• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סריטה וקולנוע לב מציגים: ״נרודה״ בהקרנת טרום בכורה

8 במרץ 2017 מאת אורון שמיר

אחד הדברים שהרווחנו בזכות קמפיין התמיכה בסריטה, מעבר להכרה בכך שמה שאנחנו עושים חשוב לא רק לנו ולתרומות שיושקעו חזרה בבלוג, הוא הירתמות ופתיחות של כמה וכמה גופים לשתף איתנו פעולה בהגשמת יעדים. אחד מהם הוא בתי קולנוע לב, שתמיד כיף לעבוד מולם, אשר ברוב נדיבות הסכימו לארגן לקוראי וקוראות סריטה הקרנת טרום בכורה לסרטו החדש-חדש של פבלו לראין (מעכשיו אכתוב את שמו כך, נדמה לי שזה יעודד הגייה נכונה). בעיניי, ״נרודה״ (Neruda) לא רק מתעלה על ״ג׳קי״ (שעדיין מציג בקולנוע), אלא גם על כל יתר הסרטים בקריירה של הבמאי הצ׳יליאני עד כה (ביניהם ״לא״ ו״המועדון״ שהוקרנו בארץ). הסרט החל את דרכו כשפתח את מסגרת ״שבועיים של במאים״ בפסטיבל קאן, ויעלה לאקרנים בישראל בסוף חודש אפריל. אבל כאמור, כ-130 מקוראי וקוראות סריטה יזכו לצפות בו כבר בשבוע הבא.

זה יקרה ביום חמישי ה-16 במרץ בשעה 19:00 ובאולם 5 של קולנוע לב תל אביב. כחצי שעה לפני כן, עופר ואור יחכו לכם ולכן בבית הקולנוע, וגם יקדימו דברים להקרנה. הפעם ההקרנה אינה בחינם, אלא במחיר מוזל (יחסית לבתי הקולנוע בישראל) של 30 ש״ח לכרטיס בעת רכישה במקום במזומן (אצלנו ולא בקופות), או 35 ש״ח עבור מי שרוצה להבטיח מקום כבר עכשיו דרך פייפאל (כמו שעשינו בקמפיין התרומות). מבטיחים ומתחייבים להשקיע את הכסף חזרה בבלוג, ואפשר בהחלט לראות בהקרנה הזו את המשך הקמפיין, כאשר התשורה היא צפייה בסרט. חשוב להדגיש כי ביום ההקרנה הרכישה תתאפשר במזומן בלבד, בעוד בפייפאל (דרך הכפתור שמצד ימין למעלה, תחת שם הבלוג ושורת החיפוש) אפשר גם לשלם באשראי וממש לא צריך לפתוח חשבון במיוחד. רק אל תשכחו לציין בהערות את מטרת התשלום. באולם יש כ-130 מקומות אז אפשר וכדאי להזדרז.

למקרה שאתם צריכים ואתן צריכות יותר מהמלצה גורפת והסתמכות עיוורת על טעמנו, וקשה להאשים אתכם ואתכן בכך, כמה מילים על הסרט ואתחיל בעוד שבחים. קודם כל, מדובר בעיניי באחת הפסגות הקולנועיות של השנה (שעברה), שדירגתי במקום השני ברשימת נבחרי 2016 שלי (בתיקו עם המקום הראשון, אם להיות כן). פספסתי אותו בקאן אבל השלמתי בפסטיבל ניו יורק, אז גם כתבתי עליו בקצרה, והוא לא ממש יוצא לי מהראש כבר כמה חודשים. עופר יחלוק את מחשבותיו בטקסט נפרד בהמשך סוף השבוע, למי שזקוק או זקוקה לחוות דעת נוספת.

מה שאפשר לדעת על הסרט טרום הצפייה הוא שמדובר בביוגרפיה קונספטואלית של המשורר והפוליטיקאי פבלו נרודה, בגילומו של לואיס נקו, שסחף את צ׳ילה באמצע המאה שעברה בשני המישורים המנוגדים לכאורה של שירה ושליחות ציבורית. עלייתו לגדולה והפיכתו למעין סלבריטאי נמשכה עד שגאה הפאשיזם בארצו, מה שסימן אותו כאוייב ואילץ אותו להסתתר ולבסוף לגלות ממולדתו. מי שמופקד על ניסיון לתפוס ולהביאו לדין הוא נציג שלטון שכאילו נתלש מדפי ספרות בלשים זולה, אותו מגלם בקלאסה משעשעת גאל גרסיה ברנאל. הסרט הוא חוויה ויזואלית ונראטיבית שמערבת בין סגנונות, סוגות ותמות באופן מפעים שאני לא זוכר כמוהו בקולנוע לאחרונה.

בואו לראות איתנו את ״נרודה״ כחודש לפני שהוא עולה רשמית לאקרנים, וגם עזרו לנו להמשיך לגייס כספים למען פעילות הבלוג.

neruda5

תגובות

  1. אור הגיב:

    תודה על ההזמנה.
    הכרטיסים על בסיס מקום פנוי? ואני מניח שאם לא עודכן אחרת הם עדיין לא אזלו?

    1. אורון שמיר הגיב:

      טרם אזלו הכרטיסים, ומי שיקדימו להגיע יתפסו להם מקום כטוב בעיניהם.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.