• פסטיבל דוקאביב 2017 - הדיווח השלישי של עופר
  • שעתם היפה
  • סרטים חדשים: פרק מספר חמש לעלילות ג'ק ספארו
  • פסטיבל קאן 2017 - הדיווח השני של אורון
  • פסטיבל דוקאביב 2017 - דיווח חמישי
  • פרויקט כל זוכי הסרט הטוב ביותר באוסקר - 21
  • פסטיבל קאן 2017 - דיווח ראשון של אורון
  • פסטיבל דוקאביב 2017: דיווח רביעי של עופר
  • המילה האחרונה
  • סרטים חדשים: ״הנוסע השמיני: קובננט״ של רידלי סקוט
  • ״תחושה של סוף״, סקירה
  • ״קולוסאל״, סקירה לקראת הקרנה בסינמטק הרצליה
  • כישלונות נהדרים: הסרטים המאוחרים של צ׳ארלי צ׳פלין
  • שומרי הגקלסיה 2

"מי מפחד מהזאב הרע": תוספת מיוחדת לכבוד הוצאת הדי.וי.די. – ההקלטה מאירוע טרום הבכורה של סריטה

12 באפריל 2014 מאת פבלו אוטין

ביום ראשון ה-4.8.2013, אחד-עשר יום לפני עלייתו של "מי מפחד מהזאב הרע" למסכים, ארגן הבלוג בשיתוף סרטי יונייטד קינג הקרנת טרום בכורה של הסרט במוזיאון תל-אביב. זו הייתה החשיפה הראשונה של הסרט מול קהל רחב בישראל. התוצאה הייתה אירוע גדוש מתנות והפתעות. נכחו בו שני הבמאים אהרון קשלס ונבות פפושדו וגם כל צוות השחקנים הראשיים: צחי גראד, ליאור אשכנזי, רותם קינן ודובל'ה גליקמן. כיבד אותנו בנוכחותו גם עורך הסרט אסף קורמן (שערך גם את "המשגיחים", "הנותנת" וסרטים רבים אחרים והפך בינתיים כבר לבמאי של סרט ארוך ומצופה).

האולם של מוזיאון תל-אביב היה מלא, וכל מי שהגיע קיבל בכניסה סוכריית גומי (כמו אלה שיש בסרט בזירת הרצח), דלי פופקורן, כובע אקסקלוסיבי של "מי מפחד מהזאב הרע", ובנוסף הוגרלו פוסטרים של הסרט שהשחקנים והבמאים חתמו עבור הזוכים בתום האירוע. כלומר, מי שהיה הרוויח בגדול. אבל בין כל הפינוקים, הפינוק המרכזי היה כמובן הסרט הנפלא בפני עצמו בליווי שיחה עם היוצרים לאחר ההקרנה.

לקראת יציאת הדיוידי של "מי מפחד מהזאב הרע", זו הזדמנות מצוינת לראות את "הזאב" שוב, או בפעם הראשונה, וזו גם הזדמנות בשבילנו לשים כאן את ההקלטה של השיחה עם היוצרים שלאחר האירוע, שלדעתנו הייתה מאוד מוצלחת. לפני הסרט נאמרו רצף של תודות, אבל הן לא הוקלטו, אז זו הזדמנות חוזרת להודות לבת כהן, יחצ"נית הסרט שאיפשרה לאירוע הזה להתקיים.

בהתחלה אהרון ונבות יושבים אתי ועם עופר על הבמה ואנחנו שואלים אותם שאלות קצת יותר "רציניות". אנחנו מדברים על במאים כמו רנואר וברגמן ועל הקשר של היוצרים האלה ל"מי מפחד מהזאב הרע"… אין לי מושג איך זה קרה… אחר כך עולים השחקנים שישבו עד אז בין הקהל והאנדרלמוסיה מתחילה.

מומלץ לבדוק כאן למטה את תכני ההקלטה (הכוללת ספוילרים רבים ל"מי מפחד מהזאב הרע" וספוילר קטן גם ל"כלבת"). תמצאו ברשימה למטה לא רק את הנושאים שדיברנו עליהם, אלא גם ובעיקר תיאור ויזואלי של דברים שמתרחשים על הבמה והקלטת הסאונד לא יכלה לקלוט מטבע הדברים. כמו למשל, באמצע המפגש אורון עלה לבמה עם עוגה ומבער ודובל'ה גליקמן לקח אחראיות והדליק איתו את הנר שבעוגה.

האזנה נעימה וחג שמח!

1014199_524618154288818_1990729042_n

להשמעת הקובץ במחשב או בסלולרי לחצו כאן: "טרום בכורה של "מי מפחד מהזאב הרע"" (להורדה: כפתור ימני ושמירה)

להאזנה כאן בבלוג:

אורך ההקלטה: 56:04

נושאי ההקלטה:

00:00 ההיבט המוסרי של "מי מפחד מהזאב הרע" – הצדקת הפעלת האלימות

4:22 כיצד יוצרים את האיזון הדק בין הקומי לבין המזעזע

11:40 כיצד מחליטים איפה הגבול המוסרי בסוג האלימות הגראפית שמראים בסרט?

15:00 הפער בין ויז'ואל אינטימי לבין פסקול אפי/בומבסטי ובעיית הריאליזם בסרטי הז'אנר בישראל.

20:30 תיאור ויזואלי: השחקנים עולים לבמה: רותם קינן, דובל'ה גליקמן, ליאור אשכנזי וצחי גראד

22:49 האם רותם קינן פחד באמת מדובל'ה גליקמן על הסט?

24:30 תיאור ויזואלי: דובל'ה גליקמן מתייחס לכלי "עינוי" שיש בשולחן לידו על הבמה: פטיש, פלייר, סכין ועוד.

24:45 מתחילות השאלות מהקהל

25:30 תיאור ויזואלי: אורון עולה לבמה עם עוגה ונר. תוך כדי שפבלו אומר שצריך לשיר שיר לימולדת, אורון מוציא מבער והקהל מוחא כפיים. דובל'ה גליקמן בהתחלה מהסס אך מיד לוקח את המבער, מדליק אתו את הנר והקהל משתגע.

27:40 השאלות מהקהל ממשיכות: הבדלים בין התקבלות הסרט בארץ לבין חו"ל, בעיקר בהומור.

30:50 מה גרם לשחקנים להאמין בפרויקט כה יוצא דופן בנוף הקולנוע הישראלי?

35:30 למה יש רמזים על מי הרוצח? ולמה הכניסו לסרט ערבי עם סוס?

40:20 כיצד עובדת חלוקת התפקידים בין שני בימאים?

43:10 סט צילומים מאוד גברי

44:20 איך התמודדו עם בעיית האפקטים המיוחדים בסרט?

48:17 מתי מבינים שהפרויקט עובד ואפשר לצאת לצילומים?

50:20 תיאור ויזואלי: לאחר שנבות מעיר לדובל'ה להתנהג יפה, דובל'ה לוקח את המבער ומאיים על הסובבים אותו.

50:30 אהרון חוזר לענות על השאלה הקודמת ומספר איך נבות הוציא אותו מכיתת הלימוד והביא אותו לביים.

53:00 תיאור ויזואלי: אסף קורמן העורך קם מכיסאו ומקבל מחיאות כפיים.

53:30 כיצד החליטו מתי להשתמש בסלו-מושן ומסר לסיום.

1001428_524618137622153_1939000249_nבונוס נוסף: לחובבי הקולנוע הקוריאני, מאמר על ההשפעות של הקולנוע הדרום קוריאני על "מי מפחד מהזאב הרע".

השאר תגובה