• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: "תור: העולם האפל", "המשחק של אנדר", "הרשות החמישית", "סוף סוף וגאס", "ביזנטיום", "כל הזמן שבעולם"

31 באוקטובר 2013 מאת אורון שמיר

שישה סרטים חדשים עולים היום לאקרנים, והם מגוונים למדי מבחינת הז'אנרים, גם אם לא בשפות המדוברות בהם. אז יש לנו סרט קומיקס, מד"ב מבוסס על ספר, קומדיה רומנטית עם טוויסט, אימה גותית, קומדיית קשישים ואיך אפשר בלי – סרט שמנסה להיות חדשות ולא מבין למה הוא לא מצליח בכך.

"תור: העולם האפל" (Thor: The Dark World) הוא סרט הסולו השני של גיבור העל החייזרי/סקנדינבי, שמגיע אחרי "הנוקמים" ו"איירון מן 3", וסרט מספר עזבו-אותי-באמאשכם בפרנדצ'ייז של מארוול/דיסני. כריס המסוורת' שב לגלם את תור, הפעם ללא הגרש אחרי האות ת', ואיתו חוזרים לאקשן גם טום הידלסטון כלוקי, נטלי פורטמן כד"ר פוסטר, קאט דנינגס בתפקיד המתמחה שלה, ועוד ועוד. העלילה הפעם נוגעת לרשע קדמון שמתעורר מרבצו (כריסטופר אקלסטון) כדי לסגור חשבון עם עולמו של תור, ובדרך לשם גם לדרוס את כדור הארץ. לבמאי קוראים אלן טיילור, אם אתם חייבים וחייבות לדעת. אור כתב על הסרט לבלוג, ולמנה ראשונה נסו את דעתי שלי כפי שנכתבה עבור עכבר העיר.

"המשחק של אנדר" (Ender's Game) הוא הסרט הגדול השני של סוף השבוע. מדובר בעיבוד לספר המד"ב המוערך של אורסון סקוט קארד, על עולם עתידני שבו ילדים נשלחים לפנימיות צבאיות בחלל כדי להתכונן למתקפה חייזרית, כמו זו שכמעט וסיימה את החיים על פני כדור הארץ בעבר. אסא באטרפילד ("הוגו") מככב כאנדר, ולצידו ילדים כוכבים כמו אביגייל ברסלין, והיילי סטיינפלד ("אומץ אמיתי", ועל המסכים ממש עכשיו גם כיוליה ב"רומיאו וג'ולייט"). הקאסט הבוגר כולל את הריסון פורד, ויולה דייויס ובן קינגסלי (גם הוא מ"הוגו", כשחושבים על זה). הבמאי הוא גאבין הוד ("חקירה מעבר לקווים", "אקס-מן: המקור – וולברין") וגם הפעם אפשר לצפות לטקסט בבלוג, בנוסף למה שכתבתי לעכבר.

בפינתינו "הכינותי מראש", שני סרטים שאור כבר כתב עליהם כאן אצלנו: "ביזנטיום" (Byzantium), שובו של ניל ג'ורדן ("ראיון עם ערפד") לז'אנר מוצצי הדם, עם ג'מה ארטרטון וסירשה רונן בתפקיד אם ובת ערפדיות (חפשו אותו באימת החודש האחרון); וגם "כל הזמן שבעולם" (About Time), קומדיה רומנטית על נוסע בזמן (דומנל גליסון) ואהובתו (רייצ'ל מקאדמס), שהוקרנה בפסטיבל חיפה. את הסרט ביים ריצ'רד קרטיס, מי שחתום על כמה מהקומדיות הבריטיות-רומנטיות הבולטות של השנים האחרונות ("אהבה זה כל הסיפור", "ארבע חתונות ולוויה אחת", "נוטינג היל", "יומנה של ברידג'יט ג'ונס", מספיק לא?).

קומדיה נוספת שעולה בסופש היא "סוף סוף וגאס" (Last Vegas), אבל הפעם אין לנו טקסט עליה. העלילה נשמעת כמו המשכון מאוחר למדי של סדרת "בדרך לחתונה", כאשר ארבעה חברים-הכי-טובים יוצאים למסיבת רווקים בלאס וגאס. אלא שהחבר'ה כבר עברו את השישים, ולחגוג כמו פעם מתגלה כבעיה. ג'ון טרטלטאוב ("אוצר לאומי") ביים וגייס את מורגן פרימן, רוברט דה נירו, מייקל דאגלס וקווין קליין. כולי תקווה שהם לא מתבזים, אלא רק מתבזבזים. אחרון חביב (?) הוא המותחן המבוסס אירועים אמיתיים ששמו "הרשות החמישית" (The Fifth Estate), עם בנדיקט קאמברבץ' בתור ג'וליאן אסנג', האיש מאחורי "ויקיליקס" וכל הסיפור ההוא, כלומר הפסיכופט שמשום מה נחשב ללוחם צדק. דניאל ברוהל ("Rush") מגבה אותו בתור זה שעל ספרו מבוסס הסרט, ביל קונדון ("נערות החלומות", טקסי אוסקר) ביים, ואני תהיתי בשביל מה היינו צריכים את זה.

לסיום, תזכורת אחרונה – מחר, שישי ה-1.11 בשעה 11:00, אנחנו בקולנוע לב אשר בדיזנגוף סנטר, בהופעה מיוחדת של "גרנד מאסטר" (The Grandmaster). על הבימוי – וונג קאר וואי. על המכות – טוני לונג בתפקיד ייפ מן. על המיקרופון לפני ואחרי הסרט – אור, עופר ואנוכי. נשמח לראותכם ולראותכן.

תגובות

  1. ביזנטיום הוא קשקוש. וחבל, במאי טוב, 70% מהזמן.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.