• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

תחרות Done in 60 Seconds של וויסקי ג'יימסון: איפה אתם ואתן?

5 בינואר 2014 מאת אורון שמיר

תזכורת: הפוסט הבא מוגש לכם ולכן בחסות וויסקי ג'יימסון, שבשילוב עם מגזין "אמפייר" מארגנים זו השנה השלישית תחרות בינלאומית ליצירת סרטונים קצרים. המטרה היא לקחת סרט אהוב או ידוע, ולזקק אותו כמו, אה, וויסקי, לכדי 60 שניות בלבד. הכל באמצעים ביתיים, עם חבריכם לעבודה, באנימציה, או בתקציב אסטרונומי – לבחירתכם ולשיקולכן. הזוכים והזוכות יזכו לייצג את ישראל בגמר תחרות Done in 60 Seconds, או 2014 DISS בקיצור ולעניין, שזה אומר טיסה ללונדון והתחככות בסלבס, ופרסים נוספים מטעם המארגנים.

לפני כחודש הכרזנו כאן על התחרות, וציינתי במפורש שהיא נסגרת ב-13 בפברואר, אז כדאי למהר, לצלם, לשלוח ולהחזיק אצבעות. מומלץ גם להיות בני 18 ומעלה ולקרוא את התקנון קודם (יש לא מעט דרכים מטופשות להיפסל, חבל לבחור בכל אחת מהן). בשלב הזה כבר הייתי בטוח שאוכל להצביע על הבולטים ולשבח את הישראלים והישראליות שמתחרים בגויים שמעלים סרטונים לאתר התחרות כאילו אין מחר. אבל לא. מסתבר שאתם ואתן כנראה סובלים מדחיינות, כמו עוד מישהו שאני מכיר, מה שאילץ אותי לצטט זמרים המופיעים בקיסריה בכותרת. אז במקום פוסט "מצב המירוץ" כפי שתוכנן, הנה עוד דרבון לגבי כמה קל וכיף יהיה לטוס ללונדון בחודש מרץ.

בעיניי, יש שתי גישות לתקוף את העניין – אנימציה, או לא. אם אנימציה, אתם ואתן לא באמת זקוקים וזקוקות לעצות שלי – כמות הכישרון שאני רואה ביוטיוב בשבוע, בעברית או של יוצרים ויוצרות מישראל, מוציאה אותי מדעתי. ישראל כבר מזמן הייתה צריכה להיות מעצמת הנפשה אם לשפוט לפי המהירות בה סרטונים בני כמה דקות מוצאים את דרכם לרשת בתכיפות מדהימה כזו. כמובן שגם במקרה הזה עדיף להיעזר בחברים במקום לטוס סולו, ואני מזכיר שאפשר (ואף רצוי) להנפיש גרסאות דחוסות של קלאסיקות שאינן באנימציה במקור. בשנה שעברה, למשל, זכה סרטון שצייר את "בלייד ראנר" כפילם נואר בשחור לבן.

למקרה שלא נולדתם או נולדתן דווקא עם כישרון ציור, כנראה שהאופציה של איסוף כמה חברים למדשאה הקרובה וצילום בסמראטפון היא הכדאית והנכונה. השנה יש אפילו קטגוריה מיוחדת לסרטון המצטיין שצולם בעזרת טלפון סלולרי, מה שרק מגדיל את הסיכויים לזכות. שלא לדבר על כך שהיום יש אפילו אפליקציות עריכה לא רעות בכלל, אז תירוצים כמו ציוד והבנה טכנית אינם רלוונטיים. וזמן? יום שבת אחד של צילומים וסיימתם או סיימתן, באמת שלא צריך יותר מזה, ואולי עוד סופש אחד של עריכה.

לסיום, הנה כל מה שאמרתי בפחות מדקה. כדי להזכיר את כוחו של הוידאו ולהוכיח שזה אפשרי:

תגובות

  1. horican הגיב:

    ידוע לך אם מותר להגיש סרט כשהקרדיט אליו הוא ליותר מבן אדם אחד? נגיד צמד שמביים?
    אני לא מצליח למצוא התייחסות בתקנון אבל בעמוד ההגשה יש מקום רק לשם אחד

    1. נראה שבטופס יש מקום רק לבנאדם אחד, אבל אין מגבלת המקום של התווים בשם הפרטי והמשפחה לגמרי מאפשרת לדחוס עוד מישהו 🙂
      ובכל מקרה, תמיד יש רק מגיש אחד, אני מניח שאתם יכולים להוסיף שקופית קרדיטים בסרט עצמו.

  2. thetallcritic הגיב:

    תודה רבה! בלי הכתבה הזאת כנראה שלא הייתי יודע על זה בכלל. רוצה מאוד לשלוח משהו, מקווה שזה יצא לפועל.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.