• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

איימי אדמס היא לויס ליין (ועוד חדשות גיבורי-על)

29 במרץ 2011 מאת אורון שמיר

אלו חדשות טובות! המועמדת שלוש פעמים לאוסקר ויקירת הבלוג הנצחית, איימי אדמס, תגלם את דמותה של העיתונאית לויס ליין בגרסה המחודשת של "סופרמן: איש הפלדה" ("Superman: Man of Steel"). ווהו! לא הייתה יכולה להיות בחירה שתגרום לי לעבור ממצב של "בוא נתעדכן מה קורה עם הסופרמן החדש שכריסטופר נולאן מפיק וזאק סניידר מביים" למצב של "סופרמן עם איימי אדמס בתור מושא אהבתו של הגיבור? תזכירו לי מתי כבר קיץ 2012?". אוקיי, ואחרי שהוצאתי את זה מהמערכת, אפשר לחזור לדיווחים שוטפים ורגועים לגביי הסרט. אם תקפצו פנימה, תמצאו גם עדכונים לגביי סרט קומיקס אחד שהפך ממצופה ללא רלוונטי וטריילר חדש לסרט גיבור-על נוסף שנוחת כאן עוד השנה.

אוסקר ראשון אולי לא ייצא לאדמס מ"סופרמן" החדש, אבל שבירת מוסכמה או שתיים בנוגע לגילאים של שחקניות הוליוודיות אולי כן.

על ענייני הריבוט לעלילות איש הפלדה אני מדווח כאן בבלוג בעניין מועט מאז אוקטובר. הליהוקים הראשונים שבוצעו היו לעמדות המפתח מאחורי הקלעים. נולאן, הסיבה האמיתית בגינה הסרט הזה איכשהו עניין אותי, נבחר להפיק. הוא בחר בזאק סניידר כבמאי ובדייויד אס. גוייר כתסריטאי. החבורה הודיע שיהיה זה סיפורו של קלארק קנט כעיתונאי צעיר באסיה ושל סופרמן בתחילת דרכו. לפני חודש-חודשיים נודע כי את התפקיד הכפול של קנט/סופרמן יגלם השחקן הבריטי הנרי קאביל ("שושלת טיודור") ושני ליהוקים נוספים עליהם טרם דווח בבלוג נגעו להוריו המאמצים  – קווין קוסטנר יהיה ג'ונתן קנט ודיאן ליין תהיה מרתה קנט. השמועות לגביי התפקיד הנשי הראשי, היו מוטרפות. כמעט כל שחקנית צעירה בהוליווד הועלתה כאופציה לדמותה של העיתונאית המפולפלת לויס ליין. על איימי אדמס, נדמה שאיש לא חשב. ואכן, לצד העובדה שנראה כי האינטרנט מלא פרגונים על הבחירה האיכותית, רמיזות לגביי גילה של הכוכבת החלו לצוץ. דבר ידוע הוא שקריירה הוליוודית של שחקניות מזכירה את זו של שחקן כדורגל – מגיל העשרה ועד 35 או לכל היותר 40, אפשר להיות כוכב. הכדורגלנים פורשים והכוכבות מתחרות ביניהן על תפקידים עם הלן מירן ומריל סטריפ. הסיבה בגינה איש לא לקח את אדמס בחשבון כאשר חשבו על השחקניות הצעירות המובילות בהוליווד, היא שאדמס כבר בת 36. קצת מעוות, אבל בהוליווד זה נחשב גיל די מתקדם לשחקנית. במיוחד כאשר קאביל בן 27. אישית, אין לי איך להסביר כמה אני בעד איימי אדמס בכלל ורומן בין סופרמן ללויס מעט מבוגרת ממנו בפרט. השאלה היחידה היא, האם עוד ג'ינג'ית תאלץ להיפרד משיערה האדמוני כדי לגלם את הצלע הנשית בסרט על גיבור-על אהוב?

לויס ליין של הקומיקס אומרת משהו לא ברור

לויס ליין של סדרת הטלוויזיה המצויירת, בפוזה אופיינית

לנוחיותם של אדמס והספר שלה, כדאי לזכור שהייתה לגברת ליין גם תקופה אדמונית:

אפרופו זאק סניידר, סרטו החדש בעל הטריילרים עוצרי הנשימה, "סאקר פאנץ'", חטף בקופות ארה"ב בבכורתו (אצלנו הוא יוצא רק ב-21 באפריל). ועוד מהחננות של "יומנו של חנון 2".הכנסות של 19 מיליון דולר בסוף שבוע ראשון הם התחלה די רעועה לסרט עם הייפ כה עצום ותקציב של כ-82 מיליון דולר. לסרט אין תירוצים להיאחז בהם, שכן מלבד קדימונים מגניבים שכללו את רוב הפנטזיות הגבריות, הוא זכה לדירוג החביב PG-13, כך שגם קהל היעד המובהק השני שלו (נערים מתחת לגיל 18) לא היו אמורים להישאר מחוץ לאולמות. אני מציע לסניידר לעבוד על "סופרמן: איש הפלדה" כאילו זו היצירה האחרונה שלו. כי אחרי הכשלונות היחסיים של "השומרים" ו-"אגדה עם כנפיים", ייתכן וזה באמת יהיה סרטו האחרון, לפני שיסבו לו רשמית את המקצוע מבמאי עתיר חזון לבמאי טריילרים עתיר חזון.

סרט גיבורי-על אחר שהתעדכן בחדשות ליהוק לפני כשבועיים הוא "The Wolverine", המשכון לקורותיו של המוטנט הנערץ מסדרת "אקס-מן", אשר כיכב בסרט משלו שנקרא "אקס-מן: המקור – וולברין". הפרק החדש הפך למשעמם באופן רשמי עם עזיבותו של דארן ארונופסקי את כס הבמאי. יו ג'קמן ואולפני פוקס יצטרכו למצוא להם במאי-על חדש או להסתפק בבינוניות. יש לי הרגשה שאני יודע במה הם יבחרו. לארונופסקי, לעומת זאת, אין מה לדאוג. הוא הודיע שסרטו הבא יהיה "Machine Man", עיבוד של התסריטאי מארק היימן ("ברבור שחור") לספרו של מקס ברי. במרכז העלילה ניצב ממציא ומהנדס המשפר את גופו באמצעות טיטאניום ונרדף על-ידי אלה שמתעניינים בהמצאות שלו. אז ארנופסקי עובר מאדמנטיום לטיטאניום, מאדם אחד שגופו הפך לנשק בשילוב עם פלדה לאחר. וכך נקבל סרט חדש של של הבמאי המוכשר ב-2012 בכל מקרה. אז כאמור, אין סיבה לדאגה.

גיבור-על שנראה עוד השנה על המסכים, הוא "קפטן אמריקה", אשר התקנא בחבריו והתהדר אף הוא בטריילר מלא. אישית, העדפתי את הטיזר, שהעלה ציפיות למעט אקספוזיציה על אף העובדה שזה סרט ראשון שמציג גיבור חדש. הקדימון החדש נראה כמו חצי "בנג'מין באטן" (הראש של כריס אוונס מולבש דיגיטלית על הגוף של איזה שחיף) וחצי אינדיאנה ג'ונס (משהו בשחזור התקופתי ובסצינת הלחימה בנאצים בתוך האנגר/מחסן הזכיר לי את אינדי, משום מה). הרי הוא לפניכם, ואחריו איזור התגובות לכל אשר הוזכר לעיל:

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.