• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

עלו השבוע: "העולם מצחיק", "פרומתיאוס", "טרה פרמה" ו-"ליבו של קונור"

15 ביוני 2012 מאת אורון שמיר

ארבעה סרטים חדשים עולים השבוע אל בתי הקולנוע, מכל הסוגים והמינים. שניים מהם מצופים עד מאוד, אחד מהם הוא המלצה אישית שלי ועל שלושתם אני מבטיח סקירות שלנו, עם חלוקה שיוויונית בין הבלוגרים. עם הסרט הנותר אתם מוזמנים ומוזמנות לסייע לנו. דרך אגב, אתמול נעדרתי מהבלוג בשל עניינים אישיים ולכן אני מתנצל על האיחור בהעלאת הפוסט, וגם על צינור הביוב שהתפוצץ וזרם אתמול לאיזור התגובות. ונעבור לסרטים.

"העולם מצחיק" הוא סרטו החדש של שמי זרחין, שש שנים (וספר) אחרי "אביבה אהובתי". זרחין שב אל טבריה גם בסרטו הנ"ל, מפגיש מספר רב של דמויות וקווי עלילה בסדנת כתיבה, ומקבץ למסך אחד כמות בלתי סבירה של שחקנים ושחקניות מוכרים ומוערכים. למעשה, נדמה לי שאין מקום לכולם בכרזת הסרט. עופר צפה בו ויחווה את דעתו בימים הקרובים, ואגב – הסרט נועל היום את פסטיבל קולנוע דרום בשדרות במקביל ליציאתו לאקרנים בכל רחבי הארץ.

בגלל האיחור בהעלאת הפוסט, על "פרומתיאוס" ("Prometheus") אפשר כבר לקרוא את סקירתו של אור. סרטו החדש של רידלי סקוט, התחיל בתור שמועה על היותו פריקוול ליקום של "הנוסע השמיני" ("Alien"), המשיך כפריקוול רשמי ופילג את קהל המעריצים בשלב הציפיות. מעניין יהיה לראות כיצד הוא יתקבל רשמית. העלילה מספרת על חוקרי חלל המתחקים אחר רמזים למקורותיו של המין האנושי ומוצאים דווקא את כיליונו האפשרי. מייקל פאסבינדר, נעמי ראפאס, שרליז ת'רון, אידריס אלבה וגאי פירס מככבים. אפשר גם בתלת-מימד.

כיוון שאני אישית לא צפיתי בשניים שלעיל, ההמלצה שלי הולכת אל סרטו החדש של עמנואל קריאלזה האיטלקי – "טרה פרמה" ("Terra Ferma", או "יבשת" בעברית). הבמאי של "רספירו" ו-"המסע אל החלום" מגיש מעין איחוד תמתי בין שני סרטיו הקודמים. זהו סיפורו של אי קטן בדרום איטליה – בדגש על משפחה אחת של אמא, בן, דוד וסבא – אשר נאלצת להתמודד עם היכחדות ענף הדייג באי, התגברות התיירות המקומית והנושא הבוער של מהגרים ופליטים ממדינות אפריקה. מאוד רלוונטי גם אלינו, זה בטוח, אבל קריאלזה הוא אמן הדרמה והרגש ומוותר על דידקטיות מכל סוג. זה סרט אנושי מאוד, על אנשים ותו לא. סקירה מלאה – בקרוב.

אחרון חביב הוא "ליבו של קונור" ("A Warrior's Heart"), המספר על כוכב ספורט בתיכון אמריקאי, אשר מתמודד עם מותו של אביו במלחמה בעיראק ומוצא אהבה חדשה. קלן לוץ ואשלי גרין – שני שחקנים פחות ראשיים מסדרת "דמדומים" – מאיישים את התפקידים המובילים הפעם.  לבמאי קוראים מייקל פ. סירס.
בחרו בתבונה וחזרו הנה כדי לספר לנו מה ראיתם או לקרוא את דעותינו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.