אוסקר 2021/22: הימורים על הזוכים בכל הקטגוריות
25 במרץ 2022 מאת אור סיגוליבעוד שלושה ימים תסתיים העונה הארוכה של האוסקר ה-94, כזו שעקבנו אחריה פה בסריטה ללא הרף. עכשיו אנחנו בישורת האחרונה, וזה הזמן של עופר ליברגל ושלי להמר על מי ייקחו את הפרסים, ולאיזה עולם קולנועי נתעורר ביום שני בבוקר.
זאת הייתה עונה די מנומנמת רוב הזמן, אבל ממש בשבועות האחרונים התרחשו כל מיני מהפכים שלגמרי שלפו אותנו מהמסלול, וכן, ההימורים השנה קשים למדי. אפרט על כל קטגוריה כשנגיע אליה.
בשנה שעברה ידענו ש"ארץ נוודים" ייקח את פרס הסרט, אבל היו הרבה דברים תלויים באוויר. עופר הצליח עם 17 הימורים נכונים מתוך 21 קטגוריות, ואני עם 18 (בזכות ההימור שלי על אנתוני הופקינס. הפעם האחרונה שאזכיר את זה, כפי הנראה, אז בואו נקח רגע להתגעגע).
מעבר להימורינו, אם אתם רוצים עוד קצת מבט על העונה הזו לפני הטקס, אתם יכולים לחזור לטקסט שכתבתי על המהפך בדקה ה-90 של "קודה", מחשבות כלליות על המרוץ בקטגוריות הראשיות, וכמובן רשימת המועמדים המלאה. לכל הטקסטים השנה, אתם יכולים פשוט ללחוץ על התגית "אוסקר 2021/22" בסוף הטקסט. יש לא מעט שם.
הטקס ישודר ב-yes ביום שני לפנות בוקר, ואני אהיה פה בלייב בלוגינג כמו שעשינו בשנים האחרונות, מנסה קצת להוציא את המיטב והמשעשע מכל המפלצת הזו. מוזמנות ומוזמנים. אבל לפני – סיכון המוניטין השנתי שלנו.
הפעם לעופר ולי יש יותר קטגוריות שאנחנו מסכימים עליהם מאי פעם, אז במקום ללכת לפי הסדר הקבוע של חשיבות, אני אתחיל עם הקטגוריות בהן אנחנו חלוקים, ומשם לקטגוריות עליהן הימרנו זהה. כמובן שגם הוספנו למי אנחנו היינו מצביעים, ואיזו היעדרות הכי חסרה לנו.
הימורים לזוכי האוסקר ה-94
העיצוב האומנותי הטוב ביותר:
הימור | בחירה אישית | היה צריך להיות פה | |
אור | סמטת הסיוטים | חולית | הכרוניקה הצרפתית |
עופר | חולית | הטרגדיה של מקבת' | הכרוניקה הצרפתית |
אין ספק שההימור הנכון פה הוא של עופר, כי "חולית" עומד כנראה לפרק את התחרות בכל האספקטים האומנותיים-טכניים, אבל בדיוק בגלל זה אני מתפרע (זה לא יקרה הרבה בהמשך) והולך על הסטים התקופתיים והעשירים מהמותחן של גיירמו של טורו. עד כה שני הסרטים של הבמאי המקסיקני שהיו מועמדים פה גם זכו ("המבוך של פאן", "צורת המים"), אז אולי גם השלישי.
הסרט הקצר הטוב ביותר:
הימור | |
אור | The Long Goodbye |
עופר | Ala Kachuu: Take and Run |
הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר:
הימור | |
אור | קול הניצחון: סיפורו של אתלט |
עופר | שלושה שירים לבנאזיר |
גם עופר וגם אני הלכנו על סרטי נטפליקס. כן צריך להזכיר שהמוביל לפי הקונצנזוס הוא בכלל סרט שלישי, "מלכת הכדורסל" שהופק על ידי הניו יורק טיימס, ואם יזכה אולי עוד יביא לבמה את שאקיל או'ניל. משהו לקחת בחשבון.
הסרט הטוב ביותר:
הימור | בחירה אישית | היה צריך להיות פה | |
אור | קודה | כוחו של הכלב | חופש מוחלט |
עופר | כוחו של הכלב | ליקריץ פיצה | הבת האפלה |
זאת הקטגוריה האחרונה בה עופר ואני מהמרים על משהו שונה, או שאולי בכלל הקטגוריה הראשונה, תלוי איך מסתכלים.
לפחות מהמקום שלי, אני עושה את זה בחשש גדול כי זכייה של "קודה" היא באמת חסרת תקדים ביחס למה שאנחנו יודעים על האוסקר. אני לא נוטה ללכת נגד סטטיסטיקות, אבל הפעם אני חושב ששיטת ההצבעה החדשה תעמוד לצדו. עופר דווקא מאמין שהתרוממות שלו לאחרונה תביא לבאקלש. יהיה באמת מסקרן עד הרגע האחרון.
וכעת, לקטגוריות בהן הימרנו זהה, וכמה מחשבות עליהן כי למה לא.
הבימוי הטוב ביותר:
הימור | בחירה אישית | היה צריך להיות פה | |
אור | קמפיון – כוחו של הכלב | קמפיון – כוחו של הכלב | דוקארנו – טיטאן |
עופר | קמפיון – כוחו של הכלב | קמפיון – כוחו של הכלב | ג'ילנהאל – הבת האפלה |
על אף הפיצול בפרס הסרט, שנינו מאמינים שקמפיון תיקח, תהיה לאישה השלישית שלוקחת את פרס הבימוי (והשנייה ברציפות, אחרי קלואי ז'או). האמת שכל זוכה אחר יהיה מפתיע במיוחד, בטח אחרי שקמפיון ניצחה באיגוד הבמאים.
השחקן הראשי הטוב ביותר:
הימור | בחירה אישית | היה צריך להיות פה | |
אור | סמית' – משפחה מנצחת | גארפילד – טיק טיק בום | רקס – טיל אדום |
עופר | סמית' – משפחה מנצחת | קמברבץ' – כוחו של הכלב | קייג' – פיג |
היה איזה רגע בו נראה שאולי קמברבץ' או גארפילד יכולים לעשות מהפך, אבל האהבה הכללית ל"משפחה מנצחת" העידה אחרת. זוהי כנראה שעתו של סמית', אחרי שני הפסדים ("עלי", "המרדף אחר האושר"), וגם אם שנינו חושבים שיש זוכה ראוי יותר, אין ספק שזה יהיה אחד הרגעים המדוברים בטקס.
אם סמית' במקרה לא יזכה, אנחנו עוד נשמע על זה שנים קדימה.
השחקנית הראשית הטובה ביותר:
הימור | בחירה אישית | היתה צריכה להיות פה | |
אור | צ'סטיין – העיניים של תמי פיי | קרוז – אמהות מקבילות | ריינסווה – האדם הגרוע בעולם |
עופר | צ'סטיין – העיניים של תמי פיי | קולמן – הבת האפלה | האיים – ליקריץ פיצה |
אחרי עונה מבלבלת ומשוגעת בתחום השחקנית הראשית, נראה שכולם התפייסו עם זה שג'סיקה צ'סטיין תזכה על הופעתה בביוגרפיה הקולנועית של תמי פיי בייקר. אני מאוד אמביוולנטי לעניין. מצד אחד אני כל כך רוצה לחיות בעולם שבו לצ'סטיין יש אוסקר (זוהי מועמדותה השלישית בסך הכל), אבל מתוסכל שזה על סרט כל כך גרוע. היא טובה פה, אין ספק, אבל חבל לי שזה הסרט שייזכר לשמה. נו, טוב. האוסקר וזה.
בכל מקרה, מכינים את עצמנו למהפך ברגע האחרון.
שחקן המשנה הטוב ביותר:
הימור | בחירה אישית | היה צריך להיות פה | |
אור | קוטסר – קודה | קוטסר – קודה | ברנטל – משפחה מנצחת |
עופר | קוטסר – קודה | קוטסר – קודה | דל טורו – הכרוניקה הצרפתית |
שחקנית המשנה הטובה ביותר:
הימור | בחירה אישית | היתה צריכה להיות פה | |
אור | דבוז – סיפור הפרברים | דאנסט – כוחו של הכלב | דאוד – מאס |
עופר | דבוז – סיפור הפרברים | דאנסט – כוחו של הכלב | נגה – חוצה את הקו |
פרסי שחקני המשנה השנה הם הצפויים ביותר, מכיוון ששני המובילים – קוטסר ודבוז – זכו בכל מה שצריך במהלך העונה, והאהבה אליהם רק הלכה וגדלה. כל זוכה אחר יהיה הלם מוחלט, אבל דברים מופרכים יותר קרו בעבר.
התסריט המקורי הטוב ביותר:
הימור | בחירה אישית | היה צריך להיות פה | |
אור | ליקריץ פיצה | האדם הגרוע בעולם | חופש מוחלט |
עופר | ליקריץ פיצה | האדם הגרוע בעולם | לוקה |
אחד ההימורים שבהם אני הכי פחות בטוח. כבר התרגלנו למחשבה שפול תומס אנדרסון יזכה השנה באוסקר הראשון שלו על חביב המבקרים "ליקריץ פיצה", אבל אני ממש מרגיש שזה לא יציב כפי שהאמנו. הקטגוריה הזו באמת נוטה ללכת לסרט המגניב ביותר, אבל התסריט של אנדרסון מאוד משונה ויכול להיות שהאקדמיה תקבל רגליים קרות ולא תרצה להעניק לו האוסקר על זה. "בלפסט" או "אל תסתכלו למעלה" (זוכה איגוד התסריטאים) בהחלט יכולים לתקוף מהצד.
התסריט המעובד הטוב ביותר:
הימור | בחירה אישית | היה צריך להיות פה | |
אור | קודה | כוחו של הכלב | חוצה את הקו |
עופר | קודה | הנהגת של מר יוסוקה | חוצה את הקו |
אפילו עופר, שמהמר על "כוחו של הכלב" בפרס הסרט, חושב שהתסריט יגיע לשון הדר, הסיכוי היחיד שלה לקבל אוסקר על סרטה "קודה" (היא איננה חלק מצוות המפיקים). האם זה באמת כל כך מוחלט, או שמגי ג'ילנהאל גם היא יכולה להצליח עם "הבת האפלה"?
הצילום הטוב ביותר:
הימור | בחירה אישית | היה צריך להיות פה | |
אור | חולית | סמטת הסיוטים | טיטאן |
עופר | חולית | כוחו של הכלב | האביר הירוק |
גם כאן "כוחו של הכלב" נמצא במאבק. "חולית" הוא כמובן הסרט הגדול ביותר, גרג פרייז'ר זכה באיגוד הצלמים, ולאחרונה האקדמיה די התחממה לקראת סרטי מד"ב ופנטזיה. אבל אולי ארי וואגנר תעשה היסטוריה כצלמת הזוכה הראשונה. אמן.
העריכה הטובה ביותר:
הימור | בחירה אישית | היה צריך להיות פה | |
אור | חולית | טיק טיק בום | חופש מוחלט |
עופר | חולית | טיק טיק בום | ליקריץ פיצה |
"משפחה מנצחת" זכה באיגוד העורכים, ו"חולית" הוא סרט לא גמור בקצב שלא דיבר אל כולם, ועדיין קשה לראות אותו מפסיד. או שנאמר, קשה אבל אפשרי. מה גם שהקטגוריה הזו הולכת ממש צמוד בשנים האחרונות יחד עם קטגורית הסאונד (הפעם האחרונה שסרט זכה בצילום ולא זכה בעריכה היה "ארגו" לפני תשע שנים), ושם זה של "חולית" בהליכה.
הסאונד הטוב ביותר:
הימור | בחירה אישית | היה צריך להיות פה | |
אור | חולית | חולית | האביר הירוק |
עופר | חולית | חולית | האביר הירוק |
…בעצם, פעם אחרונה שסרט ג'יימס בונד היה פה, "סקייפול", הוא זכה בתיקו עם "כוננות עם שחר". אולי זה יעבוד ל-007 שוב.
המוזיקה המקורית הטובה ביותר:
הימור | בחירה אישית | היה צריך להיות פה | |
אור | חולית | כוחו של הכלב | האביר הירוק |
עופר | חולית | כוחו של הכלב | ספנסר |
משהו בי מעט יתבאס כשהאנס זימר יזכה על "חולית" כי זה אולי האלמנט היחיד בסרט שלא אהבתי. בטח לעומת השדרוג שעשה ג'וני גרינווד ל"כוחו של הכלב". ואולי באמת הדברים לא מוחלטים כפי שנראה…
האפקטים החזותיים הטובים ביותר:
הימור | בחירה אישית | היה צריך להיות פה | |
אור | חולית | חולית | יחידת המתאבדים |
עופר | חולית | חולית | האביר הירוק |
ממשיכים עם הסטרייקה של "חולית". באמת קשה לראות פה תוצאה אחרת.
עיצוב התלבושות הטוב ביותר:
הימור | בחירה אישית | היה צריך להיות פה | |
אור | קרואלה | קרואלה | בית גוצ'י |
עופר | קרואלה | סיפור הפרברים | ליקריץ פיצה |
"חולית" בהחלט יכול לנצח גם כאן, אבל מכיוון ש"קרואלה" עוסק בתלבושות, עליהן אחראית ג'ני ביוון ("מקס הזועם: כביש הזעם"), אפשר להניח שזה יקרה. וזה מצחיק, כי כשראיתי את "קרואלה", אי שם במאי 2021, אמרתי לעצמי שהנה הגיע זוכה האוסקר הראשון של השנה. למעשה, אפילו כתבתי את זה. בערך.
השיר המקורי הטוב ביותר:
הימור | בחירה אישית | היה צריך להיות פה | |
אור | אנקאנטו | אנקאנטו | |
עופר | אנקאנטו | אנקאנטו | אנקאנטו (אל תזכירי את ברונו) |
הדעה הרווחת היא שבילי אייליש ואחיה יזכו בקטגוריה הזו בזכות שירם ל"לא זמן למות", אבל אנחנו מאמינים שהפופולריות של "אנקאנטו" והרצון לפרגן ללין-מנואל מירנדה יצליחו להביא להצבעות, אפילו ש"אל תזכירי את ברונו" הוא לא המועמד. ובנינו, "דוס אורוגיטאס" באמת שיר הרבה יותר טוב.
האיפור ועיצוב השיער הטובים ביותר:
הימור | בחירה אישית | היה צריך להיות פה | |
אור | העיניים של תמי פיי | בית גוצ'י | טיטאן |
עופר | העיניים של תמי פיי | העיניים של תמי פיי | הכרוניקה הצרפתית |
לדעתי האיפור ב"העיניים של תמי פיי" הוא אחד הגרועים שראיתי בסרט, אבל כנראה שהוא כן בדרכו להשלים את מהלך "אשת הברזל". אין מה לעשות. אולי "חולית" עוד יוכל להביס אותו.
הסרט הבינלאומי הטוב ביותר:
הימור | בחירה אישית | היה צריך להיות פה | |
אור | הנהגת של מר יוסוקה | האדם הגרוע בעולם | חופש מוחלט |
עופר | הנהגת של מר יוסוקה | הנהגת של מר יוסוקה | מגרש משחקים |
עם עוד שלוש מועמדויות מרכזיות לסרט, בימוי ותסריט, באמת שיהיה מאוד מוזר אם יפן תנוצח.
הסרט התיעודי באורך מלא הטוב ביותר:
הימור | בחירה אישית | היה צריך להיות פה | |
אור | קיץ של נשמה | ||
עופר | קיץ של נשמה | קיץ של נשמה |
סרט האנימציה באורך מלא הטוב ביותר:
הימור | בחירה אישית | היה צריך להיות פה | |
אור | אנקאנטו | לוקה | |
עופר | אנקאנטו | לוקה | בל |
מסתבר שגם עופר וגם אני מאמינים ש"לברוח" ייצא עם אפס מתוך שלוש, אבל הוא בכל זאת עשה היסטוריה ואף אחד לא יוכל לקחת את זה ממנו.
סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר:
הימור | |
אור | רובין עם הכנפיים |
עופר | רובין עם הכנפיים |
במקרים של ספק, בקצרים תמיד כדאי להצביע לסרט של נטפליקס. ואם ארדמן מעורבים בעניין בכלל לא כדאי להסתכן.
ובזאת סיימנו. עכשיו כשיש מתח באוויר אפשר להתקדם לטקס עצמו. מזכיר שוב שאהיה פה בלייב-בלוגינג בליל האירוע. בהצלחה לכל הטובים.
תגובות אחרונות