• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "מבול" ועוד שלושה

10 במרץ 2011 מאת אורון שמיר

ישראלי אחד ושלושה אמריקאים, או דרמה משפחתית אחת לצד אקשיונר סוף-העולם, אנימציה לילדים ודרמה רומנטית. איך שלא תבחרו להסתכל בזה, אלה האופציות הטריות ביותר שהתווספו היום אל לוחות ההקרנה של בתי הקולנוע.

ניתן כבוד לצבר ונפתח איתו. זהו "מבול" סרטם של גיא נתיב ונעה ברמן-הרצברג (כמה לא אנוכי ולא אופייני מצד במאי לחלוק קרדיט ראשי עם התסריטאית שלו ולהתעקש על "סרטם של" במקום "סרטו של". ואם הוא מתעקש, אין סיבה שגם אני לא). הסרט זכה בציון לשבח בפסטיבל ברלין האחרון ומוקדם יותר השנה קטף את המקום הראשון בפסטיבל חיפה. "מבול" נסוב סביב שובו של תומר (מיכאל מושונוב), בנם האוטיסט של מירי (רונית אלקבץ) וגידי (צחי גראד) ממוסד בו שהה זה שנים. חזרתו מסיטה מן ההורים את תשומת הלב מחגיגות הבר-מצווה המתקרבות של בנם הצעיר, יוני (יואב רוטמן), מה גם שלכל אחד במשפחה הזו יש צרות ובעיות משל עצמו. מה שבקלות היה יכול להיות עוד דרמה משפחתית ישראלית טיפוסית, הופך בכשרון רב ודיוק מרשים לסרט מרגש ועוצמתי. אני מצאתי בו את מה שמעבר לתקציר. אפשר לקרוא על כך כבר עכשיו בעכבר העיר אונליין, בגרסה חתוכה וערוכה, או להמתין לסקירה המלאה שלי כאן בבלוג הערב.

את הסרטים הנוספים לא ראיתי, אז אין לי דעה עליהם, רק נתונים יבשים. "פלישה עולמית: הקרב על לוס אנג'לס" ("Battle: Los Angeles") סוקר את קורותיהם של חיילי מארינס בקרב מול חוצנים הפולשים אל כדורינו האהוב. אתם יכולים לנחש לבד היכן מתחוללים הקרבות. מישל רודריגז ואהרון אקהארט מככבים בסרטו של הבמאי ג'ונתן ליבסמן, שאפילו את הטריילר שלו לא מתחשק לי לראות. לא ממש ברור למה. "אתמול בלילה" ("Last Night") נשמע כמו שיר של הסטורקס, אבל הוא בעצם סיפור על זוג נשוי באושר, עושר ויופי (סם וורתינגטון וקירה נייטלי) אשר זוגיותו עומדת בפני שעת כושר של יושר. מצטער, נמשיך כרגיל. הוא בנסיעת עסקים עם עמיתה מושכת (אווה מנדז) והיא פוגשת באהבת חייה המוחמצת (גיום קאנה). תסריט ובימוי: מסי טדג'דין. איזה שם מגניב, איזה רעיון משמים לסרט. למרות שנראה לי שנראה לי נחמד לנחש מה הייתי בוחר במקומה של כל אחת מהדמיות (נייטלי או מנדז? נייטלי, אין ספק. וורתינגטון או קאנה? קאנה, בלי למצמץ.)  אחרון חביב ותלת-מימדי הוא "יוגי דב" ("Yogi Bear") סרט באורך מלא המבוסס על הסדרה המונפשת, אודות דב חובב סלי פיקניק. הטוויסט א-לא שנות האלפיים הוא למקד את העלילה בבמאית דוקומנטרית (אנה פאריס), אשר מגיעה לשמורת הטבע של פארק ג'ילסטון ובמקרה נתקלת בדב המדבר יוגי (קולו של דן אקרויד), עוזרו הנאמן בו-בו (ג'סטין טימברלייק) ושומר היערות המתוסכל סמית' (טום קאבאנה). ועל זה אין לי אפילו משהו מטופש להגיד. אז הכדור עובר אליכן ואליכם באיזור התגובות.

תגובות

  1. מארינס הגיב:

    תמיד טוב לקבל ביקורת על סרטים טובים

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.