• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "ממלכת החיות", "קולומביאנה" וגם חגיגות השנה של "הטרמפיסט"

1 בספטמבר 2011 מאת אורון שמיר

שני סרטים חדשים בלבד מצטרפים אלינו בסוף השבוע הזה, שניהם מעולם הפשע ואחד מהם אפילו לא באמת חדש (אבל זה לא מפתיע אף אחד). לכן, אתייחס בהרחבה גם אל אירוע קולנועי יוצא דופן שעתיד להתרחש מחר בסינמטק התל-אביבי. אבל קודם העולים החדשים.

ראשון הוא "ממלכת החיות" ("Animal Kingdom"), דרמת הפשע האוסטרלית אשר כבשה את אור סיגולי בפסטיבל חיפה האחרון והביאה את שחקנית המשנה שלה, ג'קי וויבר האלמונית יחסית, עד למועמדות לאוסקר האמריקאי בשנה שחלפה. קריאה בטקסט של אור מלפני כמעט שנה חושפת תחזית שהתגשמה בנושא, כאשר כעת מתמלאת בקשתו השניה והסרט יוצא לאקרנים בישראל. סרט הביכורים של דייויד מישוד מגולל את סיפורה של משפחת פשע ממלבורן ומתמקד בבן הצעיר. עוד מופיעים: ג'יימס פרצ'ויל, גאי פירס וגואל אדגרטון.

השני הוא "קולומביאנה" ("Colombiana") שממש הרגע יצאתי מההקרנה שלו, כך שמובטח טקסט שלי עליו ביום-יומיים הקרובים. מדובר בהפקה של לוק בסון, בבימויו של אוליבר מגהטון ובכיכובה של זואי סלדנה (נייטרי מ"אווטאר"). בשנת 1992 קטלייה הקטנה עדה לרצח הוריה בידי ברון פשע קולומביאני, אי שם בבוגוטה. היא נמלטת אל ארה"ב ומוצאת מקלט אצל הדוד אמיליו (קליף קרטיס) בשיקאגו תחתית. חמש עשרה שנים לאחר מכן הופכת הילדה למתנקשת-על, אשר מחפשת נקמה באנשים האחראים על מות הוריה, כאשר ה-FBI על זנבה.

ובחצות הליל שבין שישי לשבת, תתרחש בסינמטק ת"א הקרנת גב אל גב של "הטרמפיסט" מול "ג'ו + בל", שניהם סרטי קאלט ישראליים. הראשון חוגג שנה של הקרנות חצות בכל יום שישי הראשון של כל חודש, השני מסיים חודש מוצלח של הקרנות מסוג זה. על "ג'ו + בל" כתב עופר וכתבתי גם אני. על תופעת "הטרמפיסט" ודאי שמעתם, ואם לא אז קראו את כל הסיפור על כיצד מצא יניב אידלשטיין עותק של סרט ישראלי אבוד והפך אותו לקומדיית קאלט מטורפת במסורת "מופע הקולנוע של רוקי", כלומר כולל השתתפות פעילה של הקהל במהלך ההקרנה. קראו גם את הניתוח המעניין של עופר לסרט, שנחשב לאחד הגרועים בכל הזמנים וחיזרו הנה במהלך השבוע הבא לקרוא על התרשמותי מן האירוע. שיעורי בית אחרונים להיום הוא הפרומו המדליק שרקחה רוני קידר, יוצרת "ג'ו + בל":

תגובות

  1. אור סיגולי הגיב:

    חזיתי את העתיד פעם וחצי באותה פסקה. אני קצת נגנב מעצמי עכשיו, לא אשקר.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.