• כחום הגוף
  • אוסקר 2023/24: הטקס בסיקור חי
  • אוסקר 2023/24: מהמרים על הזוכים
  • מאהבת, מטרידנית, רוצחת
  • אוסקר 2023/24: דירוג כל הסרטים המועמדים
  • אוסקר 2023/24: איך הלך עם ההימורים המוקדמים
  • אוסקר 2023/24: רשימת המועמדים המלאה

סרטים חדשים (ב-10 שקלים): "כידון", "חיי עם ליברצ'ה", "נסיעה ממולכדת" ו"רומיאו וג'ולייט"

24 באוקטובר 2013 מאת אורון שמיר

ארבעה סרטים חדשים עולים היום לאקרנים, אבל לא ממש בטוח שהם הסיבה לתורים הארוכים שוודאי כבר מעטרים את כל קופות הכרטיסים של בתי הקולנוע בארץ. הסיבה היא "יום הקולנוע", שנחגג השנה לראשונה ומאיים להפוך למסורת, ומציע כרטיס לסרט ב-10 שקלים. לא משנה איזה סרט (טוב, תלת-מימד כן עולה יותר) או באיזה בית קולנוע (אה, ובעצם עדיין יש עמלת אינטרנט, שהיא עכשיו משהו כמו 40% ממחיר הכרטיס). רק היום (24.10), רק היום. אני עדיין מתלבט אם לסגור את כל החלונות והדלתות ולהישאר בבית, או לצאת למרתון עצבני במחיר רגיל של כרטיס קולנוע (כ-40 שקלים). לכן אנחש שהאמת תעבור איפשהו באמצע. והנה ארבע האופציות החדשות לברור מתוכן היכן תבלו – היום במחיר מופחת, או בסופש במחיר הרגיל.

"כידון" הוא הישראלי (והקצת צרפתי) שבחבורה, קומדיית ריגול בבימויו של עמנואל נקש (חצי מהצמד שאחראי על "מחוברים לחיים" "חומר למחשבה"). הסרט מתחיל עם חיסולו של פעיל החמאס מחמוד אל מבחוח, כפי שנתפס בעדשת המצלמות של בית מלון בדובאי, בזמן שהמוסד הישראלי מנסה להבין איך הרשו לעצמם ארבעת הסוכנים המצולמים להיחשף כך. או מי שלח אותם. או בעצם, מי אלה בכלל, הם לא סוכני מוסד! וכך המהומה מתחילה. בסרט משתתפים רוב שחקני ושחקניות ישראל, כאשר על הפוסטר של הסרט מובלטים תומר סיסלי, עמוס תמם, ששון גבאי, שי אביבי ובר רפאלי. נעדרים ממנו ריימונד אמסלם, מנשה נוי, עמי סמולרצ'יק, לימור גולדשטיין ועוד המון צרפתים די מפורסמים (היפוליט גיררדו, למשל). כתבתי על הסרט כמה מילים לעכבר העיר (חלקן אפילו חיוביות!), ואולי גם לבלוג ייכתבו עוד כמה, בנוסף להתייחסות לה זכה הסרט בעונת האופירים האחרונה.

"חיי עם ליברצ'ה" (Behind the Candelabra) הוא סרט הטלוויזיה הראשון של סטיבן סודרברג אחרי ההודעה על פרישה מבימוי קולנועי. אצלנו הוא דווקא מציג על המסך הגדול, ולא תשמעו אותי מתלונן. הסרט מבוסס על ספרו של סקוט תורסון (בגילומו של מאט דיימון), מי שהיה מאהבו הצעיר של הפסנתרן הצבעוני ליברצ'ה (מייקל דאגלס) בסוף שנות השבעים ותחילת השמונים. ריצ'רד לה-גרייבניז ("הלוחש לסוסים") עיבד לתסריט, סודרברג ביים וצילם תחת השם הבדוי הקבוע שלו, מרווין המליש ז"ל הלחין את יצירתו האחרונה ו-HBO הפיקו את מה שנחשב לסרט "גיי מדי", כך לטענת רוב האולפנים ההוליוודיים. גם עליו כתבתי לעכבר העיר, וגם במקרה שלו אין זה מן הנמנע שאולי עוד נתייחס אליו ביתר פירוט כאן בבלוג.

וכעת אל שני סרטים מפומפמים פחות. הרבה פחות. הראשון הוא "נסיעה ממולכדת" (Vehicle 19) שבו פול ווקר בסך הכל ניסה לשכור רכב, אבל רוחה של סדרת "מהיר ועצבני" פשוט לא מרפה ממנו – הוא מוצא באוטו אקדח ושבויה כפותה בתא המטען, ולפני שהוא מספיק להגיד "דווין דה רוק ג'ונסון" ים של ניידות משטרה מתיישבות לו על הזנב. אז עצבני הוא כבר, ולפי הטריילר הוא גם די מהיר. עם זאת, בטריילר גם נאמר המשפט "מהר יותר! האנשים האלה עומדים להרוג אותנו!". בזמן שיורים עליהם. מי שאחראי לשורה הזאת, וגם לתסריט כולו ולבימוי, הוא הדרום-אפריקאי מוקונדה מייקל דה-וויל ("Retribution").

"רומיאו וג'ולייט" (Romeo and Juliet), לעומת זאת, הוא מה שקורה כאשר מישהו חושב שמה שאנחנו באמת צריכים בחיים זה עוד עיבוד קולנועי לקלאסיקה השייקספירית. צמד הנאהבים הצעירים מגולם הפעם בידי דאגלס בות' ("LOL") והיילי סטיינפלד (זוכרים שהיא הייתה מגניבה לרגע ב"אומץ אמיתי"?). הבמאי הוא האיטלקי בעל השם המשעשע קרלו קרלי ("הליגיון האחרון") אבל חשוב יותר – על העיבוד חתום ג'וליאן פלוואס, היוצר של "דאונטאון אבי", והתסריטאי של "גוספורד פארק" (וגם של "התייר", מאידך). את הטריילר ראיתי בקולנוע והתרשמתי למדי, אך גם נזכרתי מה כל-כך מדהים בסיפור הזה. אז אני מאוד ממליץ עליו.

אם נרמסתן או נרמסתם על ידי בני נוער מרוגזים ועמוסים במטבעות של 10 שקלים בתור לקופות – התקשרו לקו החם שלנו.

תגובות

  1. עידן הגיב:

    אני לא בטוח שהבנתי את ההתרשמות מרומיאו ויוליה, או מהטריילר.
    לא ראיתי את הסרט, אבל ממה ההתפעמות?

    1. זה היה אמור להיות אירוני, אני פשוט שוכח לפעמים שבאינטרנט זה לא תמיד עובר…
      אבל תודה שהטריילר די חסך את הצפייה בסרט במקרה הזה.

      1. עידן הגיב:

        טוב, אני לא חושב שמקרה של רומיאו ויוליה יש ניסיון כלשהו לשמור את פרטי העלילה וה"תפניות" בסוד. גם אם מגיעה איזו ילדונת שחושבת שמדובר בסיפור אהבה רומנטי ומרגש עם סוף טוב, האכזבה כולה מותלת עלייה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.