• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו בסוף השבוע – "הרשת החברתית", "המדריך למהפכה" ועוד

28 באוקטובר 2010 מאת אורון שמיר

השבוע החלטתי להעלות את הפוסט הקבוע של יום חמישי בזמן, כלומר ביום חמישי. בניגוד לשבועות הקודמים. זאת משום שישנם חמישה סרטים חדשים לראות בבתי הקולנוע החל מהיום, ואז גם לדבר עליהם. שניים מהם כבר מדוברים עד מאוד ועל השלושה האחרים לא שמעתי יותר מדי.

הסרט שכולם ישוחחו עליו, בעיקר וירטואלית, בסוף השבוע הקרוב הוא כמובן "הרשת החברתית" של דיוויד פינצ'ר, המביאה את סיפור היווסדו של פייסבוק. אם אינני טועה, כתבתי עליו לפני כו-לם, עוד ביום שני. אבל עשיתי זאת מבלי שראיתי את הסרט, כך שלמען ההגינות אני חייב גם סקירה שמרנית יותר, לפי האסכולה הישנה, המחייבת צפייה בסרט שאתה מביע עליו דעה. אז בהמשך היום צפו לניתוחון של "הרשת החברתית", שיוכיח שני דברים. קודם כל, שאפשר לכתוב ביקורת על סרט מיינסטרים הוליוודי בלי שרואים אותו. שנית, שהבלוג הזה יודע גם להרוס מסיבות. ומדובר כאן במסיבה שאני פשוט מוכרח להחריב. זה בוער בי, לא אעצור את עצמי.

המדובר השני הוא "המדריך למהפכה", סרטם של דורון צברי ואורי ענבר המתאר מאבק ברשות השידור המנוונת והמנוולת באמצעים עלילתיים ותיעודיים. אסקור אותו מחר היום. עוד סרטים טריים באולמות הם "פרח המדבר", המבוסס על סיפור חייה הטרגי/סינדרלי של הדוגמנית/שגרירת האו"ם הסומלית ואריס דירי, סרט מלחמה סיני בשם "עיר של חיים ומוות" וגם קומדיה הוליוודית ששמה "רק לא את", המעוטרת בשחקניות צעירות (קריסטן בל) כוותיקות (ג'ימי לי קרטיס וסיגורני וויבר).

דיווחים, דעות והמלצות על מי מן הסרטים הללו (גם אלה שעוד יסוקרו כאן בהרחבה) יתקבלו בברכה. עדכון: שכחתי לגמרי מפסטיבל אקולנוע, המתקיים במלוא עוזו בסינמטק ירושלים (ובשאר חלקי הארץ) ועוד יימשך עד סוף השבוע לפחות. גם בנושא הזה אשמח לדיווחים.

תגובות

  1. זיו הגיב:

    אני מאוד נהניתי מ"הרשת החברתית".
    ארון סורקין והיה נשאר כותב דיאלוגים ענק, והדבר גורם לצופה לגמוע את הסרט בשקיקה.
    לפני הכל, "הרשת החברתית" הוא פשוט מקרה קלאסי של כתיבה מצוינת.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.