• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

המלצות טלוויזיה לליל הסדר (6.4.2012)

6 באפריל 2012 מאת עופר ליברגל

הפעם בפינת ההמלצות, תהייה המעסיקה רבים מאיתנו: מה עושים ערוצי הטלוויזיה בשעה בה אף אחד לא מסתכל? אני לא יודע כמה אחוז מן האוכלוסיה חוגג את ליל הסדר, אבל אני מניח שמודבר בסדר גדול של כולם, פחות או יותר. ועדיין, הטלוויזיה משדרת. כמובן שמה שכתבתי עד כאן שגוי – הרי זה נכון רק לגבי האוכלוסיה היהודית. לו אני הייתי מתכנן לוח שידורים, הייתי מקדיש את יום השידורים הזה לסרטים המיועדים לאוכלוסיה לא יהודית – סרטים בערבית, או לחילופין סרטים על חיי ישו (ערוץ MGM משדר לפחות שניים כאלו על בסיס די קבוע). אבל במציאות הפוליטית של ארצנו זו כנראה התאבדות יחסי ציבור בקרב הערוצים, שרוב ימות השנה פונים בעיקר לקהל היהודי.

על כן, אני מקדיש פינה מלאה לששי בערב, כדי לבדוק כל מה שמשודר בערוצי הסרטים ולבחון האם יש משהו שווה הקלטה.

יום ששי:

יס

ייתכן שבערוץ יס 1 ממש הכינו ערב שידורים לכבוד היום, המבוסס על סרטים ישראלים. בשעה 19:54 ישודר סרטה של ג'ולי שלז מוכרחים להיות שמח, העוסק בבחורה לא רזה המחפשת אהבה ומשפחה. סיגלית באני בתפקיד הראשי, לצידה טל פרידמן, קרן מור ורבקה מיכאלי שעלולים לגרום לחשוב שמדובר בקומדיה ולא בדרמה. הסרט די נקטל על-ידי הביקורות בזמנו, אבל לדעתי מגיע לו קצת יותר קרדיט.
בשעה 21:30 הבחירה התמוהה/המתבקשת – לילסדה של שמי זרחין. כלומר, מי שמבריז מארוחת הסדר או מסיים אותו מוקדם מן הצפוי (אפילו במשפחה שלי, שקוראת הגדה המבוססת על ההגדה של התנועה הקיבוצית שקריאתה לא לוקחת יותר משעה, הארוחה עדיין רחוקה מסיום בשעה זו) יכול לחזות בליל סדר, אצל משפחה מזרחית עם הרבה דרמות קטנות. אפשר להקליט ולצפות לזכרו של השחקן המנוח יוסף שילוח שמבצע כאן תפקיד נפלא כהרגלו.

ערוץ יס 2 מקדיש באופן מסורתי את ימי החג לקומדיות נעורים/קולג' מטורפת. בשעה 18:30 הסרט החדש יחסית  קח אותו ליווני Get Him to the Greek של ניוקלס סטולר, בעיניי הסרט הקומי המוצלח של ערב השידורים. זו הזדמנות לראות את ג'ונה היל, שעה שבקולנוע ניתן לראות אותו בתפקיד חייו ב"רחוב ג'אמפ 21". בשעה 20:19 ישודר טירוף של קולג' St. Trinian's, סרט שלדעתי מוכיח שבריטי לא תמיד שווה איכותי (אם כי חוסר ההתאמה הוא נדיר). והחל מ22:00 ואל תוך הלילה, שני הסרטים הראשונים בסדרת אמריקן פאי American Pie, בתיאום עם סרט האיחוד של הסדרה שעלה עכשיו לאקרנים. מדהים עד כמה הסרטים האלו כבר לא נראים גסים כיום כפי שנראו בזמן אמת. אולי זה מאפשר לראות באור יותר חיובי את הבדיחות הטובות שכן יש בהם מדי פעם. אני אף פעם לא הייתי מעריץ.

ביס 3 יודעים שיש הרבה יהודים צרפתים בארץ עכשיו, אז הקדישו להם ערב של סרטים שהם לא יראו. ב22:00 הסרט היחסית חדש של פרנסואה אוזון פוטיש: אישה צעצוע Potiche – קומדיה היסטורית מוקצנת בכוונה, על אישה הלוקחת את עסקי בעלה ומבצעת בהם סוג של מהפכה חברתית, יחד עם גילויים על עברה המשנים את הדרך בה אנו תופסים את המתרחש במשפחתה. שווה צפייה בזכות ההופעות של קתרין דנב וז'ראר דפרדייה.

ביס 4 נראה שהבינו היטב את רוח היום והם משדרים סרטי המשך לא ממש מסקרנים. למשל מאחורי קווי האויב: קולמביה Behind Enemy Lines: Colombia, אשר למדתי על קיומו לפני מספר דקות. אתם מוזמנים להסביר לי שזו יצירת מופת בתגובות. הוא משודר ב20:24, אגב. על ציון סרטי הילדים של יס 5 אני אדלג, ברשותכם.

במעלה המימר, ערוץ TCM ישדר ב20:10 את קלאסיקת הפילם נואר ג'ונגל האספלט The Asphalt Jungle. ג'ון יוסטון הגדול ביים. סטרלינג היידן מתכנן שוד מתוחכם, שמשתבש . אם זה נשמע לכם דומה לההרג של קובריק אתם די צודקים, רק שהסרט הזה מעט שגרתי יותר וגם מהנה יותר, לדעתי. למי שרוצה לדעת את ההגדרה למונח "גונבת את ההצגה", מרלין מונרו הצעירה מופיעה כאן בתפקיד קטנטן.

הוט

ערוץ הוט גולד ישדר ב20:25 את מפריז באהבה From Paris with Love של פייר מורל, סרט שהוא בהחלט בעל פרופיל גבוהה מן השנים האחרונות, מה שלא משנה את העובדה כי לא ראיתי אותו. דברים דומים גם ניתן לומר על קשה על הבוקר Morning Glory אם כי אותו אני דווקא רוצה לראות, למרות ששמעתי עליו דברים לא טובים.

בהוט אקשן תוכלו לראות את ג'קי צ'אן בסרט בחור קשוח Mr. Nice Guy בשעה 19:55. שם הסרט, הערוץ ושם השחקן יתנו לכם מושג לגבי אופי הסרט. לא מדובר ביצירה משובחת במיוחד, אבל אם אתם רוצים מכות לצד הקושיות שלכם, זה יעשה את העבודה.

בהוט פאן בשעה 20:30 ישודר עוד סרט שקשר בין השם האנגלי שלו לשם העברי נראה די קלוש – שטן על הזמן Little Nicky, מסוג הסרטים שמצריך אהדה לאדם סנדלר, תכונה שלא כל הצופים ניכרו בה. גם יחסית לסולם של סנדלר, הסרט הזה לא נמצא גבוה מדי בהיררכיה, אבל זהו בהחלט לא סרט איום ונורא, על הבן של השטן המנסה להסתדר בעולמנו.

בהוט דרמה, ישדרו ב20:10 את המין היפה Stage Beauty, דרמה מעניינת אך מאוד מפוספסת על אישה המנסה להתחיל ולשחק בתיאטרון האנגלי. קלייר דנייס ובילי קרדופ לא ממש סגורים על המבטא שלהם בסרט.

בהוט פריים מכינים ערב צפייה בהחלט איכותי. ב20:10 דיינר Diner, סרט הבכורה של בארי לווינסון. עדיין שיא הקרירה שלו בעיניי ואחד משיאי הז'אנר החביב "בחורים צעירים מדברים ולא עושים הרבה עם החיים שלהם, ויש להם גם מערכות יחסים עם נשים". ב22:00 אנחנו חוזרים לתקפוה הקלאסית עם אבי הכלה Father of the Bride. אל תצפו לראות כאן את סטיב מרטין, זוהי הגרסה המקורית בה ספנסר טרייסי מגלם את תפקיד האב החושב מחדש על יחסיו עם משפחתו, על רקע חתונת בתו שהוא אולי יהרוס. אליזבת טיילור היא הכלה והבמאי הוא וינסנט מינלי, בעצמו אבא של לייזה ואחד מגדולי במאי הוליווד.

בערוץ שלפעמים אני עדיין מתפלא שהוא עוד קיים, הוט סרטים (גלגול של ערוץ 4 הישן, נדמה לי)  ישדרו עוד סרט נהדר בשעה 22:00 – שומר הדרך  The Crossing Guard סרטו השני, ובעייני הטוב ביותר, של שון פן כבמאי. ג'ק ניקולסון מאופק ומצויין כאב השואף לנקום בנהג שדרס את בתו ומשתחרר מן הכלא. דייויד מורס, אנג'ליקה יוסטון ורובין רייט משלימים קאסט נפלא.

MGM

בערוץ הסרטים המשותף לשתי החברות מציעים לכם ב20:10 את האופציה השייקספירית, עם מהומה רבה על לא דבר Much Ado About Nothing. בניגוד לסרטים על פי יקום מארוול, כנראה שאת זה קנת' בראנה עושה יותר טוב מג'וס ווידון. אני סבור כי הקומדיות השייקספיריות באופן כללי פחות עובדות היום מאשר הדרמות שלו, אבל הביצוע הזה הוא אולי אחד מן היוצאים מן הכלל. הרבה בזכות המשחק של בראנה עצמו וזוגתו באותם שנים, אמה תומפסון, אולי בתפקיד הכי טוב שגילמה. קשה להאמין, אבל אפילו קיאנו ריבס משחק בסרט הזה. כן, השתמשתי במילה "משחק" ולא "משתתף" או "מופיע".

אבל הסרט הטוב ביותר של הערב משודר כנראה בערוץ MGM HD, אשר לוח שידורו שונה לגמרי מלוח השידורים של הערוץ הרגיל (בניגוד לשאר הערוצים). ב22:00 משדרים שם את שתיקת הכבשים The Silence of the Lamb שנבחר לא מכבר לאחד מ50 הסרטים הגדולים בבלוג זה.

חג שמח לכולם (ב"חג" אני לא מתכוון לגרסת התלת מימד של טיטאניק, אם מישהו תהה).

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.