• כחום הגוף
  • אוסקר 2023/24: הטקס בסיקור חי
  • אוסקר 2023/24: מהמרים על הזוכים
  • מאהבת, מטרידנית, רוצחת
  • אוסקר 2023/24: דירוג כל הסרטים המועמדים
  • אוסקר 2023/24: איך הלך עם ההימורים המוקדמים
  • אוסקר 2023/24: רשימת המועמדים המלאה

עלו השבוע: "החבובות", "אלוהי הקטל", "מלנכוליה", "סילבסטר בניו יורק", "שירות המתנות החשאי של ארתור", "בונראקו"

8 בדצמבר 2011 מאת אורון שמיר

שישה סרטים חדשים עולים השבוע בבתי הקולנוע. שלושה מהם בעלי פרופיל גבוה וכולם יכוסו כאן בבלוג במהלך סוף השבוע. בקשר לשלושה האחרים, בואו נגיד שאני לא מבטיח שום דבר.

הסרט החדש של "החבובות" ("The Muppets") סוף סוף נוחת בבתי הקולנוע, אחרי קמפיין שיווק שהוציא ממני שני פוסטים לא אוהדים ואף הוציא ממני את החשק לצפות באיחוד הלגמרי מרגש של החבובות. אני מקווה שהערב אוכל להתגבר על עצמי ולסור ולצפות בסרט. אל דאגה, אור כבר ראה אותו ויכתוב סקירה שתעלה כאן ביומיים הקרובים. רק נזכיר שמדובר בתסריט של ניקולס סטולר וג'ייסון סיגל, שגם מככב, אותו ביים ג'יימס בובין ("טיסת הקונקורד"). העלילה לא ממש חשובה, וכמו כל סרט של החבובות נוגעת לניסיון להרים עוד מופע אחרון ודי של קרמיט, מיס פיגי, גונזו, השף השבדי ושאר חבריהם הפרוותיים.

מצחיק שממש באותו סוף שבוע של הסרט העולץ הזה, עולים בארץ גם שני סרטים מדוברים לא פחות אך קודרים בהרבה, מאת שני מאסטרים שחייהם האישיים סיבכו אותם ואולי אף גרמו להם להשקיע קצת יותר בסרטים החדשים שלהם (תיאוריה פרטית וטיפשית שלי). האחד הוא רומן "עבריין מורשע" פולנסקי, אשר מציג עיבוד קולנועי למחזה המצליח של יסמינה רזה ושמו "אלוהי הקטל" ("Carnage"). זהו סיפורם של שני זוגות הורים (ג'ודי פוסטר, ג'ון סי ריילי, קייט ווינסלייט וכריסטוף וולץ), הנפגשים בכדי לדון בקטטה שפרצה בין הילדים של כל אחד מהם, במהלכה האחד פצע את חברו. די קשה להאמין לאן זה מתדרדר משם ואני מתכוון לעלילה ולא לאיכות הסרט, שרק מאמירה כל הזמן. אני אהבתי ואעלה את דעתי המלאה בקרוב מאוד. על הסרט השני אתם כבר יכולים לקרוא אצלנו בבלוג. זהו "מלנכוליה" ("Melancholia") של לארס "אני לא באמת נאצי" פון טרייר, המספר על שתי אחיות (קירסטן דאנסט ושרלוט גינסבורג) המתמודדות עם משברים אישיים וגוף שמימי המאיים להתנגש בכדור הארץ ולהחריבו. ובגוף שמימי אני מתכוון לכוכב לכת, חבורת ראשים כחולים שכמותכם.

שלושת הסרטים האחרים נעים אף הם בתוך קשת רחבה של סגנונות. הראשון הוא סרט האנסמבל "סילבסטר בניו יורק" ("New Year's Eve") ובו יותר מדי שחקניות ושחקניות נדחסו אל תוך סרט של גארי מארשל (כמו ב"יום האהבה" שלו) כדי ליצור פסיפס סיפורי אהבה קצרים המתרחשים כולם בערב ראש השנה הלועזית. סרט הילדים המונפש בעל השם הקצרצר והקליט "שירות המתנות החשאי של ארתור" ("Arthur Chistmas"), מתמקד בבנו של סנטה קלאוס בערב חג המולד. ג'יימס מקאבוי, יו לורי וביל ניי בין המדבבים. ולשם גיוון, סרט שדווקא לא מתרחש במהלך חג נוצרי – "בונראקו" ("Bunraku") אקשיונר המתחולל בעולם עתידני בו אין רובים אבל יש הרבה רוע שצריך למגר. ג'וש הארטנט, דמי מור, וודי הארלסון ורון פרלמן מככבים ועל כס הבמאי יושב הישראלי שעובד בהוליווד גיא משה ("Holly"), אשר אף כתב את התסריט יחד עם בועז דוידזון. אין, הכל קומבינות שם בהוליווד, אני אומר לכם. מה לכן ולכם יש להגיד?

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.