט כדי לקרוא עוד כמה מילים שלי ולכתוב כמה משלכם.

אז כפי שחששתי עוד בתקופת הטריילר המלא הראשון, ממנו נדמה לי שהתעלמתי כאן בבלוג, מדובר בשני קווי עלילה ראשיים- לייטנינג מקווין בקריירה חובקת עולם של מכונית מירוץ ובמקביל סרט ריגול בכיכובו של פין מקמיסייל (קולו של מייקל קיין), החושד כי מקווין ומייטר הם מרגלים. את עלילת הריגול לא ממש פיענחתי, אבל נראה שהסיפור של מקווין יכלול השתפרות הדרגתית במירוצים ונסיונות לעצור אותו מכיוונה של המכונית היקרקה עם החד-משקף. נראה קצת פשטני מדי ולא מאוד מלהיב בשביל סרט של פיקסאר. מאידך, כך היו נראים לי רוב הסרטים שלהם בשלב הטריילר וכולם כולל כולם התגלו כמורכבים ועמוקים הרבה יותר לאחר הצפייה בהם.

מי יכול היה לדעת שסרט שמציג רובוט קטן וחמוד-חמודי (שייתכן וישחק רק על השטיק הזה) התגלה כמשל מהפנט על אקולוגיה וכקומדיה הרומנטית הכי טובה שראיתי בשנים האחרונות, עם הופעה שוות אוסקר של אותו רובוט קטן ורב שטיקים, "וול-אי" שמו. הטריילר של "למעלה" גרם לי להכתיר אותו ככישלון האפשרי ראשון של אולפני פיקסאר (אם לא סופרים את "מכוניות" החביב אך לא מדהים). זאת אומרת, זקן נרגן שמחבר בלונים לבית שלו? לאן זה בדיוק יכול להוביל אותנו? מסתבר שאל סרט מסע פנטסטי, שופע דמויות משעשעות והברקות עלילתיות. בקיצור, אני כבר לא שופט סרטים של פיקסאר על-פי הקדימונים שלהם. אפילו אם הם בלתי מלהיבים בעליל כמו זה הנוכחי.

לפחות רשימת המדבבים נראית מבטיחה – אואן ווילסון כסטיב מקווין שוב, מייקל קיין שכבר הוזכר לעיל, ג'ון טורטורו, אמילי מורטימר, טוני שלהוב, אדי איזארד, ברוס קמפבל (!) וכמובן לארי איש הכבלים, בתפקיד מייטר, הגושפנקא היחידה לכך שאני אצחק בסרט בקול רם באופן ודאי. בקשר לסרט עצמו, אני סקפטי כהרגלי.

האם אני במיעוט הפעם, או בחברה טובה?

תגובות

  1. הטריילרים של פיקסאר מנסים לגרום לסרטים שלהם להיראות כמו סרטים של דרימוורקס, משום מה. למזלנו, כמעט תמיד זו רחוקה מלהיות התוצאה הסופית. הצרה היא, ש"מכוניות" הראשון היה הדבר הכי קרוב שפיקסאר עשו לסרט של דרימוורקס- הוא אומנם לוקח בהליכה כמעט כל סרט שלהם, אבל לא היה לו אופי פיקסארי של ממש. קשה לי לראות איפה מכוניות 2 היבא את הערך המוסף הלא שגרתי. אבל שמתי לב שזה פשוט משחק חביב, הנמכת ציפיות מפיקסאר. לפני כמה חודשים טענתי שלא יכול להיות שיצא משהו גדול מצעצוע של סיפור 3, שזו סדרה של תחילת הדרך שלהם ועכשיו הם כבר במקום מפותח יותר. אשמח שוב לטעות בגדול

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.