• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

פול-טריילר

8 במרץ 2011 מאת אורון שמיר

בשלהי אוקטובר דאשתקד, ליהגתי כמה משפטים על הטיזר-טריילר לסרט החדש "פול" ("Paul"), שיתוף פעולה בין התסריטאים-שחקנים הבריטיים סיימון פג וניק פרוסט, לבין הבמאי האמריקאי גרג מוטולה. הם כיכבו וכתבו את קומדיית הקאלט "מת על המתים" ו-"שוטרים לוהטים" של אדגר רייט, הוא ביים את קומדיית הקאלט "סופרבאד". מאז אותו פוסט ועד היום, אנשים קצת יורדים עליי. אומרים שהייתי קשוח מדי עם אהוביי נעוריי וכמו ילד שהוריו התגרשו, בחרתי בצד של אדגר רייט תחת ההשפעה המשכרת של "סקוט פילגרים נגד העולם והאקסים של החברה שלו". אז נכון, רייט הצליח להוציא תחת ידיו הכשרוניות סרט אדיר גם בלי שני השותפים הקבועים שלו. ונכון, הצמד החל להיות מלוהק, בנפרד, לכל מיני סרטים שאני מעדיף לשכוח שראיתי בזכות שמו של סיימון פג ("הלילה הטוב", "לרוץ בשבילה" וכו'). לפרוסט הולך יותר בקריירת הסולו שלו לטעמי, אם ניקח לדוגמה את "The Boat That Rocked" לצורך העניין. אבל איך זה שאני לא נלהב עד קצות השערות מסרט חדש של פג את פרוסט? האשמתי את הסמי-טריילר. אבל אז הגיע הטריילר המלא ושינה את התמונה.

קודם כל, צפו בו, אם עוד לא עשיתם זאת עד לרגע זה. אחר-כך, אתם מוזמנים אל החלק השני של הפוסט בו אני אחשוף את מחשבותיי ואתם את שלכם.

שנית, קללו בליבכם את האמריקאים על שיוכלו לצפות בסרט בבתי הקולנוע עוד שבוע וחצי מהיום, בעוד אצלנו הוא אמור לעלות מתישהו בחודש מאי. איזה דיכאון. החודש הנוכחי נראה לי כמו מדבר ציה בכל הקשור לסרטים החדשים שמגיעים אל הקולנוע. אבל נשוב רגע אל "פול" ואל כל מה שהיה חסר לי בקדימון הראשון וסיפק אותי כל-כך בזה העכשווי. ראשית, יש הרבה פחות קאטים והרבה יותר מקום להתרשם מסגנון הכתיבה והדיאלוגים של פג ופרוסט. הייתי צריך תזכורת כדי להבין שבעצם התגעגעתי מאוד לדינמיקה הקומית ביניהם (לדוגמה, בעודי צופה ב"אל תלחצי אני בדרך"). ההתרשמות מסגנונו המילולי של הסרט אפשרה גם להתחיל לפתח ציפיות להומאז'ים רבים ככל האפשר לסרטי מדע בדיוני ישנים, על בסיס אלא שמאוזכרים בטריילר (אני ספרתי בחטף את "אי.טי.", "מלחמת הכוכבים" ו-"הטורף"). או אם להתחיל לפנטז באמת, אפשרי בהחלט שיהיה זה נדבך נוסף בגלריית הפארודיות הז'אנריות שהופכות לסרט ז'אנר לקראת הסוף, ממש כמו שני הסרטים הראשונים של סיימון וניק. הו אלוהי הגיקים, עשה שכך יהיה.

בנוסף, הטריילר החדש מסגיר כמה פרטים קטנים המציגים את הסרט באור אחר לגמרי. סרט על שני חנונים של מד"ב הפוגשים חייזר שנשמע כמו סת' רוגן ונרדפים על-ידי החוק? נשמע נחמד, אבל לא בטוח שארוץ לקולנוע. אבל סרט על שני מגה-חנונים של מד"ב הפוגשים חייזר סטלן וילדותי שנשמע ומתנהג כמו סת' רוגן ויכול להחיות ציפורים ולהפוך לבלתי נראה, ואז נרדפים על-ידי ג'ייסון בייטמן במשקפי שמש בפקודת סיגורני וויבר המרושעת? הרבה יותר טוב. יש גם פיצוצים, מסוקים ומכוניות שנופלות מצוקים? אוקיי, את זה אני כבר חייב לראות. אז נשארתי עם טענה אחת קטנה – איך אני אמור לצחוק במהלך הסרט מבדיחות שכבר ראיתי בשני הסרטונים? חבל, לקאובוי הקטן היה פוטנציאל. ואם כבר מדברים על בדיחות חוזרות, נראה לי שסיימון פג השתמש באותו הפרצוף כאשר נחשפה בפניו ערוותו של פול החייזר, וכאשר קרה אירוע דומה בסרט "לרוץ בשבילה". אז היה זה האנק עזריה, אבל זה לא הופך את גניבת הבדיחה לראויה. נו, אני מקווה שאדבק בצחוקם של הצופים האחרים באולם, או שכבר אהיה בהתקפת צחוק כל-כך חזקה עד שלא יפריע לי לראות את אותה הדאחקה בפעם השלישית.

אה כן, שלישית. אז מה אתן ואתם אומרות ואומרים על הטריילר?

תגובות

  1. אור הגיב:

    יש איזשהו סיכוי שהם לא יקראו לסרט "החייזר הראשון שלי" או "נדלקתי מכוכב אחר"?

    "פול" יכול להיתפס כדרמה קאמרית מרגשת על מנהלי מסעדה ביפו, רחמנא ליצלן.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.