• סרטים חדשים: ״אמא!״ מגיע לבתי הקולנוע
  • ״סיפורי מאירוביץ׳״, סקירה וניתוח
  • פרויקט כל זוכי האוסקר לסרט הטוב ביותר - פרק 46
  • ״אנשים ומקומות״, סקירה
  • פרויקט כל זוכי האוסקר לסרט הטוב ביותר - פרק 45
  • דיווח שני ואחרון מפסטיבל הקולנוע של ניו יורק
  • גם בניו יורק יש פסטיבל קולנוע
  • פסטיבל חיפה 2017: הסיכום של עופר
  • פסטיבל חיפה 2017 - סיכום ופרידה של אור
  • ״חזק יותר״, סקירה
  • בלייד ראנר 2049
  • כל הנציגים לאוסקר הסרט הטוב ביותר בשפה זרה
  • המשחקים של ג'ראלד
  • קינגסמן: מעגל הזהב

אוסקר 2010/11 – הימורים רישמיים

23 בינואר 2011 מאת אור סיגולי

המועמדים לאוסקר יוכרזו ביום שלישי בסביבות 15:00. אבל מכיוון ששום דבר משמעותי לא ישתנה עד אז, הרשיתי לעצמי להקדים את כל הטירוף הבלוגי שיקרה ממחר ולתת בראש קצת מוקדם יותר.

אז רגע לפני:

  • דבר אחד שצריך לדעת על חזאי אוסקרים: אין דבר שאנחנו יותר נהנים ממנו מאשר לטעות. ככה זה. אם טבלת ההימורים זהה לרשימת המועמדים זה מעיד על אוסקר צפוי ומשעמם. אף אחד לא אוהב אוסקר צפוי ומשעמם. אני מאחל לעצמי כמה שיותר פספוסים (מנגנון הגנה, מישהו?).
  • דבר אחד שצריך לדעת על חיזוי אוסקרים: המכשול העיקרי מלעשות את זה כמו שצריך הוא לצפות בסרטים המדוברים. זה כלל ידוע. ברגע שצפית בסרטים, ברגע שפיתחת דיעה אישית – הלך עליך. טעמך האישי מונע ממך לראות את הדברים בצורה הנכונה. אני כמובן שלא התאפקתי וצרכתי כל פיסת סרט שיכולה להגיע לשלב המועמדים. אני כבר רואה איך זה השפיע עלי…

לחצו כדי לראות את ההימורים שלי בכל הקטגוריות.
ביום שלישי בערב אשוב לכאן מחוייך ונינוח או רגע לפני ירידתי למחתרת.

הימורים לאוסקר 2010/11 (הסרטים מסודרים לפי א-ב עברי):

הסרט הטוב ביותר:
"אומץ אמיתי"
"ברבור שחור"
"גנב עירוני"
"הילדים בסדר"
"הרשת החברתית"
"התחלה"
"נאום המלך"
"פייטר"
"צעצוע של סיפור 3"
"קר עד העצם"

אחרי שצפיתי ב"127 שעות" וקראתי על חברי האקדמיה שמסרבים לצפות בסרט בגלל אותה סצינה מפורסמת, אני פשוט לא מצליח לראות את הסרט (המעולה) הזה מועמד. יש סיכוי סביר שאני טועה. כל השאר מהמרים נגדי אבל לא יכול להיות שכל העולם מהמר על אותה עשיריה וכולם צודקים. אז במקומו שמתי את "קר עד העצם" שהביקורות הטובות (אך הלא מוצדקות) שלו מתחילת השנה עלולות – ברשימה של עשרה סרטים – לעזור לו. בהתחשב בעובדה ש"הילדים בסדר" הוא מועמד ודאי, נראה ששני סרטים שבוימו על ידי במאיות בקטגוריית הסרט הטוב ביותר זה משהו שעלול לקרות.
חוץ מ"קר", גם "גנב עירוני" הוא הפחות יציב ברשימה. אותו יכולים להחליף גם "127" או אפילו "שאטר איילנד" ו"שנה אחרת". את כל השאר קשה לי לראות נזנחים.

בעולם מושלם: עולם הארט-האוס העולמי של 2009, בייצוגם של "אני אהבה" ו"enter the void" מראה נוכחות.

הבמאי הטוב ביותר:
דארן ארונופסקי – "ברבור שחור"
טום הופר – "נאום המלך"
ג'ואל ואיתן כהן – "אומץ אמיתי"
כריסטופר נולאן – "התחלה"
דיויד פינצ'ר – "הרשת החברתית"

היעדרותם של ארונופסקי, הופר או פינצ'ר, תהיה בחזקת מכת הלם. נולאן גם הוא הימור די בטוח אבל כולנו זוכרים את 2008 ואיך נולאן נפל לטובת עבודות בימוי פחות מרשימות כמו "נער קריאה". הרי בכל זאת מדובר בסרט קיץ…
הדילמה האמיתית היא דיויד או. ראסל ("פייטר") או האחים כהן. בזמן שהכהנים הצליחו איכשהו לפספס  מועמדות לגילדת הבמאים, סרטם זכה להצלחה ביקורתית וקופתית נאה ביותר ולכן קשה להתעלם מהם. אני מאמין שהם יכנסו במקום ראסל שסרטו מקבל יותר תשבחות על משחק מאשר על עבודת בימוי. באופן אישי, אני הייתי מוותר בקלות על הופר, שעבודתו היא לדעתי המכשול העיקרי של סרטו "נאום המלך".

בעולם מושלם: טום הופר לא נכנס לרשימה ודני בויל ("127 שעות"), אלכסנדר'ה אז'ה ("פיראנה") או בנקסי ("exit through the gift shop") נכנסים במקומו.

שחקן בתפקיד ראשי:
ג'סי אייזנברג – "הרשת החברתית"
ג'ף ברידג'ס – "אומץ אמיתי"
רוברט דובאל – "
get low"
קולין פירת' – "נאום המלך"
ג'יימס פרנקו – "127 שעות"

על אף שזו בדיוק החמישיה שמועמדת לפרס איגוד השחקנים, קשה לי לראות מישהו אחר נכנס. אז נכון שגם לראיין גוסלינג ("בלו ואלנטיין"), חאוויר ברדם ("ביותיפול") ומארק וולברג ("פייטר") יש קייס חזק, אבל את מי הם ידחקו? ג'ף ברידג'ס? רוברט דובאל?

בעולם מושלם: אם קראתם איזשהו פוסט שלי בבלוג מאז פסטיבל חיפה אתם לא תופתעו מהמשפט הבא – אליו ג'רמנו, "החיים שלנו". תפקיד השנה. אתפשר גם על ראיין גוסלינג (אסייג קמעה ואומר שטרם ראיתי את "ביותיפול").

שחקנית בתפקיד ראשי:
אנט בנינג – "הילדים בסדר"
ג'ניפר לורנס – "קר עד העצם"
היילי סטיינפילד – "אומץ אמיתי" / מישל וויליאמס – "בלו ואלנטיין"
נטלי פורטמן – "ברבור שחור"
ניקול קידמן – "מחילת הארנבת"

קשה החיזוי בתחום השחקניות השנה. גם המירוץ צפוף יותר מתמיד וגם ובעיקר מיקומן של היילי סטיינפילד ולזלי מאנוויל ("עוד שנה") אינו ברור – האם הם ישתבצו בקטגוריה הראשית או המשנית? הקמפיין של סטיינפילד התרכז בקטגוריית שחקנית המשנה אך לאחרונה נדמה שהמצביעים הבחינו בזיוף. הרי סטיינפילד היא שחקנית ראשית לכל דבר ועניין ומעניין לדעת איפה ירשמו אותה. בפרסי איגוד השחקנים היא מופיעה בתפקיד משנה, אך בפרסי הבאפט"א היא בתפקיד ראשי. אני מרגיש שהאקדמיה תעמוד על העניין ותכריע כמו שהכריעו בצדק בעניין קיישה קאסטל-יוז בשנת 2003. יוז, שעשתה תפקיד מפעים בסרט "לרכוב על לוייתן" והיא רק בת 13, הורצה כשחקנית משנה – גם שקר גדול – כדי להגדיל את סיכוייה אך בסופו של דבר התברגה לשחקנית הראשית לשם הייתה שייכת. גם כך בעניין לזלי מאנוויל.
אם סטיינפילד תתברג לקטגוריית המשנה בסופו של דבר, המקום שלה יתפנה כנראה לטובת מאנוויל עצמה, טילדה סווינטון ("אני אהבה"), ג'וליאן מור ("הילדים בסדר") או מישל וויליאמס ("בלו ואלנטיין"), כפי שאני מהמר.

בעולם מושלם: ג'וליאן מור נכנסת במקום אנט בנינג, וכל ארבעת השחקניות שאינן נטלי פורטמן מסרבות בענווה להגיע לטקס כי הרי אין בזה טעם.

שחקן בתפקיד משנה:
כריסטיאן בייל – "פייטר"
אנדרו גארפילד – "הרשת החברתית"
ג'פרי ראש – "נאום המלך"
מארק רופאלו – "הילדים בסדר"
ג'רמי רנר – "גנב עירוני"

בפרסי איגוד השחקנים נתנו מועמדות לג'ון הוקס על תפקידו יוצא הדופן ב"קר עד העצם". אם בסופו של דבר יקבל מועמדות לאוסקר הדבר יהיה משמח ביותר, אך נראה לי שמיקומו של גארפילד, שמשמש בתור המצפן הרגשי של "הרשת החברתית", בטוח יותר. גם מאט דיימון ("אומץ אמיתי") ומייקל דאגלס ("וול סטריט 2") עלולים להפתיע. את כל הנספחים הייתי מחליף בקלות במקום ג'פרי ראש. לא שראש עושה תפקיד רע (הוא לא מסוגל לעשות תפקיד רע) אלא שהוא עושה תפקידים כאלה מתוך שינה. השאר מתאמצים קצת יותר.

בעולם מושלם: מעבר לכריסטיאן בייל, טום הארדי נכנס על "התחלה" ומועמד יחד עם עוד לפחות שניים מהצוות של "ארבעה אריות", עדיפות לקייבן נובאק ונייג'ל לינדסי. זרקו פנימה גם את ג'סטין טימברלייק ואני מת עם חיוך על הפנים.

שחקנית בתפקיד משנה:
איימי אדאמס – "פייטר"
מליסה ליאו – "פייטר"
הלנה בונהאם קארטר – "נאום המלך"
היילי סטיינפילד – "אומץ אמיתי" / ג'קי וויבר – "ממלכת החיות"
מילה קוניס – "ברבור שחור"

אז גם כאן דילמת סטיינפילד את מאנוויל נותנת את אותותיה. עם שתיהן הקטגוריה הזו די צפופה, בלעדיהן יש יותר מדי אוויר. וויבר וקוניס הן בסימן שאלה גדול. קארטר היא בזבוז של מקום (התפקיד שלה ב"אליס" היה טוב יותר, לצורך העניין) ואיימי אדאמס ממשיכה לחלוק את הקטגוריה עם חברותה לסרט ממש כמו ב"ספק". אם סטיינפילד תהיה פה – סביר שהיא תיקח את מקומה של וויבר. לצערינו.
גם מירנדה ריצ'רדסון ("איזה מין שיוויון"), דייל דיקי ("קר עד העצם") ומאריון קוטיאר ("התחלה") יכולות לנגוח קרוב לקו הסיום.

בעולם מושלם: מימי לה-מו מ"סיבוב הופעות" וקלואי מורץ המטורפת מ"קיק-אס" מקבלות קצת אהבה.

תסריט מקורי:
"הילדים בסדר"
"התחלה"
"נאום המלך"
"פייטר"
"שנה אחרת"

אני באיזשהו מקום אמביוולנטי לגבי "פייטר" אבל אני חושב שהאהבה שיש לסרט יכולה להכניס אותו לכאן. גם "שנה אחרת" הוא הימור יחסית ריסקי. אני פשוט לא חושב ש"ברבור שחור" ירשים בתחום הכתיבה, כמו בתחומי המשחק והבימוי. כמו תמיד – אפשרי שאני טועה. "בלו ואלנטיין" או "ביותיפול" יכולים להתגנב במקום.

בעולם מושלם: "ארבעה אריות" ו"בבקשה תני" נכנסים במקום התסריטים החלשים של "הילדים בסדר" ו"נאום המלך".

תסריט מעובד:
"אומץ אמיתי"
"גנב עירוני"
"הרשת החברתית"
"צעצוע של סיפור 3"
"קר עד העצם"

אם היה לי אומץ הייתי מכניס את "סופר צללים", כי כפי שאומרת בלוגרית האוסקר סשה סטון – אין אומץ, אין תהילה. על התהילה אני אוותר הפעם אז אני כותב פה במאמר מוסגר: "סופר צללים" מפתיע. על אף שגם "127 שעות" הוא הימור מושכל.

בעולם מושלם: האקדמיה מחליטה להראות שהיא לא עבשה ורקובה ונותנת כבוד ל"סקוט פילגרים נגד העולם".

עיצוב אומנותי:
"אליס בארץ הפלאות"
"התחלה"
"נאום המלך"
"שאטר איילנד"
"
secretariat"

אופציות אלטרנטיביות: "אומץ אמיתי" / "ברבור שחור" / "הארי פוטר"

צילום:
"אומץ אמיתי"
"ברבור שחור"
"הדרך חזרה"
"התחלה"
"נאום המלך"

אופציות אלטרנטיביות: "הרשת החברתית" / "127 שעות" / "שאטר איילנד"

עיצוב תלבושות:
"אומץ אמיתי"
"אליס בארץ הפלאות"
"הסערה"
"נאום המלך"
"
secretariat"

אופציות אלטרנטיביות: "בורלסק" / "איזה מין שוויון" / "ברבור שחור"

עריכה:
"ברבור שחור"
"הרשת החברתית"
"התחלה"
"נאום המלך"
"פייטר"

אופציות אלטרנטיביות: "127 שעות" / "אומץ אמיתי" / "שאטר איילנד"

איפור:
"אליס בארץ הפלאות"
"הדרך חזרה"
"הסיפור על פי בארני"

אופציות אלטרנטיביות: "איש הזאב" / "אומץ אמיתי"  / "ג'ונה האקס"

מוזיקה:
"הדרקון הראשון שלי"
"הרשת החברתית"
"התחלה"
"נאום המלך"
"
never let me go"

אופציות אלטרנטיביות: "סופר צללים" / "127 שעות" / "הדרך חזרה"

שיר מקורי:
"בורלסק"
"בורלסק"
"מחכים לסופרמן"
"פלונטר"
"צעצוע של סיפור 3"

אופציות אלטרנטיביות: "127 שעות" / "country strong" / "the illusionist"

עריכת סאונד:
"בלתי ניתנת לעצירה"
"ברבור שחור"
"התחלה"
"טרון: המורשת"
"צעצוע של סיפור 3"

אופציות אלטרנטיביות: "הדרקון הראשון שלי" / "אומץ אמיתי" / "שאטר איילנד"

מיקס:
"אומץ אמיתי"
"ברבור שחור"
"הרשת החברתית"
"התחלה"
"פייטר"

אופציות אלטרנטיביות: "127 שעות" / "שאטר איילנד" / "צעצוע של סיפור 3"

אפקטים ויזואליים:
"איירון מן 2"
"אליס בארץ הפלאות"
"הארי פוטר ומשהו משהו פרק שביעי חלק ראשון"
"התחלה"
"טרון: המורשת"

שאר הפינליסטים: "מכאן והלאה" / "סקוט פילגרים נגד העולם"

סרט אנימציה באורך מלא:
"הדרקון הראשון שלי"
"צעצוע של סיפור 3"
"
the illusionist"

אופציות אלטרנטיביות: "גנוב על הירח" / "פלונטר"

סרט זר:
דנמרק – "בעולם טוב יותר"
דרום אפריקה – "החיים, לפני הכל"
יוון – "שיני כלב"
מקסיקו – "ביותיפול"
קנדה – "
incendies"

שאר הפינליסטים: ספרד ("אפילו הגשם"), שבדיה ("סיימון הפשוט"), יפן ("וידויים"), אלג'יר ("מחוץ לחוק")

סרט תיעודי באורך מלא:
"מחכים לסופרמן"
"רסטרפו"
Exit through the Gift Shop
Inside Job
The Tillman Story

 

הבמאי הטוב ביותר:

דארן ארונופסקי – "ברבור שחור"

טום הופר – "נאום המלך"

ג'ואל ואיתן כהן – "אומץ אמיתי"

כריסטופר נולאן – "התחלה"

דיויד פינצ'ר – "הרשת החברתית"

היעדרותם של ארונופסקי, הופר או פינצ'ר, תהיה בחזקת מכת הלם. נולאן גם הוא הימור די בטוח אבל כולנו זוכרים את 2008 ואיך נולאן נפל לטובת עבודות בימוי פחות מרשימות כמו "נער קריאה". בכל זאת מדובר בסרט קיץ…

הדילמה האמיתית היא דיויד או. ראסל ("פייטר") או האחים כהן. בזמן שהכהנים הצליחו איכשהו לפספס מועמדות לגילדת הבמאים, סרטם זכה להצלחה ביקורתית וקופתית נאה ביותר ולכן קשה להתעלם מהם. אני מאמין שהם יכנסו במקום ראסל שסרטו מקבל יותר תשבחות על משחק מאשר על עבודת בימוי. אני הייתי מוותר בקלות על הופר, שעבודתו היא לדעתי המכשול העיקרי של סרטו "נאום המלך".

 

תגובות

  1. ההימורים שלי די דומים, רק שאני מתפתה להימורים. סדר סיכוי לזכייה:

    סרט: הרשת החברתית, נאום המלך, אומץ אמיתי, ברבור שחור, התחלה, פייטר, צעצוע של סיפור, 127 שעות, הילדים בסדר, קר עד העצם

    במאי: חמשת הבמאים של הסרטים הראשונים שרשמתי, שאחים כהן סיכוי טוב מטום הופר לזכות בפרס הבמאי

    שחקן ראשי:
    קולין פירת, ג'סי אייזנברג, ג'ף ברידג'ס, ג'יימס פרנקו, חאביר בארדם (הגיון הפוך – הלב אומר רוברט דובאל)

    שחקנית ראשית:
    נטלי פורטמן, אנט בנינג, ג'ניפר לורנס, ניקול קידמן, מישל ווילאמס

    שחקן משנה:
    כריסטיאן בייל, ג'פרי ראש, אנדרו גארלפיד, מארק ראפולו, מאט דיימון

    שחקנית משנה:
    יש לי תחושה שהיילי סטיינפילד עלולה לצאת קרחת מכאן ומכאן, אבל בנתיים אני רושם אותהראשונה בקטגוריה הזו. מליסה לאו, איימי אדמס, הלנה בונאם קרטר, ג'קי וויבר.

    תסריט מקורי:
    התחלה, נאום המלך, הילדים בסדר, ברבור שחור, עוד שנה

    תסריט מעובד:
    הרשת החברתית, צעצוע של סיפור 3, קר עד העצם, אומץ אמיתי, סקוט פילגרם נגד העולם (התסריטים הם תמיד אלו שמעניקים מועמדות לסרטים מקופחים מסוג זה).

    עריכה:
    הרשת החברתית, התחלה, נאום המלך, ברבור שחור, 127 שעות

    צילום:
    תנו כבר ללרוג'ר דיקנס אוסקר!!! השנה יש סיכוי טוב. הוא יהיה מועמד על אומץ אמיתי.
    איתו: התחלה, הרשת החברתית, ברבור שחור, נאום המלך.

    עיצוב אמנותי:
    התחלה, ברבור שחור, אומץ אמיתי, נאום המלך, אליס בארץ הפלאות

    סרט זר:
    הקטגוריה הכי לא צפויה – מקסיקו, דמנרק, קנדה, דרום אפריקה, שבדיה. מעבר לשלישיה הראשונה סתם רשמתי שמות של ארצות, אבל יכול להיות שככה באמת מצביעים בקטגוריה הזו.

    סרט אנימציה:
    צעצוע של סיפור 3, הדרקון הראשון שלי, גנוב על הירח

    דוקומנטרי מלא:
    מחכים לסופרמן, המגעל הפנימי (לא אני המצאתי את השם העברי הדפוק), The Tillman Story, רסטרפו, Earth Made of Glass

    הסוס השחור של המועמדויות: שאטר איילנד. עשוי להתברג לא רק לעשיריה, אלא גם לעוד 2-3 קטגוריות

  2. באנוכיות, אני מתסכל רק על עצמי.
    פגעתי בול בקטגוריות הסרט. ההימור הנועז שלי היה לא הכניס את "גנב עירוני" לעשיריה פשוט כי לא ראיתי איך אנשים רושמים אותו באחד משלושת המקומות הראשונים מבלי להיות מעורבים בהפקה – זה יותר סרט שהרגשה היא שגם הוא היה טוב ולא שהוא היה הכי טוב, בניגוד לשאר הרשימה.

    בבמאי, כמו כולם, נתתי יותר מדי קרדיט לנולאן. האמת, שאומץ אמיתי התחיל לצבור תאוצה חשבתי שנולאן בסכנה, אבל כל הזחאים האחרים שהימרו על הכיסא של ראסל סחפו אותי. לפחות התאוששתי בקטגורית השחקן, השחקנית ושחקנית משנה. קטגוריות שחקן המשנה היא זו בא באופן מסורתי אני הולך בעקבות המשפט של סשה סטון וחווה מפלה – האומץ היה ללכת עם הלב ועם מאט דיימון על סרט שלא ראיתי. היה לי גם חשש בשלב מוקדם ששני מועמדים פוטנציאלים לשחקן משנה מאותו הסרט יפילו את הרשת החברתית בקטגוריה זו (מה שהנחה אותי לגבי ברבור שחור בקטגוריה הנשית) אבל גם כאן לא הלכתי עם זה בסוף, כמו כל החזאים. מה שמוריד אותי ל18מ -20 בקטגוריות המשחק ו33 מ-35 בקטגוריות הגדולות. שאר הנבואות שלי פחות מוצלחות. נתתי לאקדמיה פחות מדי קרדיט בסרט הזר, ואנימציה. גם בדוקומנטרי לגבי היציאה דרך חנות המתנות, אבל הנפילה של סופרמן הפתיעה את כולם, אני מניח. בתסריט יש לי 4מ5 סולידי בשתי הקטגוריות, שהתסריטאים הפיתעו בשנה יחסית נטולת הפתעות מבחינתם. בצילום פגעתי בול. בעריכה הנפילה של התחלה היא עוד הפתעה גדולה עבור כולם – עוד 4מ-5. אותו הדבר לגבי עיצוב אמנותי, שבו הארי פוטר במעשה קסמים שבר את המראות של ברבור שחור. אם לא טעיתי בחישוב, 61 מתוך 73 – אני יכול לחיות עם זה. אולי בפעם הבאה אני אמהר גם בקטגורית שבהם אין לי שום מושג.

    ומה יהיה בטקס: נדמה לי שהרבה יותר פתוח ממה שנדמה עד השבוע. חוץ מתסריט מעובד לרשת החברתית ושחקן משנה לקולין פירת' שום דבר לא נראה לגמרי סגור. ועכשיו בטח יהיו הפתעות דווקא בקטגוריות שציינתי.

השאר תגובה