• כחום הגוף
  • אוסקר 2023/24: הטקס בסיקור חי
  • אוסקר 2023/24: מהמרים על הזוכים
  • מאהבת, מטרידנית, רוצחת
  • אוסקר 2023/24: דירוג כל הסרטים המועמדים
  • אוסקר 2023/24: איך הלך עם ההימורים המוקדמים
  • אוסקר 2023/24: רשימת המועמדים המלאה

סרטים חדשים: ״אין מצב״, ״שירת סרטני הנהר״, ״חיים במנוסה״, ״השכנים מלמעלה״, ״השכן הזר״, ״דרגון בול סופר: סופר הירו״

17 באוגוסט 2022 מאת אורון שמיר

יצא לנו שבוע קצת הפוך בסריטה, עם סקירות שזלגו אל ימי החול וכפי שתראו מחר – מאמרים שכנראה ימלאו את החצי המסיים של השבוע. לפעמים אני תוהה מי שם או שמה לב לדברים האלה מלבדי, אבל בכל מקרה חשוב לי לשתף מדי פעם גם בשוטף של הבלוג. בעולם הקולנוע הישראלי אוגוסט נראה כמו ספק הפוגה אחרי יולי העמוס, ובהתחשב בכך שספטמבר ישיב לחיינו את פרסי אופיר ויתמלא בסרטים ישראליים גם בבתי הקולנוע. גם בקולנוע העולמי נדמה שבעיקר מתכוננים, בין אם לפסטיבל ונציה שייפתח ממש כאשר אוגוסט ייסגר, וממנו ידווח לנו עופר, או לסופה של עונת הקיץ האמריקאית. אצל המפיצים המקומיים אין את הבעיה הזו, משום שכמה שחקנים רציניים במגרש הקיצי נדחו לשבוע זה. נתחיל איתם, נעבור על שאר המצטרפים החדשים אל האולמות ונסיים בכמה תוספות בודדות להיצע הביתי.

אין מצב (Nope) – סרט חדש של ג׳ורדן פיל (״תברח״, ״אנחנו״) הוא אירוע. גם אצלנו בסריטה, אפילו אם חלקנו מפחד להתאכזב. אני הייתי בצד המתוח מרוב ציפייה ואז נאלצתי להחריש במשך כמעט חודש, בגלל ההבדלים בתאריכים של ההפצה האמריקאית והישראלית. עכשיו כשהגיע הזמן לדבר נדמה לי שיש רק דבר אחד שחשוב להגיד: הכל ספוילרים. אל תקראו כלום, שכחו את מה שכבר שמעתם ושמעתן. מספיק לדעת שזה סרט של ג׳ורדן פיל, שמודע היטב לציפיות ממנו, משתעשע בהן וזורק לסל. אפשר גם לדעת שמככבים בו דניאל קאלויה, קיקי פאלמר, סטיבן יון, ברנדון פראה ומייקל ווינקוט. מייקל אייבלס שב להלחין עבור פיל, ואת המצלמה תופס לראשונה אצל הבמאי הויט ואן הויטמה, הקבוע הנוכחי של כריסטופר נולאן, שהופך את הסרט מדיון על מהות הספקטקל ליצירה ספקטקולרית בעצמה. עוד נכתוב על הסרט הזה והרבה, בינתיים, צפו. ואז צפו שוב.

שירת סרטני הנהר (Where the Crawdads Sing) – סרט לא פחות מדובר או גדול מבחינת פוטנציאל הקהל שלו, הוא העיבוד לספרה של דליה אוונס. רב המכר שיצא לאור ב-2018, ובעברית ב-2020, נקטף בידי חברת ההפקות של ריס וויתרספון. היא אספה צוות של מנצחות: הבמאית אוליביה ניומן (״הקרב הראשון״), התסריטאית לוסי אליבר (״חיות הדרום הפראי״), השחקנית הראשית דייזי אדגר-ג׳ונס (״אנשים נורמלים״, ״פרש״), והזמרת טיילור סוויפט שכתבה ומבצעת את שיר הנושא, ״קרוליינה״. העלילה מתרחשת באמצע המאה שעברה בביצות העשב של מדינת קרוליינה הצפונית, שם מתגוררת לבדה קאיה. המקומיים מכנים אותה ״ילדת הביצות״ וכאשר גופה מתגלה בביצת המארש כל האצבעות המאשימות מופנות אליה. קו עלילה משני עוקב אחרי המשפט בו היא מואשמת ברצח, אך רוב הסרט עוקב אחריה מילדות, כמי שאיבדה את משפחתה והתחברה לטבע האיזורי, ועד בגרות, אז היא מצויה בקודקודו של משולש רומנטי. עוד בקאסט: טיילור ג׳ון סמית׳, האריס דיקנסון, ודייויד סטראתרן. התמונה לעיל היא מתוך הסרט.

חיים במנוסה (Flag Day) – פלאשבק אל פסטיבל קאן 2021 לפני שנה שלמה, אז הפציע בבכורה סרטו של הבמאי והשחקן שון פן. הפעם הוא שניהם, מביים את עצמו בתפקיד הראשי של אב המפרנס את בתו בדרך היחידה שהוא מכיר, הכוללת שילוב בין סוגים שונים של פשיעה ומעשי נוכלות. את הבת בסרט מגלמת דילן פן, בתו של הבמאי בחיים האמיתיים (ושל רובין רייט), המפתחת קריירת משחק משל עצמה כבר שנים. גם אחיה, הופר פן, משתתף בפרויקט המשפחתי, לצד שחקנים מוכרים יותר דוגמת רג׳ינה קינג וג׳וש ברולין. את התסריט כתבו ג׳ז וג׳ון-הנרי באטרוורת׳ (״פורד נגד פרארי״), למקרה שהיו חסרים פה קרובי משפחה, על פי ספר מאת ג׳ניפר ווגל. נחשו האם זה גם השם של הדמות הראשית.

השכן הזר (The Good Neighbor) – האם המילה העברית ״טוב״ זרה לנו עד כדי כך שיש צורך להחליפה בתרגום שם סרט? אם כן, כנראה שהמצב רע משחשבתי. כי השכן המדובר מן הכותרת ממש לא זר אלא דווקא מיודד עם הגיבור ואף יוצא עימו לבלות. בדרך חזרה הרכב שלהם פוגע והורג רוכבת אופניים, מה שמפצל ביניהם – האחד רוצה להסגירם למשטרה, השני מנסה לטייח את המקרה. כאשר אחותה של הקורבן מגיעה לחקור בעצמה את המתרחש, העניינים מקבלים תפנית רומנטית. בתפקידים הראשיים מככבים ג׳ונתן ריס מאיירס ולוק קליינטנק, ולצידם אלואיז סמית׳ וברוס דוויסון. הבמאי הגרמני סטפן ריק מביים כאן רימייק דובר אנגלית לסרטו שלו מלפני כעשור, בעזרת התסריטאי רוס פרטרידג׳.

השכנים מלמעלה (Sentimental) – עוד ענייני שכנות אפשר למצוא בסרט הספרדי הזה, ששמו העברי תורגם מן הגרסה האנגלית שלו, למקרה שההבדל מעורר תהיות. הכרזה הישראלית מכריזה ״במסורת ׳זרים מושלמים׳״ אבל אין קשר ישיר לסרט המשתכפל ההוא. חבייר קאמרה וגריזלדה סיציליאני מגלמים זוג בורגני ששגרת הנישואים רובצת עליו, לכן האישה מחליטה להזמין לארוחת ערב את השכנים מלמעלה (בלן קואסטה ואלברטו סאן חואן). אלו שחיי המין הקולניים שלהם מפרים את שלוות הגיבורים, אם למנות הבדל אחד בולט בין הזוגות. יש להניח שהמפגש יציף מתחים קיימים או ייצור חדשים, אבל הבמאי והתסריטאי ססק גיי (״טרומן״) מבטיח שמדובר בקומדיה.

דרגון בול סופר: סופר הירו (Dragon Ball Super: SUPER HERO) – הרבה זמן עבר מאז ימי ״דרגון בול״, או אפילו ״דרגון בול זי״, והמותג התפתח אל מעבר לאלפבית של כדורי הדרקון. זהו הסרט השני של ״דרגון בול סופר״ אבל כנראה שלפני ארבע שנים המפיצים לא האמינו כמה חובבי וחובבות אנימה יש בישראל. אני מניח את זה משום ש״Dragon Ball Super: Broly״ אפילו לא הוקרן כאן, בעוד ״סופר הירו״ זוכה ליח״צ מסיבי. אז מה השתנה בעולם הדרגון מאז הסדרה המקורית מ-1986? תלוי את מי שואלים. הלוחם והמגן של כדור הארץ, גוקו, עדיין מוקף באותם עמיתים רבי עוצמה שצריכים הפעם לגבור על איום מעברו של גוקו – צבא הסרט האדום, חמוש בשני אנדרואידים נוספים שיקראו תיגר על מגיני העולם. אל תשאלו אותי מה דירוג הכוח כרגע ביקום של הדרגון בולז, אבל נדמה לי שאפשר לסיים באמירת קא-מה-הא-מה-הא!

סרטים חדשים ב-VOD

זאב (Wolf) – נתחיל עם סרט שיהיה זמין ב-yes בחמישי הקרוב (18.8), מאת הבמאית והתסריטאית נת׳לי ביאנשרי (״Nocturnal״). ג׳ורג׳ מקיי מגלם בחור שבטוח כי הוא למעשה זאב הכלוא בגוף אדם, ומאושפז במוסד לסובלים מאותה תסמונת. מפגש עם צעירה המשוכנעת כי היא חתולת בר, בגילומה של לילי-רוז דפ, ישנה את מסלול חייו העגום. עוד בקאסט: טרי נוטארי כאדם החושב שהוא אריה, ופאדי קונסידיין בתור ״שומר גן החיות״, כך בקרדיטים, אבל למעשה המטפל והמשגיח על החוסים במקום.

365 הימים הבאים (The Next 365 Days) – בקושי שליש שנה חלף מאז ההמשכון ללהיט המושמץ, ועברו רק שנתיים מאז השקת היקום הנטפלקסי של עולם הסאדו-מאזו הפולני. זה לא הפריעו ליוצרים תומאש מנדס וברברה ביאלווס לגמור מהר את הטרילוגיה, כבר ביום שישי (19.8). הפעם במעללי האהבה והניצול של לאורה השבויה ומאסימו המאפיונר, יעלו סוגיות של אמון וביטחון ותגבר מעורבותו הרומנטית-מסוכנת של נאצ׳ו הגנן. האם אור יעשה את זה לעצמו בפעם השלישית ויחסוך לכולנו צפייה באמצעות סקירה הומוריסטית? נחכה ונראה.

טיקטוק, בום. (TikTok, Boom) – נסיים עם סרט תיעודי שהוקרן בבכורה בפסטיבל דוקאביב, אז כתבה עליו לירון, וביום שני (22.8) יגיע אל yes דוקו ו-HOT8 במקביל. סרטה של שאליני קנטאיה מתחקה אחר האפליקציה והרשת החברתית ״טיקטוק״, שמקורה בסין אך את השתלטותה על התרבות הפופולרית מרגישים לא רק בני דור הזד. כמה מן המרואיינים המרכזיים הם צעירות וצעירים שכאלה, משתמשי וסלבריטאי טיקטוק, לצד ראיונות עם עיתונאים ומומחים. כדי שגם בומרים (או בומרים בלב, כמוני) יבינו את הזומרים.

תגובות

  1. the real bronson הגיב:

    ראיתי קומידרמה ,שפעם הזכרתם, Swan Song
    עם אודו קיר,היחיד והמיוחד.
    אני מבין שהסרט מבוסס על דמות אמיתית.סרט מאוד מומלץ.
    אולי אני משוחד…אודו קיר תמיד ענק.

  2. גיא הגיב:

    אור היקר,

    הכתבות שלך תמיד סגורות לתגובות אז תרשה לי להגיב כאן.

    ראה כתבה בדה-מרקר על כך שרבים מאלבומיו של צביקה פיק אינם זמינים בסטרימינג:
    https://www.themarker.com/advertising/2022-08-17/ty-article-magazine/.highlight/00000182-aa91-d56a-a182-bbb7a3240000

    אתה חושב שבגלל שחלק 3 של ״365 ימים״ נמצא בנטפליקס עכשיו, הוא תמיד יחכה לך שם, לצפיה ולביקורת… לא כך הדבר ולא לעולם חוסן! למרות כל הקשיים, בשמי ובשם קוראים.ות רבות של סריטה: אנא צפה בסרט (כי אנחנו לא נעשה את זה) כי המתחיל במצווה אומרים לו – גמור, ואולי גם בסרט אומרים את זה לך תדע! לא נדע עד שלא תסקור את הסרט.

    תודה סליחה שלום ואחווה 3>

    1. אור סיגולי הגיב:

      ואיך אוכל לסרב אחרי תגובה שכזו? כן… אני מניח שאין ברירה… אבשל את הדייסה שהכנתי לעצמי.
      סקירה בקרוב.

      1. גיא הגיב:

        וויי היית כל כך יכול לסרב עד עכשיו!!! זה לא שחטפתי אותך לשנה עד שתכתוב את הביקורת או משהו. אבל עכשיו נגעת נסעת בלי חזרות יששששש תודה!!!!!

        1. גיא הגיב:

          תודה רבה – אין כמוך ❤️3️⃣6️⃣5️⃣❤️

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.