• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: "מבצע חמניה", "ציידי האוצרות", "אגדת חורף"

13 בפברואר 2014 מאת אורון שמיר

כזה סופש חלש אני לא זוכר מזה זמן מה. יש לנו שלושה סרטים חדשים על הרדאר, ואף אחד מהם לא התחבב עלינו באופן יוצא דופן (כולל זה שאיש מאיתנו לא ראה). מהסופשים האלה שבהם מנסים להיזכר מה עלה בשבוע שעבר שטרם צפינו בו, מוציאים את רשימת ההשלמות או סתם הולכים לבקר באוזן. אבל אולי אני סתם מגזים? בואו נציץ בסרטים בכל זאת, אולי דעתי תשתנה.

"מבצע חמניה", שאיתו נפתח עקב ההעדפה המתקנת של הבלוג לתוצרת מקומית, הוא סרטו החדש של אברהם קושניר. לא אבי, אברהם, הבמאי של "ברוריה". מאחורי הקלעים מדובר בסיפור מעניין למדי, שכן על הסרט חתום "תסריטאי בעילום שם", ההפקה מושקעת ברמה של תורם יהודי-ציוני סודי, והעלילה עוקבת אחר מדינת ישראל של שלהי עידן דוד בן גוריון המנסה לפתח פצצת אטום מתחת לאף של מעצמות העולם. יהורם גאון מככב כראש המוסד, צופית גרנט היא סגניתו, דניאלה קרטס ויוסי מרשק הם דוקטורנטים מבריקים בחוג לפיזיקה גרעינית באוניברסיטה העברית (כן כן) והמנחה שלהם, אותו מגלם ברוך ברנר, הוא האיש שעליו מוטלת המשימה הלאומית. עוד הפתעות – עמנואל הלפרין כדיפלומט צרפתי, וסשה דמידוב בתפקיד אדריאן ברודי. אני יודע שזו לא הייתה כוונת היוצרים, אבל עבורי הסרט הזה משלים טרילוגיה של קומדיות מוסד ישראליות, יחד עם "המוסד הסגור" ו"כידון". לכו לצפות בו בראש כזה.

"ציידי האוצרות" (The Monuments Men) הוא היציאה האחרונה של חובב ההיסטוריה ג'ורג' קלוני, ששוב התחשק לו לביים. הפעם הוא שם פעמיו אל סיפור יוצא דופן מימי מלחמת העולם השנייה, אז הקימו האמריקאים צוותים מיוחדים שמטרתם לאתר ולהציל… יצירות אמנות שהחרימו הנאצים. כי זה מה שחשוב, הרי. לצד קלוני, שליהק את עצמו לתפקיד הראשי, מככבים מאט דיימון, ביל מאריי, בוב באלבן, ג'ון גודמן, ז'אן דז'ורדן וקייט בלאנשט במבטא ספק-צרפתי. ניסיתי להביע את סלידתי מהסרט בביקורת שלי בעכבר העיר, אור יכתוב עליו אצלנו ויש לי הרגשה שזה לא יהיה לגמרי אוהד, בואו ננסח זאת כך.

"אגדת חורף" (Winter's Tale) הוא הסרט הזה שלא ראינו עדיין מן הבציר השבועי, והוא בהחלט היה נהנה מהספק אלמלא היה בכורת הבימוי של התסריטאי עקיבא גולדסמן (שכתב לרון האוורד וג'ואל שומאכר את סרטיהם האיומים ביותר, בין היתר). אני נוהג לכנותו "האנטיכרייסט", אבל אל תדבקו ממני, כי תמיד קיים הסיכוי שהמעשייה על אדם שאהובתו מתה בזרועותיו והוא יוצא להצילה בעזרת מסע של גלגול נשמות, תהיה יצירה מדהימה. הקאסט כולל את קולין פארל, ג'סיקה בראון פינדלי, ראסל קרואו, ג'ניפר קונולי והופעות אורח רבות. אם הלכתם או הלכתן, ספרו איך היה.

טוב, משום מה לא ממש עבד לי הקטע של לשנות את דעתי על הסרטים על ידי הצגתם. אפשר עזרה?

נ.ב. – משהו לצפות לו בשבוע הבא:
פורום מבקרי הקולנוע בישראל (שאני חבר בו ופבלו מנהלו), פוצח בסדרת מפגשים בסינמטק ירושלים תחת הכותרת "מועדון המבקרים" – שני מבקרים או מבקרות, משוחחים על סרט אחד. הסרט שנבחר לפתוח את הסדרה הוא "כח משיכה" (Gravity), שזכה בין היתר להיות סרט השנה של הפורום בקטגוריית הלא-ישראלים. זה קורה ביום שלישי ה-18.2 בשעה 20:30, ועל הסרט ידברו יעל שוב (טיים אאוט) ודורון פישלר (עין הדג). שלא תגידו שלא כיף בירושלים.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.