• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "ג'יי אדגר", "השבוע שלי עם מרילין" ו-"שעת האופל"

5 בינואר 2012 מאת אורון שמיר

השנה האזרחית החליפה ספרה ואנו נכנסים בדיוק לתקופה הזו בלוח השנה שבה בכל שבוע עולה לפחות סרט אחד שיש עליו דיבורי או פטפוטי אוסקר. באמריקה הסרטים חייבים לעלות לאקרנים עד היום האחרון של דצמבר, כדי להיות כשירים לתחרות. אנחנו, כרגיל, מקבלים אותם בדיליי של חודש. אבל לא נורא, העיקר שיגיעו. השבוע יש שניים כאלה, שניהם עוסקים בדמויות מפתח בהיסטוריה היחסית קרובה של ארה"ב. ולא לגמרי בטוח איזה מהאייקונים יותר מרתק או משפיע. יש גם סרט נוסף שעולה השבוע ונשמע קצת…משונה.

נתחיל עם סרטו החדש של קלינט איסטווד, "ג'יי אדגר" ("J. Edgar"), אשר שווק בתחילה כסרט אוסקרים רציני למדי. מלבד הבמאי המוערך, יש מאחוריו את התסריטאי דסטין לאנס בלאק, שזכה באוסקר על "מילק" וגם את ליאונרדו דיקפריו בתפקיד דמות משמעותית בהיסטוריה האמריקאית – ג'יי אדגר הובר, מייסד האף.בי.איי. בשלב זה של העונה, חוץ מאשר מועמדות לדיקפריו לא נראה שהסרט ירוץ חזק בשום קטגוריה אחרת. בכל מקרה, זו אמורה להיות ביוגרפיה תקופתית על אדם מרתק למדי, שבמקרה גם אהב ללבוש בגדי נשים ונחשב להומוסקסואל בארון. מלבד דיקפריו נמצאים בקאסט גם ג'ודי דנץ', נעמי ווטס, ג'וש לוקאס וארמי האמר. אור יספר לכם איך היה באמצעות סקירתו, שתעלה בקרוב.

אל מול דיקפריו, בקטגוריית המשחק הנשי אמורה לבלוט השנה מישל וויליאמס בתור מרילין מונרו האלמותית, מתוך הסרט "השבוע שלי עם מרילין" ("My Week With Marilyn"). גיבור הסרט הוא סטודנט צעיר בשם קולין קלארק (אדי רדמיין), בעל חלומות על בימוי סרטים, אשר זוכה לתפקיד זוטר על הסט של "הנסיך ונערת השעשועים", סרטו של לורנס אוליבייה בכיכובה של מונרו. גיבורנו מלווה את הדיווה בביקורה בבריטניה לצורך הצילומים ובואו נגיד שכנראה היה לו אחלה של שבוע. במאי הטלוויזיה הבריטי סיימון קרטיס ביים, אדריאן הוג'ס אחראי לעיבוד ספרו של קולין קלארק. בגזרת השחקנים והשחקניות נמצאים גם אמה ווטסון, ג'ודי דנץ' (שוב היא) וגם קנת' בראנה הגדול, שיגלם את לורנס אוליבייה הגדול לא פחות. עופר הקדים את כולם וכבר צפה וכתב על הסרט. אך אל דאגה – זה ממש לא ימנע ממנו להנפיק טקסט נוסף.

הסרט שאינו קשור לאוסקר השבוע נקרא "שעת האופל" ("The Darkest Hour") והוא מספר על פלישת חייזרים בלתי נראים אל כדור הארץ. הם אוהבים לשתות חשמל והדבר היחיד שיכול לעצור אותם הוא חבורת צעירים אמריקאים הנופשים במוסקבה. לא יודע, עבורי זה קצת מוזר. זהו סרטו השני כבמאי של המעצב האמנותי המצטיין כריס גוראק, שארבעת הפרוייקטים האחרונים שלו כאיש ארט היו "דו"ח מיוחד", "האיש שלא היה שם", "מועדון קרב" ו-"פחד ותיעוב בלאס וגאס". מרשים. זהו תסריט הביכורים של ג'ון ספייטס, שכדאי לזכור את שמו – הוא חתום על "פרומתיאוס", סרטו הבא של רידלי סקוט שיהווה מעין פריקוול לסדרת "הנוסע השמיני". ספייטס חולק את הקרדיט על "שעת האופל" עם לזלי בוהם ומ.ט. אהרן. מככבים ומככבות – אמיל הירש, מקס מינגלה, אוליביה ת'רילבי, רייצ'ל טיילור וג'ודי דנץ'. סתם, בלי ג'ודי דנץ'. הפעם.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.