• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: "קינגסמן: השירות החשאי", "חמישים גוונים של אפור", "אולי בכל זאת", "הקומה השביעית"

12 בפברואר 2015 מאת אורון שמיר

ארבעה סרטים חדשים מקדמים בברכה את סוף השבוע של חג האהבה הנוצרי, הלא הוא ולנטיינז דיי. שימו לב אלו סרטים מופצים בישראל לכבוד המאורע, ניסיתי לתת להם קונטקסט מתאים. פינת הפלוס עמוסה מן הרגיל, אז כדאי שנתחיל.

"קינגסמן: השירות החשאי" (Kingsmen: The Secret Service) מפגיש בשנית את הבמאי מתיו ווהן, התסריטאית ג'יין גולדמן ואמן הקומיקס מארק מילר. בפעם הקודמת זה נגמר ב"קיק אס", והפעם תורו של "קינגסמן", מעין וריאציה היפר-אלימה על סרטי הריגול של שנות ה-60. קולין פירת' מגלם מרגל-על בארגון סודי, הלוקח תחת חסותו פרחח בריטי צעיר ומתוסבך (טיירון אגרטון) ויוצא למנוע מאייל הייטק אקסצנטרי (סמואל אל. ג'קסון) מלהמשיך לחטוף דמויות מפורסמות במטרה להשלים את מזימתו. עוד בקאסט: מייקל קיין, מארק סטרונג, מארק האמיל, סופי קוקסון וסופיה בוטלה בתפקיד יד ימינו של הנבל, חציה אישה וחציה נשק. כתבתי על הסרט לעכבר העיר, עופר עשה זאת כאן אצלנו.
קשר לחג האהבה: אה, שמו של הנבל הוא ולנטיין. אז זה קשור. נראה לי.

"חמישים גוונים של אפור" (Fifty Shades of Grey) שואל בשלטי הפרסומת הענקיים שלו ברחבי הארץ האם אנחנו סקרנים. אני בהחלט סקרן לגלות האם הסרט יהיה שובר קופות גם בישראל, ובהתחשב בכמות ההקרנות שלו בסוף השבוע נדמה שההפצה נערכת לכך. מצד שני, הקרנת עיתונאים לא נערכה, כך שגם כאן הסקרנות משחקת תפקיד, הפעם חיובי פחות. אני חושב שלא תהיה ברירה אלא לדגום אותו בעצמי (עדכון: עשיתי זאת ואף כתבתי על כך לעכבר. בקצרה – סתמי למדי). את ספרה המצליח של אי.אל. ג׳יימס עיבדה למסך הגדול קלי מרסל (״להציל את מר בנקס״) וביימה סאם טיילור-ג׳ונסון (״נער משומקום״), לשעבר טיילור-ווד. את הסטודנטית לספרות והמיליונר חובב הסאדו-מאזו שבמרכז העלילה מגלמים דקוטה ג׳ונסון וג׳יימי דורנן.
קשר לחג האהבה: אני לא באמת הולך להשחיל כאן בדיחה על קשרים וקשירות.

"אולי בכל זאת" (What If) מפגיש על המסך את דניאל רדקליף וזואי קזאן, המתחבטים בשאלת הידידות מול הרומנטיקה. הוא בחור שבור לב שפרש מבית הספר לרפואה בשל כך, היא אנימטורית המצויה בקשר ארוך אבל לא יכולה להתכחש להתאמה המיידית ביניהם. הם מחליטים לנסות להיות חברים, מה שכמובן הופך לפשוט פחות ופחות עם הזמן. מייקל דוז ביים, על פי תסריט מאת אלן מסטאי, המבוסס על מחזה. אדם דרייבר ומקנזי דיוויס תומכים בגיבורים כזוג פרוע ומאוהב בצורה גסה למדי. כתבתי גם על הסרט הזה לעכבר.
קשר לחג האהבה: יש! קומדיה רומנטית! על שברונות לב וידידות אפלטונית. אוף.

"הקומה השביעית" (Séptimo) מגיע אלינו מארגנטינה, ובמרכזו כוכב שוודאי מוכר לקהל הישראלי – ריקרדו דארין (״הסוד שבעיניים״). דארין שוב מגלם עורך דין, שהפעם מתמודד עם הסיוט הגדול ביותר של כל הורה – היעלמותם הפתאומית של ילדיו הקטנים מתחת לאפו. בבוקר של משפט חשוב הוא מסובב את ראשו לרגע אחד בזמן שהם יורדים במדרגות במטרה לצאת מביתם המפואר – והזאטוטים אינם. אשתו (בלן רואדה) חוטפת חום ובדיוק אז מגיעה השיחה עם הדרישה לכופר. פאטחי אמת׳קואה ביים, וגם כתב יחד עם אלחו פלה.
קשר לחג האהבה: מיזוגניה ודמוניזציה של נשים נחשב? כנראה שלא.

פלוס – ספיידי, גודאר וסרטים קצרים

בפינת הפרגונים – עלה לרשת אתר חדש בשם מולטיוורס, שכנגזרת משמו (ריבוי יקומים) יעסוק בקולנוע, טלוויזיה, קומיקס ומה שביניהם, בדגש על גיקיות ופאנבויזם. מאחורי האתר עומד אלון רוזנבלום, חבר יקר ומנהל התוכניה של סינמטק חולון בשש השנים האחרונות, שהיה לי העונג להציץ קצת בפרויקט שלו עוד בשלב מאחורי הקלעים. השבוע עלה האתר לאוויר והוא מפוצץ בתכנים באופן עמוס מלהכיל, בזכות ריבוי כותבים מבורך. רצה הגורל ויומיים אחרי ההשקה הוכרזה הידיעה כי ספיידרמן מצטרף ליקום הקולנועי של מארוול והנוקמים, חומר שמתאים כמו כפפה ליד עבור האתר החדש. נסו והתרשמו.

לתשומת ליבם של יוצרי ויוצרות סרטים קצרים – בקרן גשר הפיקו לוח דדליינים להגשות של סרטים קצרים (מכל סוג) לפסטיבלים בינלאומיים. אפשר לפלח לא רק לפי חודשים וימים, אלא גם לפי סוגים ונושאים. ראיתי בסינמסקופ וחשבתי שכדאי לשתף גם אצלנו.

המלצת צפייה – מגזין הקולנוע ״תקריב״, בעריכת הדוקומנטריסטים רן טל וענת אבן, משיק את גיליון מספר 9 שלו, שיעסוק בנושא המסה הקולנועית. זה יקרה באופן החגיגי הבא: מחר, יום שישי ה-13.2, בשעה 13:30 בסינמטק ת״א תתקיים הקרנה של הסרט ״כאן ואי שם״. אם ברצונכם לראות איך התייחס ז׳אן-לוק גודאר של שנת 1976 אל הסכסוך הישראלי-פלסטיני, בסרט בו הוא משווה את גולדה להיטלר – הנה התוכניות שלכם ושלכן למחר בצהריים. הגיליון התשיעי של תקריב זמין גם אונליין באתר שלהם (תודה לאוהד לנדסמן על המידע וההזמנה).

פתחנו בחג האהבה, ונסיים בו. את הסרטון של לי להב אנימציות אדירות בע״מ לכבוד הוולנטיינז כבר ראיתם וראיתן? יופי, אז תראו אותו שוב:

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.