• הסיפור של אולפן הקולנוע ״הנד מייד״, שהוקם בטעות
  • מי שעומד מאחורי
  • סרטים חדשים: ״מי שעומד מאחורי...״
  • ״השיר של רוז״, סקירה חצויה
  • ״ילדים טובים״, סקירה
  • פרזיטים
  • ״היו זמנים בהוליווד״, סקירה
  • מבט מחודש בסרטי האחים כהן: ״יהודי טוב״
  • The Art of Self Defense :מחכים לתרגום
  • טוויסט בעלילה: וידוי של אדם שלא חושש מספוילרים
  • מידסומר
  • ״סיפורים מפחידים שמספרים בחשיכה״, סקירה
  • הכירו את
  • המלצות סינמטקים: מהדורת אוגוסט 2019
  • ״מהיר ועצבני: הובס ושואו״, סקירה

סרטים חדשים: ״בזמק״, ״מלך האריות״, ״יולי״, ״אהבה ממבט שני״

17 ביולי 2019 מאת אורון שמיר

היום מסתיימת ההצבעה בשלב הראשון של עונת פרסי האופיר, מה שמעסיק את הבלוג יחד עם הכנות לפסטיבל ירושלים המתקרב. זה פחות או יותר הפזמון החוזר של כל חודש יולי בינתיים, יחד עם ההתנצלות שלי (למרות שזו ממש לא אשמתי) על התחושה שבקושי יש מה לראות. הפעם מצטרפים אל ההיצע בקולנועים ארבעה סרטים בארבע שפות שונות (אלא אם תבחרו לראות אחד מהם בדיבוב לעברית), בתקווה שהגיוון יביא איתו גם סיבות לצאת אל האולמות. גם במסך הביתי אין לי בשורות הפעם, אבל אירוע שבכל זאת אמור להפיג את השגרה הוא פסטיבל תל אביב הבינלאומי לסרטי ילדים, שהחל אתמול בסינמטק תל אביב ויימשך לאורך כל הסופש. הפסטיבל שזו מהדורתו ה-15 נפתח אמש בחגיגות ה-80 לנשיאה והיוזמת שלו, גילה אלמגור, ולצערי לא הספקתי לדגום שום דבר מן התוכניה אז הכל פתוח. הורים לילדים ולילדות ודאי ישמחו בהיצע שלו, שמגיע מותאם לכל מיני גילים, והסינמטק ינשום רגע מהקרנות האקדמיה של סרטי האופיר. מה שמוביל אותנו לסרט הראשון לסופש זה.

״בזמק״, הסרט הישראלי החדש לשבוע זה, יגלה ממש בקרוב כמה מועמדויות לאופיר יש לו. בינתיים הוא יקווה לספור צופים וצופות, שכן מדובר בקומדיה. לגבי סגנון ההומור קשה לקבוע לפני הצפייה, אבל אלמנט אחד בטוח יהיה לקוח מקומדיית סטלנים, משום שבסרט מככבת הדמות של גדי וילצ׳רסקי. הקומיקאי שמגלם אותו כבר שנים, עידן מור, אפילו לא מוזכר בשמו האמיתי בפוסטר או בטריילר, אלא רק בתור תסריטאי. שותפיו לכתיבה הם אריאל וייסברוד ויוסי מאירי, שביימו, הפיקו, ערכו וליהקו. בתפקיד הראשי אפשר למצוא את יקירת הבלוג מיטל גל סויסה, כגיבורת העלילה המצויה בחוב כספי גדול ונאלצת לחבור אל שלושה שוטים (וילצ׳רסקי/מור, יוסי צברי ואורי יניב). יחד הם יוצאים למסע בעקבות סכום נכבד שהותיר אחריו חבר משותף שלהם, שהלך לעולמו והשאיר צוואה משונה מאוד כך נדמה. עוד בקאסט: מוריס כהן, דני גבע, משה פרסטר ועדי בילסקי.

״מלך האריות״ (The Lion King), שכבר התכוננו לבואו בעזרת לירון, עולה לאקרנים כבר היום למעשה. למקרה שזה ברור מהכותרת, אנחנו עמוק בשלב ארוחות המיקרוגל של דיסני המחדשת ללא הרף קלאסיקות אנימציה של עצמה, בגרסאות שאינן מונפשות. כלומר, כך לפחות הם מציגים את זה, להגיד שסרט שכל כולו מורכב מאפקטים מיוחדים וממוחשבים שאינו אנימציה זה תמוה במקרה הטוב בעיניי. את העלילה אני מקווה שאין צורך להזכיר, אז ניעזר בליהוקים הקוליים לרענון. ג׳יימס ארל ג׳ונס האגדי הוא היחיד שחוזר מהסרט המקורי, לתפקיד מופאסה מלך האריות. את אחיו הבוגדני סקאר יגלם בקולו צ׳ואטל אג׳יופור, וכשהם מגיעים לבגרות יזמרו דונלד גלובר וביונסה בתור סימבה ונלה, דור האריות הצעיר. סת׳ רוגן ובילי אייכנר הם טימון ופומבה (נחשו לבד מי חזיר היבלות ומי הסוריקטה הנוירוטית) ואת זאזו התוכי משחק משום מה ג׳ון אוליבר. על המקהלה הדיגיטלית מנצח ג׳ון פאברו, שעשה זאת כבר ב״ספר הג׳ונגל״ המחודש, ועל התסריט חתום ג׳ף נתנזון (״ספיד 2״, ״שעת שיא 2״, עוד המשכונים) עם קרדיט לברנדה צ׳פמן (״אמיצה״ וגם הסרט המקורי). אור ייגש לבדוק האם הכל עדיין האקונה מאטטה בצוק התקווה.

״יולי״ (Yuli) לוקח אותנו אל קובה ואל סיפורו של רקדן הבלט קרלוס אקוסטה, שגם מככב בתפקיד עצמו. כיוון שהסרט עוקב אחריו מילדותו, כאחד שבכלל לא רצה לפתח את כשרונו כרקדן בגלל שזה נתפס כנשי, דרך נעוריו בהם למד ורקד בחו״ל והתגעגע הביתה – שני שחקנים נוספים מגלמים את הגיבור בתקופות אלה של חייו. אלה הם קווין מרטינז ואדליסון מנואל אולברטו נונייז (מקווה שהתעתיק נכון). בקאסט אפשר למצוא גם את סנטיאגו אלפונסו ולאורה דה לה אוז, בסרט שביימה איסיאר בויאין הוותיקה (״קח את עיניי״). השם הכי מפתיע כאן הוא זה של התסריטאי שעיבד את האוטוביוגרפיה של אקוסטה לסרט – פול לברטי, בריטי שהפך לכותב הקבוע של סרטי קן לואץ׳ מזה שנים ארוכות. עדכון: מסתבר שזה לא כזה מפתיע, כי התסריטאי והבמאית הם זוג כבר הרבה שנים.

״אהבה ממבט שני״ (Mon Inconnue / Love at Second Sight) מגיע אלינו מצרפת, אבל אני לגמרי בעד התרגום מהשם באנגלית הפעם. כי ״הלא-ידוע שלי״ נשמע ממש משונה, אולי בצרפתית זה חמוד. העלילה של הקומדיה הרומנטית הזאת אולי תישמע קצת כמו ״יסטרדיי״, אבל לפחות הפעם לא מחקו את הביטלס – רפאל (פרנסואה סיביל) מתעורר אל עולם בו אשתו (ז׳וזפין ז׳אפי) איננה אשתו. אספקטים נוספים בחייו אינם כתמול שלשום, אבל הכי מטרידה אותו העובדה שאהבת חייו אפילו לא מודעת לקיום שלו במציאות המקבילה אליה נקלע. מה שאומר שהוא יצטרך לגרום לה להתאהב בו שוב, משימה לא פשוטה כשהיא סלבריטאית והוא אפילו לא בטוח מי הוא. עוד מככבים: בנג׳מין לוורניה, קאמי ללוש, אדית סקוב. הוגו ז׳לאן (״מחר הכל מתחיל״) ביים וכתב יחד עם איגור גוטסמן ובנג׳מין פראן. התמונות בפוסט, מתוך סרט זה.

תגובות

  1. איתן הגיב:

    פול לאברטי, התסריטאי הקבוע של קן לואץ', כתב גם את "יולי", וזה לא ממש מפתיע, כי הוא בן זוגה בחיים של איסיאר בויאין (הם נפגשו כשקן לואץ' צילם סרט בספרד באמצע שנות ה-90).

    1. אורון שמיר הגיב:

      וואלה, ואני רואה שהם גם עבדו ביחד בעבר והחמצתי את זה.
      חייב להתעדכן יותר ברכילות, תודה על התיקון!

השאר תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.