• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״מאמה מיה 2״, ״תוכנית בריחה 2: הגיהנום״, ״החברים הסודיים של לואי״, ״בלגן בממלכה״

18 ביולי 2018 מאת אורון שמיר

בעודי שוקל לשנות את שם המדור ל״אין מה לראות״, ארבעה סרטים חדשים נכנסו בדלת המשרד ודרשו תשומת לב. בחלוקה גסה, ואם הייתי יותר ציני, אפשר לראות כי המפיצים מחלקים לעיתים את הקהל לדמוגרפיות של גברברים שאוהבים טסטוסטרון, דודות שאוהבות להשתובב, וזאטוטים שצריכים שירצד מולם משהו, מלווים בהוריהם. אבל הציניות הרי ממני והלאה, ואני ממש לא מתכוון לזלזל בסרטים שלא ראיתי או לעלוב בקהל רוכשי הכרטיסים יהא אשר יהא – סתם משתתף בצערו על ההיצע ההולך ומתדלדל. כאלטרנטיבה, אסיים את המדור עם פרגון למועדון קולנוע חדש בת״א.

״מאמה מיה 2״ (Mamma Mia: Here We Go Again) מגיע בדיוק עשור אחרי קודמו, עיבוד קולנועי למחזמר בימתי בהשראת שירי להקת ״אבבא״. מדובר בהמשכון שהוא גם פריקוול, שכן לצד המשך עלילות סופי (אמנדה סייפריד), בן זוגה (דומיניק קופר) ומשפחתם המורחבת באי שכולו נאמברים מוזיקליים, חלק ניכר מהסרט יוקדש לעבר הפרוע של אמה, דונה (מריל סטריפ, או לילי ג׳יימס בפלאשבקים). זאת משום שסופי בהריון והאמהות המתקרבת בגיל צעיר מבלבלת אותה, אז כדי לעודד אותה מחליטות הדמויות המבוגרות להזכיר לה שאמא שלה ילדה אותה בגיל צעיר אף יותר ועדיין לא יודעת מי מבין שלושת מאהביה (קולין פירת׳, סטאלן סקארסגארד, פירס ברוסנן) הוא אביה הביולוגי. עוד חוזרות כריסטין ברנסקי וג׳ולי וולטרס בתור הדודות, מגובות הפעם בסבתא שר (שאמורה להיות אמא של סטריפ אבל מבוגרת ממנה רק קצת במציאות). אול פארקר (״קליק״, ״עכשיו זה טוב״) ביים וגם כתב, יחד עם ריצ׳רד קרטיס וקתרין ג׳ונסון (יוצרת המחזמר המקורי).

״תוכנית בריחה 2: הגיהנום״ (Escape Plan 2: Hades) גם הוא המשכון, הפעם לסרט מלפני חצי עשור בלבד. אז כיכבו בו סילבסטר סטאלון וארנולד שוורצנגר, הפעם סליי נותר לבדו והביא תגבורת בדמות דייב באטיסטה, קרטיס ג׳קסון והואנג שיאומינג. הגיהנום אינו הזולת, כך מסתבר, אלא מתקן כליאה משוכלל. זהו המקום אליו נחטף אחד מחברי הצוות של ריי ברסלין, הדמות ששב לגלם סטאלון. תוכנית החילוץ שלו כוללת פריצה החוצה מבפנים, כך שפעם נוספת הוא נדרש לברוח מכלא שבלתי אפשרי לברוח ממנו. הבמאי הוא סטיבן סי. מילר (״פורעי חוק״) ואת התסריט כתב מיילס צ׳פמן, מי שחתום גם על הקודם וכבר השלים את הפרק הבא בסדרה, למי שממש מתגעגעים או מתגעגעות ל״נמלטים״.

״החברים הסודיים של לואי״ (Luis & the Aliens) הוא סרט אנימציה שאני נאלץ להכתיר ״לילדים בלבד״, בשל העובדה שיוצג בארץ רק בדיבוב עברי. לואי מהכותרת הוא ילדון חובב מדע, בן לפיזיקאי שדי מתעלם מקיומו, הפוגש בשלושה חייזרים שנחתו בכדור הארץ ועליהם להשלים משימה. הם מסוגלים לשנות צורה ואולי גם לעזור לו במשימה שלו – ביטול רוע הגזירה של מעבר לפנימייה. על האנימציה שנראית חביבה למדי חתומים הבמאים כריסטוף לורנשטיין, וולפגנג לורנשטיין (זוכי אוסקר על הסרט הקצר ״Balance״ מ-1990) ושון מקורמק (״אופס…בול הגיע המבול״).

״בלגן בממלכה״ (Charming) מתהדר בסגנון האנימציה הפחות חביב עליי אישית, כזה שנראה כמו משחק מחשב מתחילת העשור הקודם, והעלילה היא עוד ניסיון לספר מחדש את אגדות הילדים שכולנו מכירים כי אין עליהן זכויות וכל אחד עושה בהן כבשלו. ליתר דיוק, בממלכה אחת מתגוררות סינדרלה, שלגייה והיפהפיה הנרדמת במצב עירנות, המאוהבות כולן באותו הנסיך ששמו כשם הכותרת הלועזית של הסרט. ככה זה כשאתה מקולל/מבורך מגיל אפס בקסם אישי שאף אישה לא חסינה בפניו. כלומר, כולן חוץ מאחת – זאת שהוא עימה למסע למציאת אהבת אמת. הבמאי והתסריטאי הוא רוס וינוקור (״תפוס ת'אגוז״) והפעם אפשר לבחור בין דיבוב של דמי לובטו או שירלי לילו.

וגם:

SERET – הוא מועדון קולנוע המתקיים בחדר שבתדר, כלומר הגלריה בבית רומנו, כלומר תשאלו את ההיפסטר החביב עליכם או עליכן איך להגיע. או גשו לעמוד הפייסבוק, שגם מכיל תוכניה ואת האירועים הקרובים. אני קצת רחוק מהעניינים אז כבר פספסתי הזדמנות להמליץ על ערב המכשפות שנערך ביום שישי ה-13 ובו לירון לקחה חלק, או על ערבי אוצרות של היוצרים וניה היימן ועלמה הראל שנערכו השבוע. אבל גם העתיד הקרוב גם הוא נראה מסקרן, כאשר הערב (18.7) ומחר יוקדשו לקולנוע קווירי, כולל הקרנת ״הפצע״ שאם עדיין לא ראיתם וראיתן אז קדימה, ואוצרות מאת האנימטורית דנה גרייס ווינדסור (״Vicarious״, ״Jeruzine״). בשישי (20.7) ייערך ערב איזוטריה יפנית בניצוחה של נעמה רק, שטרם מצאתי את האיבנט שלו אבל התוכן לא יכול לאכזב עם כזו כותרת. שב ומפנה לעמוד הפייסבוק שנראה לי כמו המקום הטוב ביותר להישאר מעודכנים דרכו.

גם לילי ג׳יימס של ״מאמה מיה 2״ מביטה במעלה המדור ומחפשת מה לראות

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.