• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "אודם", "קרוב להפליא ורועש להחריד", "מקום לחלום עליו", "שטח פראי", "חתול בצמרת"

1 במרץ 2012 מאת אורון שמיר

היום הראשון של חודש מרץ מתהדר בחמישה סרטים חדשים אשר יימצאו החל מהיום בבתי הקולנוע. מזג האוויר אולי לא ממש מודע לכך, אבל בכל הנוגע לעונות השנה הקולנועיות – הקיץ בהחלט בפתח. בקרוב יתחילו לטפטף סרטים עתירי תקציב וטמטום במקום גשמים מאוחרים. בינתיים, יש לנו שוב מגה-מיקס די מגוון לסוף השבוע.

סרטו השני של יהונתן סגל אחרי "קשר עיר" נחשף לראשונה לקהל ישראלי בפסטיבל ירושלים האחרון, ולקהל העולמי בפסטיבל ברלין הקודם לפני כשנה. כעת הוא מגיע להקרנות מסחריות. "אודם" מגולל את סיפורן של שתי חברות ילדות ומתנהל בשלושה צירי זמן. בהווה המתרחש בלונדון, בעבר הקרוב כאשר רק הגיעו שתי החברות לבירה האנגלית ובעבר הרחוק, אז היו שתי נערות מרמאללה שהתפלחו לירושלים כדי לראות סרט וחוו תקרית את שינתה את מסלול חייהן. נטלי עטיה וקלרה חורי מגלמות את הגרסאות הבוגרות, מורן רוזנבלט וזיו וינר את הצעירות, בהתאמה. כתבתי על הסרט כאשר צפיתי בו לפני מספר חודשים בירושלים.

מהוליווד מגיעים אלינו שלושה. "קרוב להפליא ורועש להחריד" ("Extremely Loud and Incredibly Close") הוא העיבוד של הבמאי סטיבן דלדרי ("השעות") והתסריטאי אריק רות' ("פורסט גאמפ") לספרו של ג'ונתן ספרן פוייר. העלילה מספרת על ילד המחפש את חור המנעול שמתאים למפתח אשר הותיר לו אביו, שנהרג בפיגוע במגדלי התאומים. תומס הורן מגלם את הגיבור בן התשע, כאשר טום הנקס, סנדרה בולוק, ג'ון גודמן ומקס פון סידוב תומכים. בפרס "התרגום העברי הגרוע של השבוע" זוכה הסרט "מקום לחלום עליו" ("We Bought a Zoo"). לא רק בשל חוסר הקשר למקור, אלא בעיקר שאין שום משמעות לביטוי הזה, בטח לא בהקשר של הסרט שבו משפחה קונה גן חיות כושל ועוברת לגור בו כדי לשפצו. לא חולמת על גן חיות, קונה אחד. בהווה. ולא בפנטזיה. ובמקום מאוד ספציפי. משתתפים: מאט דיימון, סקרלט ג'והנסון, תומס היידן צ'רץ' ואל פאנינג. קמרון קרואו ("כמעט מפורסמים") ביים. היחיד מבין השלישיה שאני מבטיח עליו סקירה הוא "שטח פראי" ("The Grey"), בו ליאם ניסן מתרסק בערבות אלסקה ונאלץ להציל את חבריו מלהקת זאבים אימתנית. לא בקטע אקשיונרי, למרות שהבמאי הוא ג'ו קארנאהן ("צוות לעניין"), יותר בקטע של דרמת הישרדות ואימה.

בפינת הביזאר, או שמא הכנות מקדימות לחופשת הפסח או חג פורים, נמצא "חתול בצמרת" ("Don Gato y su pandilla"), הפקת אנימציה דרום-אמריקאית. מי שזוכר את הסרטים המצויירים של "האנה ברברה", אולי ידוג מזכרונו גם את דמותו של Top-Cat, או "חתול בצמרת" בעברית. לא להתבלבל עם יצירת המופת של דיסני "חתולים בצמרת" ("The Aristocats"). הנה תזכורת מצולמת למעללי החתלתול הצהבהב וחובב המגבעות הסגולות, אבל אני מציע לצפות בקדימון של הסרט החדש. ואז לדמיין שהטריילר הוא בתלת-מימד, כמו הסרט. אני כבר עשיתי זאת כמה פעמים. ברצף.

ספרו מה מעשיכם ומעשיכן בסוף השבוע. כלומר, מלבד צפייה בקדימון הנ"ל.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.