• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

אוסקר, אמי, כלבת ועוד אירועים

24 בנובמבר 2010 מאת אורון שמיר

למקרה שלא ראיתם, קבלו את הקליפ ההזייתי הזה מתוך "ברבור שחור", הסרט החדש של דארן ארונופסקי שאמור להשיג לנטלי פורטמן מועמדות לאוסקר. ואולי לככב בעוד כמה קטגוריות בטקס. אצלנו הוא אמור לעלות ב-17 בפברואר. שזה אמנם שבוע וחצי לפני ליל האוסקרים, אבל גם עוד המון זמן. יותר מדי.

בעוד רשימת המועמדים לאוסקר 2010 (או 2011, תלוי את מי שואלים) טרם התגבשה לה, נדמה לי שאפשר להכריז כבר עכשיו על השחקן הטוב ביותר לשנת 2012. די מוקדם, אבל כאשר דניאל דיי לואיס עומד לגלם את אברהם לינקולן בסרט של סטיבן ספילברג, אני מוכן להמר מראש.

אפרופו אוסקר, את הטור החדש של אור כבר בדקתם?

בגזרת הטלוויזיה, מברוק גדול מגיע לסדרה הישראלית "רמזור" אשר זכתה בפרס האמי הבינלאומי, כסדרה הקומית הטובה ביותר. אדיר מילר, יוצר הסדרה, ואלעד קופרמן, המפיק, עלו נרגשים לקבל את הפרס. לעניות דעתי, מילר הגזים מעט כאשר אמר "לא להאמין שהסדרה הקטנה על 3 חברים מגבעתיים זכתה בתור הסדרה הטובה ביותר בעולם". אבל שיהיה לו בכיף. העיקר שלטקס הזה הוא הגיע, משום שכזכור, פרס אופיר היה קטן עליו. הוא שב והדגיש גם הפעם שהסדרה מצויה בעיצומם של צילומי העונה השלישית שלה, התירוץ הרשמי להיעדרותו מהאופיר. כנראה שניו-יורק קרובה יותר מירושלים, לפעמים. אבל כדי שלא תגידו שאני לא באמת מפרגן (לסדרה שראיתי פרק אחד שלי בחיי, במטוס, ושקלתי לפתוח חלון ולצנוח מטה), נזכיר שממש לפני הזכייה נמסרה לתקשורת הודעה רשמית בדבר מכירת הזכויות להפקת גרסה רוסית של "רמזור". זאת לאחר שגם באמריקה אימצו את הפטנט כבר מזמן. מישהו יודע איך אומרים רמזור ברוסית?

עמית איצקר מזכיר בבלוגו כי בימים אלה, ה-23 עד ה-27 בנובמבר, מתקיים בסינמטקים השונים ובמקומות נוספים בת"א "פסטיבל אפוס לסרטי תרבות ואמנות". מבין הסרטים המוקרנים ובהתחשב באילוצי לו"ז, אסתפק בלנסות להגיע לסרט על וויליאם בורוז בערב שבת. עדכונים נוספים על הפסטיבל יתקבלו בברכה, כרגיל.

אירוע נוסף שכדאי לסמן ביומנים הוא "סמינר וידאו אינפוט". מדובר בכנס וידאו מקצועי, ראשון מסוגו בארץ, אשר יתקיים בסינמטק ת"א החל מיום רביעי ה-1.12 ובו יועברו סדנאות והרצאות בנושאים כמו צילום, עריכה, בימוי ואפקטים ויזואליים. הרצאת הפתיחה היא גם היחידה שאינה כוללת תשלום, אך מצריכה הזמנת מקום מראש. באופן אישי, אותי היא גם הכי מעניינת – מדובר בפאנל תחת הכותרת "דור חדש בקולנוע הישראלי בימוי והפקת סרט קולנוע באורך מלא – מתנאי גרילה ועד לתקציבי קרנות". ניפגש שם.

ואם היומנים כבר פתוחים על תחילת בדצמבר, היכונו לפסטיבלון "כלבת" כאן בבלוג. כי לסרט האימה הישראלי הראשון, מגיעה יותר מסקירה אחת. במיוחד אם הוא פשוט אחלה של סרט.

תגובות

  1. עידן וילנצ'יק הגיב:

    די כבר עם כלבת.הלוואי שיכשל.

  2. אלי שגב הגיב:

    איזה פרק ראית של "רמזור"?
    דווקא סדרה מאד מצחיקה לדעתי 🙂

    1. זה היה פרק בו ניר לוי קושר מישהי באזיקים (ושוכח מזה), בזמן שליאור כלפון לא הצליח לרגש את אשתו במיטה, או משהו בסגנון. זה מה שאני זוכר במעורפל, את כל השאר הדחקתי ממבוכה…
      אבל כמובן שאין לי דעה אמיתית או מגובשת על הסדרה, ודאי שלא אשפוט אותה על סמך פרק בודד.

  3. דני הגיב:

    "אצלנו הוא אמור לעלות ב-17 בפברואר. שזה אמנם שבוע וחצי לפני ליל האוסקרים"

    חשבתי שהשנה טקס האוסקר יתקיים בינואר לא?

    1. אור הגיב:

      הכרזת המועמדים היא ב25 בינואר. האוסקר חודש אח"כ.

  4. נטע הגיב:

    לשמחתי הרבה ראיתי את "ברבור שחור" בשבוע שעבר בהקרנה לסטודנטים לקולנוע בקולומביה. בלי ספויילרים – זה סרט אפל ומטריד, במיטב המסורת הארונופסקית, שמשלים יחד עם "המתאבק" צמד מעניין של סרטים (בהחלט אפשר להסתכל על זה כגרסה הנשית של המתאבק, עם דמות אחת מרכזית ומתוסבכת וכמה דמויות לוויין). אם נטלי פורטמן לא לוקחת אוסקר – אני עז (ולו בזכות המראה האנורקסי שעורר בי דחף פולני לדחוף לה עוגייה או משהו). בשיחה אחרי ההקרנה עם ארונופסקי התברר שהבחור צנוע ומקסים. אחד הסטודנטים אמר לו בהתלהבות "אתה הולך לביים את וולברין. מזל טוב" והוא פשוט השפיל מבט ומלמל "כן, כן. אני עוד לא יודע על זה כלום, אבל זו תהיה הפעם הראשונה שאני לא אהיה האדם היחיד בחדר שרוצה לעשות את הסרט". בקיצור – יש למה לחכות.

  5. דני – האוסקר יתקיים השנה ב-27 בפברואר. שזה שיפור לעומת תחילת מרץ.

    נטע – גם כתבה בעכבר על "סרטים שאין בישראל" וגם שיחות ברזיה עם דארן ארונופסקי. אני מעניק לך את תואר טיז השבוע ומפציר בך להמשיך לגרום לכולם פה לקנא עם דיווחים מהעיר בה הכל קורה.
    (בדיוק אתמול סיפרה לקוחה מבוגרת לכל עובדי הדלפק באוזן השלישית על הבת המוצלחת שלה, שגרה בניו-יורק ו"גילתה" סינמטק חדש מתחת לבית שלה. "אין שם איפה לראות סרטים" היא אמרה, בזמן שאני מתתי קצת מבפנים…)

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.