• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״שלוש קומות״, ״האמיצות״, ״חיות הפלא: הסודות של דמבלדור״, ״מכרה הזהב 2״, ״איינבו ושומרי הג'ונגל״

13 באפריל 2022 מאת אורון שמיר

חג פסח שמח, במיוחד למי שכבר שבוע נמצא בעצם בעיצומה של תקופת חופש לילדים ולילדות. בתי הקולנוע נחלצים לעזרה, עם עוד כמה אופציות צפייה משפחתית שמצטרפות אל ההיצע הכביר ממילא מאז פורים. יש גם סרטים לגילים אחרים, כפי שתקראו בהמשך המדור, ואת מה שאולי חסר בקולנוע אפשר יהיה למצוא בספריות ה-VOD למיניהן. רק אתריע מראש שהשבוע הבא מסתמן כאחד המשובחים בתולדות ההפצה בישראל מבחינת ריכוז של פלאים קולנועיים, אבל בואו קודם נעבור את ליל הסדר. גם אצלנו בסריטה עניינים חגיגיים למיניהם קצת שיבשו את אספקת הפוסטים הסדירה, שתשוב לאיתנה אחרי החג ובינתיים תמשיך בקצב הנוכחי. באמת שאנחנו משתדלים ובואו נתחיל.

חיות הפלא: הסודות של דמבלדור (Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore) – סרט שלישי בסדרת הבת של ״הארי פוטר״, שמתוכננת לתפוח לחמישה סרטים לפחות. למי שעוד עוקבים אחרי הנסיונות של ג׳יי קיי רולינג להיות תסריטאית, ולא נטשו כבר בפרק הראשון או ברחו בזעקות שבר מהשני, הפעם כוחו המתעצם של גרינדלוולד (מאס מיקלסן, לא ג׳וני דפ וגם לא קולין פארל, כי בואו נחליף שחקן כל סרט מחדש) מדיר שינה מעיניו של אלבוס דמבלדור הצעיר (ג׳וד לאו). סודותיו המוזכרים בכותרת מונעים מדמבלדור (לא המציאו לו שם חיבה? מה עם דמבי?) מפגש ישיר עם הקוסם הרשע, לכן הוא מקבץ צוות שזו מטרתו המוגדרת ובראשו ניוט סקמנדר (אדי רדמיין, הממשיך לגלם דמות שהייתה צריכה להיות שמו מלידה). עזרא מילר, דן פוגלר, קתרין ווטרסטון, אליסון סודול ובעצם כל הכנופיה – שבים אל המסך. דייויד ייטס ממשיך את תוכנית הפנסיה שלו, כלומר, שב לביים גם את הפרק הזה, כפי שהוא עושה עם כל סרט של רולינג מאז ״מסדר עוף החול״ ב-2007. רולינג כתבה כאמור, הפעם יחד עם סטיב קלובס שעבד על כל סרטי פוטר אבל זה ״חיות הפלא״ הראשון שלו. תיתכן סקירה.

שלוש קומות (Three Floors / Tre Piani) – עיבוד של הבמאי האיטלקי נני מורטי לספרו של אשכול נבו הישראלי, הוא משפט אליו התרגלנו בשנה האחרונה, מאז פסטיבל קאן שעבר. בישראל בכורת הסרט התקיימה בפסטיבל חיפה ובהמשך בפסטיבל קולנוע בערבה, וכעת הוא החל בהקרנותיו שנית במסגרת פסטיבל הקולנוע האיטלקי צ׳ינמה איטליה, לפני שיישאר על המסכים להפצה מסחרית. גם מי שקראו את הספר יופתעו אולי מן העלילה, שנעשו בה שינויים נוספים מלבד העברת הסיפור ממרכז הארץ אל פאתי רומא. מספיק לדעת שמדובר בסיפורים של שלוש משפחות המתגוררות באותו בניין, כאשר בגרסת הסרט חייהם של הנוכחים מצטלבים ומתלפפים סביב אירועים קשים עד טראומתיים. מורטי גם מופיע בתפקיד משנה ולצידו, בין היתר, מרגריטה באי, ריקארדו סקרמאצ׳ו ואלבה רורוואכר. את התסריט כתב הבמאי, שמעבד ספר של אחר לראשונה בקריירה, יחד עם ואליה סנטלה ופדריקה פונטרמולי. התמונה בראש הפוסט היא מתוך הסרט.

האמיצות (The Braves / Entre les vagues) – מאיטליה לצרפת ואל סרטה הראשון באורך מלא של אנאיס וולפה, אף הוא החל את דרכו בפסטיבל קאן, אבל במסגרת ״השבועיים של הבמאים״. מעשה בשתי חברות צעירות ופריזאיות, החולמות להגשים את עצמן כשחקניות ובינתיים עובדות במלצרות ובמכון יופי. כאשר הן מתקבלות לאותו מחזה נדמה כי הכל הסתדר להן, אבל הסרט יוכיח אחרות ויבחן את החברות שלהן כמו גם את רצונן להצליח. אני מאוד מקווה שאצליח בעצמי בתעתיק שמות השחקניות לעברית: דבורה לוקומואנה וסוהילה יאקוב.

מכרה הזהב 2 (KGF: Chapter 2) – הקולנוע הבוליוודי ממשיך להגר ארצה, הפעם עם סרטו של פראשנת׳ ניל. למי שלא עקבו, ראוי לציין ששוברי הקופות ההודיים הללו נוחתים בישראל כחלק מההפצה הבינלאומית שלהם, כלומר ממש לא מדובר בשאריות, ומי שירצו חווית צפייה אותנטית עם קהל אוהד כנראה יצטרכו להגיע כבר בסוף השבוע הראשון. האפוס שלפנינו (כמעט שלוש שעות) נראה כאילו האח מלא הפאתוס של זאק סניידר ביים את ״משחקי הכס״, מבחינת אווירה וסגנון, כאשר העלילה היא סוג של סיפור אגדה סביב מלחמה כוללת של כוחות מנוגדים סביב מכרה זהב. גיבור הסרט הקודם, המגולם בידי ג׳ייסון מומואה ההודי ושמו יאש, חוזר לסיבוב נוסף כמנהיג הפועלים והלוחם בממשל ובארגוני הפשע החומדים את שדות הפז. זה ייגמר בדם.

איינבו ושומרי הג'ונגל (Ainbo) – זה לא באמת חג בישראל בלי איזה סרט אנימציה ממדינה אקראית שעבר גיור בעזרת דיבוב לעברית, אז הנה. פרו והולנד שיתפו פעולה, עם קצת עזרה מארה״ב, כדי להנפיש את סיפורן של בנות האמזונס המבקשות להציל את יערות הגשם שלהן. לצידן ארמדיל וטפיר, שתי חיות אופייניות לאיזור. התקציר מבטיח שהסרט הוא ״ברוח מולאן ופרוזן״, שזה כמו לכתוב ״בתקווה להצליח כמו המותגים של דיסני אבל בלי להשקיע בסיפור או רינדור״. היוצרים הם ריכארד קלאוס (אין קשר לסנטה), וחוזה סלאדה.

טנגו עם פוטין (F@ck This Job) – סרט החודש של קולנוע דוקאביב, זמין אונליין או בסינמטק ת״א במספר מועדים, ומגיע בתזמון אקטואלי. בעבודת בילוש של הלחמת שני השמות שלו, בעברית ובאנגלית, אפשר לנחש חלק מהנפשות הפועלות. אבל ניחושים הם לא המטרה של הפוסט הזה ולכן אספר שמדובר בסרט תיעודי אודות נטליה סינדייבה, שנטשה את חיי הנוחות שהביאו לה בעלות על תחנת רדיו וארגון מופעי ענק, כדי להקים תחנת טלוויזיה עצמאית בלב רוסיה של פוטין. כזו שתדווח על כל מה שהתקשורת הממוסדת והמוטה הצליחה להסתיר. זה הפך אותה לעיתונאית נרדפת שנאלצה לא רק להיאבק על חופש הביטוי אלא גם על חייה. הבמאית ורה קרישבסקאיה התלוותה אליה ואל עובדיה במשך כעשור, עד סגירת התחנה ממש לא מזמן.

סרטים חדשים ב-VOD

הדרך של חסן

הדרך של חסן (Commitment Hasan) – הסרט הכי מעניין הסופש, בעיניי, מגיע מחר לא אל בתי הקולנוע כי אם אל הספריות של yes וסלקום tv. מדובר בסרטו של הבמאי הטורקי סמיח קפלנוגלו (טרילוגיית ״ביצה-חלב-דבש״) שראיתי ונכבשתי בקסמו בפסטיבל קאן האחרון. כל מה שתרצו מסרט טורקי אמנותי ועכשווי, החל מצילומים של עצי ענק המתנועעים ברוח ועד אורך של שעתיים וחצי, אפשר למצוא כאן. ואני מתכוון לזה במובן הכי חיובי שאפשר, הלוואי שאפשר היה לראות את הסרט על המסך הגדול לא רק בפסטיבל ירושלים שהיה. חסן מן הכותרת נאבק בחלק הראשון בגזרה על העברת קו מתח גבוה באמצע שדה העגבניות שלו, ובחלק השני מתכונן למסע עלייה לרגל אל מכה לקיום מצוות החאג׳.

All the Old Knives – כרגיל עם סרטי אמזון פריים וידאו אני לא בטוח בשם העברי, ומעדכן על בואם בשבוע איחור. כריס פיין וטנדיווה ניוטון מגלמים שני סוכנים מיוחדים ונאהבים לשעבר, הנפגשים מחדש כעבור שנים עקב כדי לדון במשימה שהשתבשה. גם לורנס פישבורן וג׳ונתן פרייס בקאסט, בהפקה אמריקאית שמובילים יוצרים אירופאיים: הבמאי הדני יאנוש מטץ (״בורג נגד מקנרו״) והכותב אולן סטיינהאוור (״תחנת ברלין״) שעל ספרו מבוסס הסרט.

משחק של חיים או מוות (Choose or Die) – נסיים אצל נטפליקס עם הסרט הכי נורמלי למראה שמצאתי ביום שישי, קצת אימה לפני ליל הסדר (האימה האמיתית? אם תרצו). שני צעירים, בגילומם של לולה אוונס ואסא באטרפילד, מוצאים משחק מחשב עתיק שמבטיח פרס כספי למי שיסיים אותו, מה שלא קרה מאז שנות השמונים. אולי זה כי המשחק רדוף ובעל היכולת לשנות את המציאות, בסדרה של הודעות טקסט פשוטות על המסך שמאלצות את השחקנים לבחור (בין שתי אפשרויות גרועות), או למות בעצמם. טובי מיקינס ביים וגם כתב יחד עם סיימון אלן ומתיו ג׳יימס ווילקינסון.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.