• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "הארטיסט" (רשמית), "היורשים", "התמוטטות", "מלחמת האופל: התעוררות", "המבריח", "הנשים בקומה השישית", "היעלמות ברחוב 7" ומקבץ "קצרות" בסינמטק ת"א

19 בינואר 2012 מאת אורון שמיר

לא רק שסוף השבוע הזה עמוס בלא פחות משבעה סרטים, לפחות מהרשימה נראה מבטיח למדי. ניגש ישר לעבודה.

"הארטיסט" ("The Artist"), אהוב ליבנו, עולה היום רשמית להקרנות מסחריות אחרי סוף שבוע  של הרצה / טרום בכורה. למי שהרגע הופשר חזרה לחיים אחרי שהיה קפוא במשך שנה – סרטו של הבמאי הצרפתי מישל הזנוויציוס (צמד סרטי "OSS 117") יצר סרט אילם ושחור-לבן שמתפקד גם כמחווה מופלאה לקולנוע של פעם וגם כסרט מצחיק ומרגש בפני עצמו. ז'אן דוז'רדן, ברניס בז'ו, ג'ון גודמן וג'יימס קרומוול מככבים. מדובר כרגע במועמד המוביל לזכות בפרס הגדול בטקס האוסקר הקרוב, ודעה ראשונה עליו תוכלו לקרוא בדיווח מיוחד של עופר מפסטיבל ניו יורק. אני חושב שמגיע טקסט נוסף ומבטיח שננסה לארגן לו אחד כזה בימים הקרובים.

מתמודד בכיר נוסף לאוסקר הוא סרטו החדש של אלכסנדר פיין "היורשים" ("The Descendants"). זהו סיפורה של משפחה מהוואי, המובא דרך עיניו של האב, מאט קינג (ג'ורג' קלוני). אשתו נכנסה לתרדמת אחרי תאונת שיט, והוא מתקשה להתמודד מול שתי בנותיו, סקוטי בת העשר (אמארה מילר) ואלכסנדרה בת העשרה (שיילין וודלי). בנוסף, משפחתו המורחבת מתארגנת על מכירת קרקע אשר בבעלותם מזה דורות רבים, בשביל הג'ובות. ובדיוק בתקופה זו, מגלה מאט שאשתו בגדה בו ויוצא עם הבנות למסע שבסופו יתעמת עם המאהב. הסרט מבוסס על ספרה של קוואי הארט המינגס, אותו עיבד פיין יחד עם ג'ים ראש ונאט פקסון, שחקנים בדרך כלל. דעתי המלאה תעלה אל הבלוג הערב. בינתיים, עשו גוגל על שיילין (Shailene Woodley).

טוב שחזרתם. אנחנו עם הסרט האמריקאי השלישי וגבה הפרופיל לסוף שבוע זה, "התמוטטות" ("Margin Call") זהו שמו. המון פרצופים מפורסמים ממלאים את המסך במותחן הפיננסי של ג'יי סי צ'נדור. יצירת הביכורים שלו עוסקת בלילה שלפני פרוץ המשבר הכלכלי הנוכחי בארה"ב, דרך מספר עובדים בכירים ובכירים מאוד בבנק משכנתאות גדול. בין הפרצופים – קווין ספייסי, פול בטאני, סטנלי טוצ'י, דמי מור, ג'רמי איירונס, זאכרי קווינטו ועוד. אישית, זה סרט שלא הבנתי לפחות חצי ממה שהולך בו, אז מוזר להמליץ עליו על אף איכויותיו. סקירה מלאה – כאן, מחר.

שני מותחני אקשן, גם הם אמריקאיים, מגיעים כדי להקל את אווירת האוסקר. האחד "מלחמת האופל: התעוררות" ("Underworld: Awakening"), הפרק הרביעי בסדרת "ערפדים נגד אנשי זאב שהם לא דמדומים". קייט בקינסייל שבה אל חליפות העור של סלין הערפדית, הבמאים הפעם הם ביורן סטיין ומנס מרלינד. מי שרוצה לעשות דאבל-פיצ'ר קייט בקינסייל ימצא אותה גם בסרט השני באיזור הז'אנרי הזה – "המבריח" ("Contrabrand"), בו מככבים גם מארק וולברג וג'ובאני ריביסי. העלילה נשמעת כמו מותחן פשע / אקשיונר סטנדרטי, כאשר וולברג מגלם את גיברונו שנאלץ לשוב אל חיי הפשע הקודמים שלו בשל צרות כספיות. ההפתעה – על הבימוי חתום האיסלנדי בלתזר קורמאקור ("101 ריקיאוויק", "מוכפש בדם"). הגם אתה בלתזר?

במאי סקנדינבי נוסף שמשחרר סרט הוליוודי, הפעם בכיוון של מותחן אימה, הוא בראד אנדרסון ("טראנס סיביריאן", "המכונאי"). לחדש שלו קוראים "היעלמות ברחוב 7" ("Vanishing on 7th Street") והוא מתרחש בבוקר אחד בו רוב תושבי דטרויט נעלמו אך הותירו אחריהם את בגדיהם בכל מקום, כאשר התושבים המעטים שלא התפוגגו מחפשים מחסה מפני החשיכה שמסתבר כי היא הגורמת לכל הצרות. שמותיהם של היידן כריסטיאנסן וטנדי ניוטון בולטים בקאסט.

אחרון וחביב וצרפתי, כמיטב המסורת, הוא "הנשים בקומה השישית" ("Les femmes du sixième etage"). עופר כבר סקר את סרטו של פיליפ לה גה, עת היה חלק מהליין-אפ של פסטיבל חיפה האחרון. זוהי קומדיה בורגנית בכיכובם של פבריס לוקיני סנדרין קיברלן וכרמן מאורה, הבודקת מה קורה כאשר צרפתים אמידים נשארים ללא עוזרת בית, בבניין בו מתגוררות המון פליטות ספרדיות בקומה השישית.

כמו כן, מחר ב-16:00 בסינמטק ת"א יוקרן מקבץ מיוחד הכולל שלושה סרטים קצרים של במאיות, תחת השם "קצרות" – "סרק" של מיכל ויניק, "על מרתה לעוף" של מעיין ריף ו-"שלום" של לי גילת. 20-30 דקות אורכו של כל סרט, וקונים רק כרטיס אחד (אמרו לי שיש גם הנחה אם אומרים "201"). אני מאוד מקווה להספיק להגיע, נראה לי כמו שיטת הפצה מעניינת לקצרים.

ספרו בתגובות מה כבר ראיתם וראיתן ומה אתן ואתם פשוט חייבים וחייבות לראות בסוף שבוע עמוס שכזה.

תגובות

  1. איתן הגיב:

    את "התמוטטות" ראיתי לפני כמה חודשים, אבל מכיוון שהסרט היה אז בחזקת גנוז, לא כתבתי עליו פוסט. ביג מיסטייק.
    מאוד אהבתי אותו.
    לגבי – "לא הבנתי" – צ'מע, אם הבנת את הלכי הרוחות ב"בית הלבן" (סדרת הטלויזיה שארון סורקין כתב) – אז זה מספיק בשביל להבין מה שקורה בסרט המאוד אינטלגנטי הזה. לי אין מושג בכלכלה (ולכן גם נמנעתי מלצפות בסרט הדוקומנטרי ההוא של צ'רלס פרגוסון), אבל את הפרמיס של "התמוטטות" הבנתי – כסף הולך לכסף. פשוט. אנשים עשירים יעשו את כל מה שאפשר, ללא רחמים, כדי לשמור על עושרם. וג'רמי איירונס, בתפקיד הבוס העשיר, מאוד מרשים בסרט (כמו כל הקאסט, אגב)
    (אבל הפוסטר של הסרט מזעזע בעיניי. איך עושים פוסטר כל כך מכוער לסרט שמצולם כל כך יפה…)

    1. הנחת היסוד שלך לגביי "הבית הלבן" שגויה – גם שם לא הבנתי כלום ושום דבר (הרבה יותר מכאן). וגם תהיתי ביני לבין עצמי למה לערוך כל-כך יפה סדרה כל-כך משעממת… אבל עזוב זה, נושא אחר.
      מחר בבוקר תעלה הסקירה שלי על "התמוטטות" ושם אנסה להסביר קצת יותר טוב מה הבנתי ומה לא. ומכיוון שאני מסכים איתך לגביי הפרמיס, כלומר הבנתי אותו כמוך, הסרט הוא סוג של אכזבה בעיניי. זה קצת כמו שמישהו היה עושה סרט על כך שהשמש זורחת במזרח ושוקעת במערב – ביג פאקינג ניוז, בשביל זה הושבת אותי פה שעה ושלושת רבעי?

להגיב על איתןלבטל

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.