• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

עלו השבוע: "הנותנת", "הסיפור של יוסי", "צללים אפלים", "אקט של גבורה", "נקודת שבירה","למה לצפות כשאתם מצפים", "השליחים 2" ו-"תפוזים ושמש"

17 במאי 2012 מאת אורון שמיר

מתקפה כוללת של לא פחות משמונה סרטים חדשים, מפגיזה היום את בתי הקולנוע. שניים מהם ישראלים, אחד מהם של טים ברטון, וחלק מהם מקווים שלא תתבלבלו ביניהם לבין חבריהם. או שמא…

על הצמד הישראלי, "הנותנת" של הגר בן אשר ו-"הסיפור של יוסי" של איתן פוקס, כתבתי יחדיו עת ענייני צנזורה הכעיסו אותי (ושונו מאז). אבל חוץ מהגבלת גיל יש גם סרטים, על שניהם מובטחת סקירה מלאה כאן בבלוג במהלך הסופש. הראשון הוא סיפורה של מושבניקית חד הורית, המנהלת מערכת יחסים מינית עם כמה משכניה הגברים, ומתחילה להיות מחוזרת באופן נורמלי יותר על-ידי וטרינר בגילומו של ישי גולן. השני הוא סרט המשך ל"יוסי וג'אגר", בו אנו מתמקדים בדמותו של יוסי (אוהד קנולר), עשר שנים אחרי מאורעות הסרט ההוא, בזמן שהוא מנסה להמשיך עם חיים חדשים ואהבה חדשה (עוז זהבי).

עוד סרט שיסוקר כאן הוא "צללים אפלים" ("Dark Shadows"), החדש של טים ברטון. אם ארבע המילים האחרונות היו מעוררות בכם גל ציפייה בלתי נשלט בעבר, אני מניח שאור יתייחס בסקירתו למצבו הנוכחי של ברטון, לעומת העבר. בסרט עצמו, ואני מקווה שאף אחד לא יינזק מרוב הפתעה, מככב ג'וני דפ. הפעם בתור ערפד המתעורר לאחר 200 שנה הישר אל הסבנטיז של המאה ה-20 ופוגש את בני משפחתו. מלבד ג'וני באיפור פנים לבן מובטחים גם: הלנה בונהם קרטר, מישל פייפר, קלואי מורץ, אווה גרין, ג'קי ארל הילי, ספירלות, ומוזיקה של דני אלפמן.

יתר הסרטים מגיעים אלינו עם פרופיל מעט נמוך יותר, אז ניתן בהם סימנים בזריזות כי אין לכם (או לי) את כל היום. בתקווה שדווקא אחד מהם הוא הפנינה האמיתית של השבוע:

"אקט של גבורה" ("Act of Valor", מה רע ב"מעשה גבורה"?) –  פעולת חילוץ של יחידת אריות הים האמריקאית, להצלת סוכנת CIA חושפת מזימת טרור נגד ארה"ב. מייק מקוי וסקוט ווה ליהקו לסרטם חיילים אמיתיים בשירות פעיל, מה שמבטיח… אני לא סגור על זה, בעצם.
"נקודת שבירה" ("Brake") – סוכן CIA אחר, בגילומו של סטיבן דורף, מתעורר בתוך תא זכוכית המצוי ברכב נוסע, כאשר שוביו מענים אותו במטרה לסחוט מידע. גייב טורס ביים. היה יכול להיות נחמד לו החיילים מהסרט הקודם היו מצילים אותו. או שהוא היה מגלה שהוא ערפד.
"למה לצפות כשאתם מצפים" ("What to Expect When You're Expecting") – כוכבות הוליוודיות כנשים רגילות בהריון. קונספט מבריק בעיניי. המצפות – קמרון דיאז, אנה קנדריק, אליזבת' בנקס, ברוקלין דקר וג'ניפר לופז. הבעלים – דניס קוויד, כריס רוק וכד'. במאי – קירק ג'ונס.
"השליחים 2" ("Messengers 2: The Scarecrow") – זוכרים את "השליחים", סרט האימה בבימוי האחים פאנג ובכיכובה של קריסטן סטיוארט טרום עידן "דמדומים"? מצויין, כי גם אני לא. אז הפעם דחליל מפחיד הורס את שלוותה של איזו חווה. והבמאי הוא מרטין בארנוויץ.
"תפוזים ושמש" ("Oranges and Sunshine") – אמילי ווטסון מגלמת עובדת סוציאלית הנאבקת להשיב לבריטניה אנשים שגורשו לאוסטרליה בילדותם ולאחד אותם עם הוריהם. נשמע חברתי ורלוונטי כזה. גם הוגו וויבינג בקאסט ועל  הבימוי חתום ג'ים לואץ' (כן, הבן של קן).

ספרו לנו איזה סרט זוכה ב-35 השקלים שלכם ושלכן. בהנחה שכבר סומן וי על "הנוקמים".

תגובות

  1. r הגיב:

    "תפוזים ושמש" בהחלט ראוי לצפייה, למרות שלעתים נראה יותר כמו דרמת טלוויזיה מכובדת (שימוש מוגזם בנגיעות פסנתר ומנגנון סיפורי שעלול להזכיר סרטים כמו "ארין ברוקוביץ'". נראה לי שקן לואץ' היה מצליח להתעלות על כך). יש מידה של אניגמאטיות בסרט, מה שהופך את הגשת הסיפור לייחודית יותר מן הצפוי. מה גם שקשה למצוא סרטים שמתמרנים כך בין בריטניה ואוסטרליה (בשלב מסוים כבר לא לגמרי ברור איפה נגמרת בריטניה ואיפה מתחילה אוסטרליה, או ההיפך).
    הבימוי של ג'ים לואץ' פחות רהוט מזה של אביו, אבל עדיין אפקטיבי.
    דרך אגב, כדאי לכם לבדוק את ההקרנה הדיגיטלית במוזיאון ת"א (נראה לי בסדר).

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.