• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״חולית: חלק שני״, ״חלום של רובוט״, ״חול טובעני״, ״נשים ונפלאות״, ״מטפלות בעניינים״

29 בפברואר 2024 מאת אורון שמיר

איכשהו עדיין פברואר, ותודה ליום האקסטרה שמגיע רק פעם בארבע שנים, ואיכשהו עדיין מלחמה. בינתיים האקטואליה מספקת עוד סיבות להתקוטט על עניינים פוליטיים, מהבחירות לראשיות המקומיות ועד לזוכי פסטיבל ברלין. ספציפית לבמאים באסל עדרה, חמדאן בלאל, יובל אברהם ורחל שור שסרטם ״אין ארץ אחרת״ זכה בפרס התיעודי. מאז קראתי כל-כך הרבה דעות על הסרט, מפי אנשים שלא ראו אותו אבל הגיבו לנאום של אחד היוצרים, תזכורת עצובה ואפילו מדאיגה לאופן בו מתנהלים דיונים על קולנוע כיום (ולא רק בארץ, אגב). ואמנם אין לנו סרט ישראלי השבוע במדור אבל כבר ראיתי שהמציאות מחלחלת לקריאות של הסרט הראשון ברשימה.

חולית: חלק שני (Dune: Part Two) – היינו אמורים לחכות שנתיים עד לסיום סאגת ״חולית״, בגלל שביתות האיגודים בהוליווד הסרט נדחה מעט, וכעת ההמתנה הגיעה לסיומה. אם כי בהתחשב בהצלחת הסרט המיידית, אולי נזכה לטרילוגיה, מה שהיה החזון המקורי של פרנק הרברט כשכתב את הספרים וחילק את הראשון לשלושה (בעריכה ובדפוס החלק השלישי הוא בעצם ספר נפרד, לא ניכנס לזה). טימותי שאלאמה חוזר אל חליפת המדבר של פול אטריידס, המשלים את הטרנספורמציה ל״מואדיב״ ונטמע בין הדררים. חבייר בארדם וזנדאיה יקבלו יותר זמן מסך הפעם, בתור שתי דמויות הדררים החשובות בסיפורו של פול, וגם רבקה פרגוסון בתור אמו, הגבירה ג׳סיקה, תמצא את מקומה בין הילידים. מן המסדר שלה, בנות גשרית, נזכה לראות עוד שתי דמויות בגילומן של לאה סדו ופלורנס פיו, כאשר האחרונה היא גם בתו של הקיסר כריסטופר ווקן. מהצד של בית הרקונן, שעדיין מעוניינים להשמיד את פול וג׳סיקה ולשלוט בכוכב חולית ובמחצב הנדיר שלו, סטלן סקארסגארד ודייב בטיסטה שבים לגלם את הברון ולדימיר ואת יד ימינו ראבאן, אבל מצטרף אליו גם אחיו הקטן והפסיכי של האחרון, פייד-ראותה, בגילומו של אוסטין באטלר. עופר ניצל את עלייתו המוקדמת של הסרט באמצע השבוע כדי לכתוב סקירה מפורטת.

חלום של רובוט (Robot Dreams) – המועמד השבועי לאוסקר הוא סרט האנימציה של פבלו ברגר, לא במאי אנימציה בדרך כלל, על פי ספרה של שרה ורון. הסרט הוא הפקה ספרדית-צרפתית, נטולת דיאלוגים כך ששום שפה לא משויכת אליו, אבל העלילה מתרחשת בניו-יורק של שנות השמונים-תשעים. הגיבור אינו רובוט אלא הכלבלב שרוכש אותו כדי שישמש לו בן לוויה, והחברות המלבלבת ביניהם על רקע העיר המונפשת ניצבת במרכז העלילה. אור כתב אצלנו על הסרט במסגרת הביקור שלו בפסטיבל הסרטים ערבה ושוב בפוסט הדירוג שלו לכל מועמדי האוסקר.

חול טובעני (Quicksand) – לא עיבוד קולנועי לסדרה של נטפליקס באותו השם, אלא סרט אחר שבמקרה יוצא באותו סופש כמו ״חולית״. בהפקה הקולומביאנית הזו, שכתב מאט פיטס וביים אנדרס מלטרן, זוג נשוי על סף פרידה יוצא ליערות הגשם של קולומביה. בדרכם חזרה, בגלל מזג אוויר הפכפך, מישהו מנסה לשדוד את מכוניתם וכאשר מתגלה שהוא חמוש הם נסים משם. היא שוקעת בחולות טובעניים, הוא קופץ אחריה (מומלץ דווקא לעזור מבחוץ) והשניים מוצאים עצמם שקועים עד צוואר במטפורה שתיאלץ אותם לעבוד יחדיו. אם זה מה שמציל להם את הנישואים, אולי יש פה סדנת זוגיות פוטנציאלית. את השוקעים מגלמים קרולינה גייטן ואלן האוקו.

נשים ונפלאות (The Miracle Club) – מועדון הנס נשמע כמו בית קפה אלטרנטיבי, אז החלטתי לחבב את השם העברי לסרט האירי-בריטי הזה. מזמן לא היה סרט על העיירה הצרפתית לורד (Lourdes), מוקד עלייה לרגל עבור נוצרים בזכות הקדושה סיינט ברנדט, והפעם דרמה קומית. ארבע נשים דבלינאיות זוכות להזדמנות של פעם בחיים לבקר במקום, וצריכות להתגבר על משקעי העבר כדי לעבור חוויה של סליחה קדושה. מגלמות אותן לורה ליני, קת'י בייטס, מגי סמית' ואגנס או׳קאסי, כנראה היחידה שהיא באמת אירית. ת'דאוס סאליבן ביים, על פי תסריט של ג׳ימי סמולהורן.

מטפלות בעניינים (Les femmes du square / The Nannies) – לא אחד אלא שני סרטים עם משחק מילים בכותרת העברית. כן ירבו סופי שבוע כאלה. אנז'ל היא מהגרת אפריקאית החיה בפאתי פריז, ללא ניירת, המוצאת עבודה כמטפלת. בגינת המשחקים היא לומדת על הקשיים של נשים כמוה, בעיקר עניינים הנוגעים לזכויות משפטיות, ומתחילה לעזור להן. תחילה בתחמנות, כפי שמגדיר זאת הילדון שהיא משגיחה עליו, בהמשך בעזרת עורך דין שהוא גם אופציה רומנטית עבורה. סרטו של ז'וליאן רמבאלדי.

בחלל שנותר (Spaceman) – התקנאו קברניטי נטפליקס ישראל בכל חידודי הלשון בבתי הקולנוע ואמרו למה לא אצלנו, גם אם ביום שישי ה-1 במרץ. אדם סנדלר מגלם אסטרונאוט צ׳כי המצוי זמן רב בחלל, עד שהוא ספק מוצא וספק מתחיל להזות יצור דמוי עכביש שמדבר בקולו של פול דאנו. זה אולי נשמע כמו קומדיה, אבל זו ממש לא, והסיבה לבדידות הגיבור היא געגועים לזוגתו שנותרה בכדור הארץ ומגולמת בידי קארי מאליגן, ואשמה על חטאי אביו שהיה מודיע סובייטי. כל זה מבוסס על ספר מאת ירוסלב קלפר, שעובד לתסריט בידי קולבי דיי ובויים על ידי יוהאן רנק מתהילת ״צ׳רנוביל״. עוד בקאסט: איזבלה רוסליני, לנה אולין, ובטח גם לפחות מישהו אחד שנולד בצ׳כיה או מינימום סלובקיה.

תגובות

  1. פרנק הגיב:

    חולית 2…משעמם.משחק חלש.עדיף הסרט הלא טוב של דויד לינץ'.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.